Pages

Monday, September 5, 2011

First Hybrid Tug in Europe – Port of Rotterdam’s ‘RT Adriaan’




          ဥေရာပရဲ႕ ပထမဆံုး “Hybrid Energy” သံုး Tug boat ကို ၂၀၁၁ ေမလ ၁၇ ရက္ေန႕ဘယ္လ္ဂ်ီယံႏုိင္ငံ အန္႕၀ပ္မွာ က်င္းပတဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ကာ တြန္း/ဆြဲ (Tug) မ်ားႏွင့္ သေဘၤာဆယ္ယူေရး ဆုိင္ရာ အစည္းအေ၀းမွာ ေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။  ကေနဒါအေျခစုိက္ အင္ဂ်င္ တီထြင္တဲ့ ဒီဇုိင္နာမ်ားႏွင့္ Aspin, Kemp and Associates(AKA)လိုေခၚတဲ့ တည္ေဆာက္သူ၊ သေဘၤာလုိင္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ KOTUG တုိ႕ ပူးေပါင္းေဆာက္လုပ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။  ေဟာ္လန္ႏုိင္ငံရဲ႕ ေရာ္တာဒမ္ ဆိပ္ကမ္းမွာ အလုပ္လုပ္မယ့္ ဒီသေဘၤာ (RT Adriaan) ဟာ AKA’s ရဲ႕ “XeroPoint Hybrid Propulsion System” ကို သံုးထားတာပါ။

          ကမ္းရိုးတမ္းသြား တြန္း/ဆြဲ သေဘၤာေတြျဖစ္တဲ့ RT Adriaan သကဲ့သို႕ေသာ သေဘၤာေတြဟာ ကမ္းရိုးတမ္းတစ္ေလွ်ာက္အတြက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ့္ကို အသံုး၀င္တဲ့သေဘၤာေတြပါ။  ဆိပ္ကမ္းကို ၀င္လာတဲ့ သေဘၤာၾကီးေတြကို “Standby-pilot’s order” အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ဆိပ္ကမ္းတစ္ေလွ်ာက္ သေဘၤာၾကီးေတြကို တြန္း/ဆြဲေပးရန္အတြက္လည္းေကာင္း၊  သေဘၤာေတြ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အကပ္/အခြာ ျပဳလုပ္ႏုိင္ေစရန္အတြက္လည္းေကာင္း အသံုးခ်ၾကပါတယ္။  အဲ့ဒီ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြအထဲမွာ တစ္ကယ့္ကို အင္ဂ်င္ပါ၀ါ မ်ားမ်ားစားစားလုိအပ္တဲ့အခ်ိန္ဟာ အနည္းငယ္ေသာ အခ်ိန္သာျဖစ္ျပီး က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ အင္ဂ်င္ရဲ႕ ၀န္ပမာဏဟာ အနည္းငယ္ဘဲရွိပါတယ္။

XeroPoint Hybrid Propulsion System
          ဒီစနစ္ဟာ ကြန္ပ်ဴတာမွ ထိန္းခ်ဳပ္ထားေသာ စနစ္တစ္ခုျဖစ္ျပီး သူ႕မွာ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္၊ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာမ်ားႏွင့္ ဘက္ထရီမ်ား ဆိုျပီး ပါ၀င္ပါတယ္။  ဒီပါ၀င္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို ကြန္ပ်ဴတာမွ သေဘၤာရဲ႕ အလုပ္လုပ္ရႏႈန္းေပၚမူတည္ျပီး တုိက္ရိုက္ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ကို သံုးမလား၊ ဒါမမဟုတ္ ဒီဇယ္-လွ်ပ္စစ္ ေပါင္းစပ္မႈ႕ကို သံုးမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္ေတာ့ လွ်ပ္စစ္ တစ္မ်ိဳးထဲကို အသံုးခ်မလားဆိုတာကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါတယ္။  လွ်ပ္စစ္ အတြက္ကေတာ့ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ေတြကို လစ္သီယမ္ ပိုလီမာ ဘက္ထရီေတြနဲ႕ သိုေလွာင္ထားျပီးေတာ့ သေဘၤာက စြမ္းအင္ အနည္းငယ္သာလိုအပ္မယ့္ အခ်ိန္ေတြမွာ အသံုးခ်မွာ ျဖစ္ပါတယ္။  ေနာက္တစ္ခုက ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြက အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးတဲ့အခ်ိန္မွာ အကယ္၍ သေဘၤာက ပါ၀ါကို လိုအပ္လာျပီးဆိုပါကလည္း ဒီလွ်ပ္စစ္ ဘက္ထရီေတြကေန ရယူသံုးစြဲႏုိင္ပါတယ္။ 
          XeroPoint လွ်ပ္စစ္ စနစ္ဟာ DC လွ်ပ္စစ္ စနစ္ကို အေျခခံထားျပီး တည္ျငိမ့္တဲ့ ဗို႕အားကို ထိန္းေပးႏုိင္ပါတယ္။  Resistors ေတြ အမ်ားအျပားအသံုးျပဳျခင္းကို တတ္ႏုိင္သမွ် ေရွာင္လြဲျပီး ဒီဇုိင္းလုပ္ထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သေဘၤာေတြမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ၀န္ဆြဲစက္ (Towing winch) ရဲဲ႕ power ဟာ DC bus bar ေတြေပၚမွာ ႏွင့္ ဘက္ထရီေတြအေပၚကို ျပန္လည္ သက္ေရာက္ေစျခင္းမွ ကာကြယ္ေစပါတယ္။  

Mode of Operation
          Tug ကဲ့သို႕ေသာ သေဘၤာမ်ားအတြက္ ေန႕စဥ္ အလုပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ ပါ၀ါလိုအပ္မႈက အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားပါတယ္္။  ဒီစနစ္ဟာ ထို႕ကဲ့သို႕ေသာ လိုအပ္မႈ႕မ်ားကို လုိက္ေလွ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးႏုိင္ပါတယ္။

Standby or Idle : ဒီ အခ်ိန္အေနမွာေတာ့ သေဘၤာေတြဟာ ပါ၀ါသိပ္မလိုအပ္ပါဘူး။  ဒါေၾကာင့္ ဒီအေျခအေနမွာ ဘက္ထရီေတြကရရွိတဲ့ လွ်ပ္စစ္နဲ႕ သေဘၤာကို ေမာင္းႏွင့္မွာျဖစ္ျပီး ေလထုထဲသို႕ မည္သည့္ ဓာတ္ေငြ႕မွ လႊတ္ထုတ္စရာမလိုတဲ့အတြက္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ညစ္ညမ္းေစမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ 
Slow Transit : ဒီအေျခအေနမွာေတာ့ အနည္းငယ္ေသာ ပါ၀ါလိုအပ္မႈ႕ကို ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မွရရွိမွာျဖစ္ျပီး၊ သေဘၤာသြားလာမႈ႕နဲ႕ သေဘၤာမွာ ရွိတဲ့ အျခားေသာ ပါ၀ါလိုအပ္မႈ႕ေတြအတြက္ ဒီဇယ္ဂ်င္နေရတာမ်ားႏွင့္ ဘက္ထရီရဲ႕ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ကေန ရယူသံုးစြဲမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Mid Range : ဒီအခ်ိန္မွာ သေဘၤာရဲ႕ ပါ၀ါလိုအပ္ခ်က္က ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြမွ ရရွိတဲ့ စြမ္းအင္းနဲ႕ လံုေလာက္ေနမွာျဖစ္ျပီး၊ သေဘၤာရဲ႕ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မ်ားကို ဘဲ အသံုးျပဳမွာပါ။  သေဘၤာရဲ႕ ပန္ကာႏွင့္ အင္ဂ်င္ကို ခ်ိတ္ဆက္ေပးတဲ့ ၀န္ရိုးမ်ားမွ တပ္ဆင္ထားတဲ့ Shaft Generators/ motors ေတြက သေဘၤာမွာ အျခားလိုအပ္တဲ့ လွ်ပ္စစ္ပမာဏရရွိေအာင္ ထုတ္လုပ္ေပးမွာျဖစ္ျပီး ဒီအနစ္မွာ ေခတ္မွီ စြမ္းအင္ေျပာင္းနည္းပညာကို အသံုးျပဳထားတဲ့အတြက္ ၀န္ရိုးရဲ႕ လွည့္ပတ္မႈ အျမန္ႏႈန္း မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစကာမူ တည္ျငိမ္တဲ့ ဗို႕အားကို ထုတ္လႊတ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။

Full Power : ပါ၀ါ အျပည့္သံုးေနခ်ိန္မွာ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေရာ၊ ၀န္ရိုးမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ေမာ္တာေတြကပါ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကို သေဘၤာ သြားႏုိင္ဖို႕အတြက္ ထုတ္လႊတ္ေပးမွာပါ။  သေဘၤာရဲ႕ ၀န္ရိုးဟာ စဥ္ဆက္မျပတ္ လည္ပတ္လာတာႏွင့္အမွ် ၀န္းရိုးမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ေမာ္တာေတြရဲ႕ စြမ္းအင္ထုတ္လုပ္ႏုိင္စြမ္း ပိုမုိမ်ားျပားလာျပီး Low-end torque လို႕ေခၚတဲ့ ၀န္ရိုးရဲ႕ (Shaft) ရဲ႕ အဆံုးမွာ အင္အားအနည္းငယ္ကို သာ ျဖစ္ေပၚေစမွာပါ။

XeroPoint စနစ္ကို သံုးျခင္းအားျဖင့္
  • ဆီစားသက္သာလာမယ္ - မလုိအပ္တဲ့ေနရာေတြမွာ ဆီကို ေခြ်တာႏုိင္လာမယ္
  • ျပဳျပင္မႈ႕ကုန္က်စရိတ္ေတြ သက္သာသြားမယ္ - အင္ဂ်င္ကို အျမဲတမ္းေမာင္းႏွင့္ရန္ မလုိအပ္ေတာ့ဘူး
  • အင္ဂ်င္ကေနထြက္မယ့္ ဓာတ္ေငြ႕ ပမာဏ ေလွ်ာ့နည္းေစမယ္ - အင္ဂ်င္ေတြကို အထိေရာက္ဆံုး အသံုးခ်ႏုိင္တယ္ (မလိုရင္ မသံုးဘူး၊ လိုမွ သံုးမယ္)
  • ဆူညံမႈ႕ေတြ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္မယ္ - တစ္ခ်ိဳ႕ အခ်ိန္ေတြမွာ အင္ဂ်င္ကို မသံုးဘဲနဲ႕ကို သေဘၤာက အလုပ္လုပ္ႏုိင္တယ္။


စိတ္၀င္စားစရာေတာ့ေကာင္းပါတယ္။  အဂၤလိပ္ကေန ျမန္မာလို ဘာသာျပန္တဲ့အခါက်ေတာ့ နည္းပညာစလံုးေတြက ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ဘာသာျပန္ဖို႕ ေတာ္ေတာ္ခက္ေနပါတယ္။  ဒီအတုိင္းဘဲ ေခၚေနတာ ႏႈတ္က်ိဳးေနေတာ့ ျမန္မာလိုျပန္ေတာ့ ေထာင့္ေတာင့္ေတာင့္ၾကီးျဖစ္ေနပါတယ္။ သည္းခံျပီးေတာ့ ဖတ္ေပးၾကပါ။
စိတ္၀င္စားတဲ့ သူမ်ားေတာ့ ဒီ   လင့္ ေလးမွာ မူရင္း အဂၤလိပ္လိုေရးထားပါတယ္။

2 comments:

  1. ကိုေအာင္ထြဋ္က ပင္လယ္ေပ်ာ္လား

    ReplyDelete
  2. မဟုတ္ပါဘူး ခင္ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္က သေဘၤာေဆာက္တဲ့ အလုပ္ လုပ္တယ္လို႕ အၾကမ္းဖ်င္းေျပာလို႕ရပါတယ္ခင္ဗ်ာ

    ReplyDelete