အိုျပီေလ… ကိုယ္ဟာကိုယ္သာ ေခတ္မီသလိုလိုဘာလိုလို ထင္ေနတာ…
ျမန္မာျပည္ျပန္လို႕ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ စကား၀ိုင္းထဲ၀င္လိုက္ရင္ ၾကက္ဖၾကီး လည္လိမ္ထားသလိုပဲ..
ေဖ့စ္ဘုတ္ၾကီးေပၚတက္လိုက္ရင္ ေခတ္ေနာက္က်လိုက္တာမွ Update ေတြ ဘာတစ္ခုမွမသိေတာ့ေခ်။ ဆယ္ေက်ာ္သက္မ်ားႏွင့္ စကားေျပာလွ်င္ပိုဆိုးသည္။ အေတြးအေခၚ အယူအဆ၊ အထူးသျဖင့္ ေခတ္ကို မ်က္ေျချပတ္ျပီး
က်န္ခဲ့သည္မွာ ၁၀ စုႏွစ္ေက်ာ္သြားျပီျဖစ္သည္။
ျပန္စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ေတာ့ ျမန္မာ community
ေတြၾကားထဲလဲ သိပ္မသြားျဖစ္၊ social ေတြႏွင့္လည္း ေတာ္ေတာ္ေလးကင္းကြာ.. ကြ်န္ေတာ္ မရင္းႏွီးေသာ
ႏုိင္ငံေတြမွာ အေနၾကာ၊ သူတို႕ရဲ႕ ေခတ္ကိုလည္း ေသခ်ာမသိ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲမႈ႕ေတြလည္း
လြတ္… ေမ်ာက္ၾကီး သစ္ကိုင္းလြတ္ျဖစ္ေနသည္။
Rap/ Hip Hop ရြတ္တတ္ေသာ တက္စီဆရာၾကီးရဲ႕ ဗီဒီယိုေလးကိုျမင္ေတာ့ ဟိုက္ရွားဘား
ျဖစ္ရသည္။ ဘရာစီယာ၀တ္ထားေၾကာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ
ဘရာစီယာမ်ိဳးစံုအေၾကာင္း Point Out လုပ္ျပီး စိတ္ရွည္လက္ရွည္ရွင္းျပေသာ ေမာ္ဒယ္ေလးရဲ႕
အင္တာဗ်ဴးကိုျမင္ေတာ့ အုိက္စ္… ျဖစ္သြားသည္။
ဟိုေန႕က ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းအိမ္မွာ
ဂစ္တာတီးျပီးသီခ်င္းဆိုေတာ့ ေ၀လ ႏွင့္ ေအာင္လ သီခ်င္းေလာက္သာ ေနာက္ေပါက္ေတြ လိုက္ႏုိင္သည္။ ဒီဒက္ ေရွးက်ေသာ သီခ်င္းမ်ားကို ဘုရားစူး ဒီေကာင္ေတြ
လိုက္မဆုိတတ္ေတာ့ေခ်း။ ေခတ္ေျပာင္းသြားေခ်ျပီ။
ကြ်န္ေတာ္၏ မသိျခင္းမ်ား ေတာ္ေတာ္မ်ားေနျပီျဖစ္သည္။
ဒီတုိင္းေတာ့ေနလို႕မျဖစ္၊ ေခတ္မီေစရန္ ေလ့လာရန္ လိုလာျပီျဖစ္သည္။ မဟုတ္လွ်င္
လူေတာတုိးေတာ့မည္မဟုတ္ေခ်။ FB comment ေတြကို ၾကည့္လွ်င္ သယ္ရင္း အဲ့ဒါဘာေျပာတာလဲဟု
ေဘးကသူငယ္ခ်င္းကိုေမးရသည္။ မျဖစ္ေတာ့ေခ်။ ေခတ္မီကို မီမွ ရေတာ့မည္။ ေခတ္ေနာက္ကို လုိက္မည္။
ေခတ္ေနာက္ကိုလုိက္ဖို႕ရာ Slang ေပါင္းစံုေလ့လာဖို႕
လိုလာျပီျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ Slang ေပါင္းစံုကို
အေနာက္တုိင္း အေရွ႕တုိင္း ထိမိဆက္စပ္ရာ ေပါင္းစုေလ့လာေနျပီျဖစ္သည္။ ေလ့လာမိသမွ်ကို Share ေပးလုိက္ပါသည္။
ျမန္မာ
Slangs
ပထမဆံုး
သတိထားမိသည္မွာ စကားလံုး ႏွစ္လံုးကို တစ္လံုးထဲေပါင္းျပီး Social Network sites ေတြမွာ…
အဲ.. ျမန္မာျပည္မွာ က သိပ္ျပီး မ Tweet ပဲ
FB သံုးၾကေတာ့ FB မွာ အမ်ားဆံုးေတြ႕ရသည္..
“ေခး ႏွင့္ ကြီး”
၁၉၈၀
ေလာက္တံုးက ေမာင္ရယ္.. မရယ္ ဆိုျပီး ေခတ္ထၾကသည္။
၁၉၉၀ ေလာက္ေရာက္ေတာ့ အခ်စ္၊ ကိုၾကီး ေခတ္ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၀ ပတ္၀န္းက်င္မွာေတာ့ သဲ၊ ကို ျဖစ္လာျပီ။ ေဟာ ၂၀၁၆ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ကိုၾကီးသည္ ကြီး အျဖစ္သို႕
ေျပာင္းလဲသြားျပီး၊ ကေလးသည္ ေခး ျဖစ္သြားေလျပီ။
“လိုက္တာ - ထွာ”
ၾကာလိုက္တာ
ဆိုလွ်င္ - ၾကာထွာ
ရြံလိုက္တာ
ဆိုလွ်င္ - ရြံထွာ… စသည္အားျဖင့္ လိုက္တာသည္
ထွာ ျဖစ္သြားျပီျဖစ္သည္။
“ပ်ဇီ
ပ်ေဇ”
“ကို
ရွင္းျပပါရေစ အခ်စ္ရယ္” လို႕ ဆိုလွ်င္ သင္သည္ အလြန္႕ ကို ဒိတ္ေအာက္သြားေသာ ဟီးႏုိးကားၾကီးျဖစ္သြားေလျပီ…
အနားမွာ ရွိေသာ ေရွးေခတ္က မဒီမ်ား၊ ၂၀ ရာစုေခတ္အေခၚ ေဆာ္မ်ား (ခုအေခၚ “ေခး”)မ်ား သည္
သင့္ကို ဟြန္း.. မႈိတက္ၾကီးဆိုျပီး ေခါက္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ပါရေစ ဆိုေသာစကားသည္ “ပ်ဇီ သို႕ ပ်ေဇ” အျဖစ္သို႕
ေျပာင္းသြားျပီျဖစ္သည္။ ကြီး ရွင္းပ်ဇီ ေခးရယ္
ဟု ေျပာေသာ ေခတ္ျဖစ္သြားျပီ။
“ဟြာ”
ႏွင့္ “ဟြင္း”
ဟိုဟာ
ကို ႏွစ္ခုေပါင္းေသာ္ “ဟြာ” ဟုထြက္ေလသည္… “ဟြင္း” ဆိုသည္မွာ ဟိုဒင္း ကို ဆိုလိုသည္။
“စြန္း”
စြန္း
ဆုိသည္မွာ အရမ္းဆိုေသာ ေ၀ါဟာရပင္ျဖစ္သည္
“ဘာလား”
ဘာလားသည္
ဘာလဲ ဟူ၏
စသည္အားျဖင့္
ေခတ္သည္ ေျပာင္းလာျပီျဖစ္သည္။ အဆိုပါစကားလံုးမ်ားကို
သမီးရည္းစား ရန္ျဖစ္ခန္းတြင္ ထည့္လိုက္လွ်င္ ေအာက္ပါအတုိင္း ထြက္လာမည္ျဖစ္သည္။
မီးေရာင္စံုေတြ
ကခုန္ေနသည့္ စင္ေပၚတြင္ နတ္သမီးေလး ေၾကြဆင္းလာသည္။ သီခ်င္းမွာ ခါခ်ေနရသည္ဟူေသာ သီးခ်င္းျဖစ္ျပီး ဆိုျပီး နတ္သမီးေလး
စင္ဒီမွာ ပိတ္သတ္ကို ခါခ်ျပသြားသည္။ ေခးရဲ႕
စြန္းလန္းေသာ ကကြက္ေတြေအာက္မွာ ကြီး အသဲေတြ လိႊဳက္ လႊိဳက္ ခုန္သြားသည္။ အဇမ္းလန္းျပီး စြန္းမိုက္ လွသည္။ ကကြက္ေတြက တစ္ခုမွ
အိုဗာတင္းမျဖစ္ ကြီးရင္ထဲက ခံစားခ်က္ေတြကို ေခးက ဇြား(ဖမ္းစား) သြားျပီ ျဖစ္သည္။ ေခးက
အာတာလြတ္ေလး ျဖစ္ပံုရသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ Miss
call ေပးလာေသာ ေဆာ္ေလး၏ ဖုန္းကို ပလစ္ပစ္လိုက္သည္။
ေဂၚလို႕မွာ အားမရေသးခင္ Feel ငုတ္သြားသည္။ ဟိုဘက္က ခပ္ေခ်ေခ် အစာခိ ပုလင္းကြဲရွ မေတြႏွင့္
မႏုိင္စိန္၊ စိန္ေဗဒါ ပတ္လံုးတီး တတ္ေသာ အပံုးတုိ႕၏
ရန္ပြဲေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ျပသနာမွာ အပုန္းတို႕
ၾကြိဳင္ေနေသာ ဖလန္းဖလန္းထေနသည့္ သူငယ္ ေလးကို ဟိုဘက္က ပုလင္းကြဲရွမေတြက အဆင္ေလးဟုဆိုကာ
လုိက္ဖြာျပီး၊ ပြတ္စပါးလိုက္၊ လွ်မ္းလိုက္ လုပ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အားငယ္သြားေသာ အပုန္းေလးမွာ လွ်မ္းလွေသာ ပုလင္းကြဲရွမေတြၾကားမွာ
ကြကုိယ္ ဂြမ္းေနရွာသည္။
အသည္းလူလု အူႏုၾကြဲခတ္ဆိုသလိုပင္ အပံုး
တစ္သိုက္က ပုလင္းကြဲရွမေတြကို ၀င္ျပီး ၀ုန္းေလးေတာ့သည္…
“ဟဲ့
စႏိုက္ေက်ာ္မေတြရဲ႕ ဒါေလးက ငါတို႕ရဲ႕ အဆင္ေလးဆိုတာနင္တို႕ မသိဘူးလား၊ ညည္းတို႕ ဖြာခ်င္၊ လွ်မ္းခ်င္ရင္ တျခားသြားျပီး
လွ်မ္း.. ဒီမွာလာျပီး လွ်မ္းမေနနဲ႕ ေဖာ္ေလာ္မေတြရဲ႕”
“ေအာင္မာ..
ရြံထွာ… နင္တို႕လို ခင္ပန္းစိန္ ပိန္းဥမေတြကမ်ား သူငယ္ေထာင္ခ်င္ေသးတယ္….. အစစ္မေတြ
ဆိုေတာ္ေသး၊ နင္တို႕လို ဂ်စပြတ္၊ ဂ်လံုး ပလံုး ဥကြဲမေတြ ဟိုးေ၀းေ၀း သြားဒိုး”
“က်န္း..
က်န္း… ဒါတို႕ကို တမင္သက္သက္၀ုန္းဒါ… ရြံလုိက္ထွာေအ… နင္တို႕လို ကေလာ္ကလယ္.. လုခံစိန္
ခင္ယုေမ ေအာက္စက္ေဆာ့မ၊ ခင္ထားမေတြကမ်ား.. တို႕ဟာေလးကို ႏိႈက္မည္းခ်င္္ေသးတယ္… ေကာက္လုပ္ပ်ိဳက္လို႕
”
“ဟဲ့
ငါတို႕က နင္တို႕လို ခိုးစားေနေနတဲ့ဟာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး အပ္ေလာက္ရွိတဲ့ ပဲျမစ္ အပုန္းမေတြရဲ႕၊ ငါ့တို႕ အဆင္ေလးကို ငါတို႕က အတည္ ဂ်ိမ္းမွာ ငံျပာရည္မေတြရဲ႕..
သူငယ္လာေထာင္မေနနဲ႕.. ေကာက္၀ုန္းလိုက္လို႕.. ရြံလုိက္ထွာ စိန္ေဗဒါ ပတ္လံုးတီး မေတြ..ငါတို႕က
ေယာက်ာ္း စစ္စစ္နဲ႕ပဲ စကားေျပာခ်င္တာ….. ”
ထိုစဥ္ Boxer ေရာက္လာျပီး ထိုႏွစ္ဖြဲ႕လံုးကို
ပြဲ၀င္ထိန္းသြားေလသည္… ထို႕ေၾကာင့္ သီခ်င္းဆုိသြားေသာ နတ္မိမယ္ ေခးနားကို ေယာင္ေတာင္ေပါင္ေတာင္နွင့္
ကပ္သြားလိုက္သည္..
“ေခး…
အရမ္းေၾကြသြားျပီကြာ… ေခးကသြားတာ စြန္းမိုက္တယ္…”
“ကြီးက…
ဘာလား”
“ကြီးက
ေခးရဲ႕ ပိတ္သတ္ စစ္စစ္… ေခးရဲ႕ ကကြက္ေတြေအာက္မွာကြီးက ေမ်ာ သြားသူပါ… ေခးက ကြီးကို
မမွတ္မိဘူးလား…”
“အမွတ္တမဲ့ပဲ
ကြီးရဲ႕… ေခးက ဒီေန႕ ကကြက္ေတြနဲ႕ ျပိဳင္းေနျပီ… ေျပာရင္းဆိုရင္ မူထွာ…”
ႏူးညံလွေသာ
ေခးရဲ႕ ငါးဖယ္ကိုယ္လံုးေလး ပံုက်လာတာကို အလုိက္သင့္ဖမ္းလိုက္စဥ္ ဘယ္က ဘယ္လို ေရာက္လာမွန္းမသိေသာ
ကြ်န္ေတာ့္ေဆာ္သည္ ေရွ႕တည့္တည့္သို႕ေရာက္လာေခ်၏
“ဟမ္…
က်န္း က်န္း.. ရွင္က ဒီမွာ လာျပီး ႏိႈက္မည္းေနတာေပါ့ေလ… အိုဗာတင္းေတြေပးျပီးေတာ့ အလုပ္ထဲမွာ Meeting ရွိသေလး
ဘာေလးနဲ႕ ရွင္က ဒီမွာလာျပီး လွ်မ္းလိုက္ ပြတ္စပါးလိုက္နဲ႕ ပြဲေတာ္ၾကီး ခံေနတဲ့ေပါ့ေလ….ကြကိုယ္
ရွက္ျပီး လဲေသလိုက္လို႕ ရျပီ…. ”
“ကုိယ္
ရွင္ပ်ဇီ ေခးရယ္.. ကုိယ္ဟာ ေတြ႕ရာ ႏိႈက္မည္းတတ္တဲ
လူတစ္ေယာက္မဟုတ္ပါဘူး.. ဟြာေလ.. ဟြင္း.. ခုဟာက ဂယ္ရီးကို အမွတ္မထင္ တိုက္တိုက္ဆုိင္ဆုိင္ျဖစ္သြားတာပါ….”
“ဟင္
သူေတာ္ခ်င္းခ်င္း သတင္းေလြ႕ေလြ႕ ဟို အဆင္းဂိုက္ေပးထားတဲ့ ေကာင္မက မူးထွာဆိုျပီး ငါ့ကြီးကို
စႏိုက္ေက်ာ္ခ်င္လို႕ အဲ့ဒီေလာက္လြယ္မယ္ထင္လား..
ရွင္ကလဲ ကြ်န္မကို ခင္ပန္းစိန္ လို႕ ထင္ေနလို႕လား… အဲ့ဒီေလာက္ လြယ္မယ္ထင္မေနနဲ႕…
ဂ်စပြတ္မရဲ႕…”
“အို…
စင္ဒီကို မေစာ္ကားနဲ႕.. တို႕က ကုိယ့္ အဆင့္နဲ႕ ကိုယ္… ရွင့္လို စမန္ခုတ္ေနတဲ့ ဟာမမ်ိဳး
မဟုတ္ဘူးသိရဲ႕လား… ခု စင္ဒီတကယ္ မူးထွာဆိုလို႕ ကြီးက ေစတနာနဲ႕ ေဖးမတာ… လာျပီး မယ္အံေက်ာ္ဇာတ္မခင္းနဲ႕…”
“ေအာင္မာ..
စႏုိက္ေက်ာ္မကမ်ား ကေလာ္ကလယ္… ဟိုက ဟာၾကီးကလည္း လစ္ရင္ လစ္သလို မည္းခ်င္၊ ႏိႈက္ခ်င္တဲ့
ဟာၾကီး.. ခုေတာ့ လုခံစိန္မနဲ႕ ေတြ႕ေတာ့ ဇရက္ေတာင္ပံက်ိဳးေနျပီမလား…”
“ေခးရယ္ ကိုယ္ရွင္ပ်ဇီ… ဟြာေလ.. ဟြင္းေလ…”
ဆိုေတာ့…
ျမန္မာစာမွာ အသစ္၀င္လာေတာ့ စကားလံုးမ်ားမွာ…
ပိတ္သတ္ - ပုရိတ္သတ္
လႊိဳက္ - လိႈက္
အဇမ္း
- အရမ္း
လန္း - ေခတ္မီသည္
စြန္း - အရမ္း
အိုဗာတင္း - အလြန္ အကြ်န္
အာတာလြတ္
- ခ်စ္သူရည္းစားမရွိပဲ လြတ္လပ္ေနသူ
ပလစ္ - ေက်ာ္ပစ္လုိက္သည္
ေဂၚ - ၾကည့္ေကာင္းမုိက္ေသာ
ခပ္ေခ်ေခ်-
ခပ္ၾကြားၾကြား
မယ္အံေက်ာ္ - ဇြတ္တရြတ္
အၾကမ္းပတမ္းလုပ္တတ္ေသာ
ပုလင္းကြဲရွ - မိန္းမခ်င္းျဖစ္တတ္ေသာ
အပံုး - မသိမသာ ေျခာက္တတ္ေသာ အေျခာက္
ၾကိြဳင္ - တစ္ဖက္သတ္ ၾကိတ္ပိုးသည္
သူငယ္ - မသိမသာ အေျခာက္၊ ေယာက်ာ္းပံုစံႏွင့္ ေျခာက္ေနသူ
ဖလန္း
ဖလန္းထ - လႈပ္ခတ္တက္ၾကြလြန္းေသာ
ရြေသာ
အဆင္ေလး - သန္႕စင္ေသာ၊
ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ
သူငယ္ - ေယာက်္ားငယ္ေလး
ရြံထာ - ရြံရွာလွသည္
လွ်မ္း - ကဲသည္
ဖြာသည္ - ၾကိဳက္သည္ ႏွစ္လိုသည္
စိန္ေဗဒါပတ္လံုးတီး
-
ခင္ပန္းစိန္
- ထူေသာ၊ အေသာ၊ တံုးေသာ မိန္းမ (သို႕)
အေျခာက္မ
က်န္း
- ၾကည့္စမ္း
ဂြမ္းသည္ - အရွက္ရသည္၊ မေကာင္းမြန္ေသာ
၀ုန္းသည္ - ျဖဲသည္၊ ေသာင္းက်န္းသည္။
အပ္ - ေသးသည္
ပဲျမစ္ - ေသးေကြး စံမမွီေသာ
ျပိဳင္း
- ပင္ပန္းသည္
က်န္တာေတြကေတာ့
ကြကိုယ္ ရွာၾကည့္ေတာ္မူၾကပါကုန္……..
ဟား...
ReplyDeleteကိုယ္တေယာက္ထဲ
ဒိတ္ေအာက္ေနၿပီထင္ေနတာ
အေပါင္းအသင္းရွိသား...
တခါတေလျပန္သြား
ရန္ကုန္မွာ
အေနမၾကာေတာ့
တကယ့္ေတာသားပါဘဲ
ကိုယ့္ၿမိဳ႔မွာေတာ့
ရွမ္းလိုဘဲေျပာေတာ့
ကိစၥမရွိ...
fb နဲ႔တလေလာက္ေဝး
သြားရင္ကို
တကမာၻေလာက္ျခားသြားသလို..
း))))
ဒီအတိုင္းေလးဘဲေကာင္းပါတယ္..
ဟဟား...အမ်ားၾကီးစာရင္းျပဳစုထားတာပဲ း)
ReplyDeleteအျမဲသံုးေနက်သူေတာင္ ရက္ပိုင္းေလာက္မသံုးေတာ့ရင္ လိုက္မမွိီတဲ့ေခတ္ၾကီးဗ် အဲ့ေတာ့ အမွီသာလိုက္ ။