ကြ်န္ေတာ့္အလုပ္က
သေဘၤာေဆာက္တဲ့ ရပ္၀န္းထဲမွာပဲ က်င္လည္ေနရတာ။
ဒီလိုပါပဲ တခါတေလ ေပ်ာ္စရာေလးေတြ ေတြ႕ရတတ္သလို၊ တခါတေလက်ေတာ့ အလြဲေလးေတြ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈ႕ကေတာ့ ရံဖန္ရံခါ ရွိတတ္တာေပါ့ေလ။ ထားလိုက္ပါေတာ့ေလ။
ခ်ာလည္လည္
ပထမဆံုး
အလုပ္စလုပ္ျဖစ္တာက စလံုးက သေဘၤာက်င္းမွာ။ အဲဒီတုန္းက
Engineering Department မွာ လက္ေထာက္ အင္ဂ်င္နီယာေပါ့။ အဲဒီ႒ာနမွာက အႏၵိယက Draft Man ပံုဆြဲေလးေတြ ရွိတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီဇုိင္းကို ဟုိလိုေလး ျပင္ခ်င္တယ္၊ ဟိုဟာေလး
ျဖည့္ခ်င္တယ္ စသည္အားျဖင့္ Modify လုပ္ခ်င္တာေလးေတြကို အဆိုပါ အႏၵိယႏြယ္ဖြား ကုလားေလးေတြနဲ႕
ႏွစ္ပါးခြင္ကရသေပါ့။ ပထမဆံုးစေရာက္ေတာ့ ထံုးစံအတုိင္း
ကုလားေလးကို ဟိုလိုေလးျပင္ခ်င္တယ္၊ ဒီလိုလုပ္ခ်င္တယ္ စသည္ စသည္အားျဖင့္ ရွင္းျပတယ္။ ျပီးေတာ့ နားလည္လားဆိုေတာ့ ဟို ကုလားေလးက ေခါင္းခါျပသဗ်။ နားမလည္ဘူးထင္ေတာ့ ေနာက္တစ္ေခါက္ရွင္းျပ။ နားလည္လားလို႕ေမးေတာ့ ေခါင္းခါျပျပန္ေရာ။ တတိယေျမာက္အၾကိမ္က်ေတာ့ နည္းနည္း ကြ်ဲျမီးတုိလာေရာ….
ငါပဲ ရွင္းမျပတတ္တာလား၊ ဒင္းပဲ နားမလည္တာလားဆိုျပီး
မင္း နားလည္တာလား နားမလည္တာလားဆိုျပီးေမးေတာ့မွ ဟင္ ငါနားလည္တယ္လို႕ မင္းကို ေခါင္းခါျပေနတာပဲဟာကို
ဆိုေတာ့မွ ေၾသာ္… ဒင္းတို႕က နားလည္လည္း ေခါင္းခါ၊ နားမလည္လည္း ေခါင္းခါ သကိုးဆိုျပီး
စသိတာ။ ေနာက္ပိုင္း စကားစပ္မိရင္း အႏၵိယေတြ
ေခါင္းခါတာ ခါတာနဲ႕ ေျပာၾကတဲ့အေၾကာင့္ ေျပာၾကေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကေနာက္တယ္။ အႏၵိယေတြ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ အေပါက္တစ္ေပါက္ရွိသတဲ့။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ေဂၚလီလံုး တစ္လံုးလဲရွိသတဲ့။ ဒီေတာ့ ဒီအေပါက္ထဲကို ေဂၚလီလံုးက်သြားရင္ အသက္ရႈေပါက္ပိတ္ျပီးေတာ့
အသက္ရႈလို႕မရေတာ့ဘူးေပါ့ေလ။ အဲဒီေတာ့ သူတို႕
စကားေျပာတုိင္းမွာ ေခါင္းကို တစ္လႈပ္လႈပ္နဲ႕ ေဂၚလီလံုး အေပါက္ထဲမက်ေအာင္ ထိန္းထိန္းေျပာရတာပါတဲ့။
ဘက္တမ္ရဲ႕ ညတစ္ည
ကြ်န္ေတာ္အရင္အလုပ္လုပ္တဲ့
သေဘၤာက်င္းက စလံုးမွာ တစ္က်င္း၊ အင္ဒိုနီရွာ ဘက္တမ္ကြ်န္းမွာ ၂ က်င္း၊ တရုတ္မွာ တစ္က်င္း
ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ စလံုးအထုိင္ျဖစ္ေပမယ့္ အင္ဒိုမွာေဆာက္တဲ့
သေဘၤာေတြဆို တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ အင္ဒိုဘက္သြားသြားျပီး စကားေျပာရတာေလးေတြရွိတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက သေဘၤာစမ္းတဲ့အခ်ိန္ Sea Trial တို႕
Bollard Pull တို႕ ဆြဲတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ အင္ဒိုနီရွားရဲ႕ ဘက္တမ္ကြ်န္းဘက္မွာ သြားစမ္းရတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ အဲဒီတစ္ေခါက္က ေဆာက္တဲ့ သေဘၤာက
Water Injection Dredger ေလး။ ဒီဇုိင္းက
Tug Boat (တြန္းသေဘၤာ) ပံုစံေပမဲ့ သေဘၤာေနာက္မွာ U ပံုစံ Water Injection Pipe ၾကီးေခြျပီးေတာ့
ေသာင္ေတြကို ေရအားနဲ႕ မႈတ္ထုတ္ျပီး Ploughing ပါတြဲလုပ္လို႕ရေအာင္ ဒီဇုိင္းလုပ္ထားတာ။ Deck ေပၚမွာ A-Frame တစ္ခုထည့္ျပီးေတာ့ ပိုက္ကို
အတင္အခ် လုပ္လို႕ရသေပါ့ေလ။ Bollard Pull အတြက္
A-frame ကို အဲဒီတုန္းက ျဖဳတ္ထားတယ္ထင္တယ္။
အစက Project
Engineer က မေလးတစ္ေယာက္။ ေနာက္ သူအလုပ္ထြက္သြားေတာ့
ကြ်န္ေတာ္က အဲ့ဒီသေဘၤာရဲ႕ လိုတာေလးေတြကို ကြ်န္ေတာ့္ Project Manager နဲ႕တြဲကူျပီး
လုပ္ေပးရတာ။ Project Manager ကလည္း ျမန္မာပဲ၊
နာမည္ကလည္း ကြ်န္ေတာ့္လို ေအာင္နဲ႕စတာ။ ကြ်န္ေတာ့္ကို
အစစ အရာရာ သင္ေပးတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ ဆရာ၊ ကြ်န္ေတာ့္ အကိုတစ္ေယာက္လိုခင္တဲ့ တစ္ေယာက္။ ဒီ ပေရာဂ်က္ကလည္း အဖုအထစ္ အေတာ္မ်ားတဲ့ ပေရာဂ်က္။ Sea Trial ထြက္တုန္းက ကပၸတိန္းငေၾကာင္က ကြ်န္းေပၚမွာထားတဲ့
ေတာင္၊ ေျမာက္ မီးျပတုိက္ႏွစ္ခုကို ေတြ႕ေတာ့ ဒီမီးျပတုိက္ ႏွစ္ခုၾကားထဲက ေရလမ္းေၾကာင္းဆိုျပီး
Chart မၾကည့္ဘဲ စြတ္ေမာင္းလိုက္တာ သေဘၤာက ကြ်န္းတည့္တည့္ကို ေျပးတုိက္ျပီးေတာ့ ေသာင္တင္ပါေလေရာ။ ေသာင္သြားတင္တဲ့ ကြ်န္းက အင္ဒို ေရပိုင္နက္။ ညၾကီးမင္းၾကီး သေဘၤာအကူလႊတ္ ျပန္ဆြဲခ် အဲဒါေတြကို
ကြ်န္ေတာ့္မန္ေနဂ်ာက ရွင္းျပီးေတာ့ ေနာက္တစ္ေခါက္ Bollard Pull ဆြဲဖို႕ အင္ဒိုကို သြားၾကျပန္ေရာ။ Bollard Pull ဆိုတာက သေဘၤာရဲ႕ Thrust Power (တြန္းအား)
ဟာ ဒီဇုိင္းထဲကအတုိင္း တြန္းႏိုင္၊ မတြန္းႏိုင္ကိုက္မကို သေဘၤာေပၚက Winch ရဲ႕ Wire
ကို ကုန္းေပၚက Bollard မွာ ခ်ည္ျပီးေတာ့ အင္ဂ်င္ပါ၀ါကို ၈၀၊ ၈၅၊ ၉၀၊ ၉၅၊ ၁၀၀၊ ၁၁၀ စသည္အားျဖင့္
သေဘၤာစာခ်ဳပ္ထဲကအတုိင္း အဆင့္ဆင့္တင္ျပီးေတာ့ ၾကိဳးရဲ႕ Tension ကို တုိင္း၊ အဲ့ဒီကျပတဲ့ ဆြဲအား “တန္” ကို မွတ္။ ဒါပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ ၾကိဳးျပတ္တာတို႕ ဘာတို႕ ျဖစ္ရင္၊ အဲဒီအခ်ိန္ ေရွ႕မွာ သေဘၤာျဖတ္သြားလို႕ကေတာ့
ႏြားသိုးၾကိဳးျပတ္လို ေျပးတိုက္ဖို႕ ရွိတာေပါ့ေလ။
ဒီေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး သတိထားရတယ္။ ထားပါေတာ့ေလ။
ဒီလိုနဲ႕ Bollard
Pull ဆြဲမယ္လုပ္ေတာ့လဲ ဒီ ကပၸတိန္ငေၾကာင္ေကာင္ကိုပဲ က်င္းက ထည့္ေပးလိုက္တယ္။ Sea Trial တုန္းက ျပႆနာျဖစ္ျပီးေတာ့ Crew
Department ကို ကပၸတိန္လဲေပးဖို႕ ေျပာေပမယ့္ လူစားထိုးဖို႕ မရွိလို႕ပါတို႕၊ ဒီတစ္ေခါက္ေတာ့
ဘာျပႆမရွိႏုိင္ေလာက္ပါဘူး၊ ဘာ.. ညာနဲ႕ ဒီကပၸတိန္နဲ႕ပဲ ႏွစ္ပါးသြားရျပန္ေရာ။ ဒီလိုနဲ႕ Bollard Pull စျပီး စမ္းေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က
ကမ္းေပၚက Tension Meter မွတ္တဲ့ ဘက္မွာ။
BV Surveyor တစ္ေယာက္က သေဘၤာေပၚမွာ၊ ေနာက္တစ္ေယာက္က ကြ်န္ေတာ္နဲ႕အတူ။ သေဘၤာက စထြက္ကထဲက ေစာင္းေစာင္းၾကီး။ ဟိုကပၸတိန္က ဘယ္လိုေမာင္းေနတယ္မသိ။ Winch ရဲ႕ ၀ါယာၾကိဳးက
Propeller ၾကားထဲ ညပ္ေတာ့မလို၊ ညပ္ေတာ့မလို၊
ကမ္းေပၚက ေအာ္တဲ့လူက ကုန္းေအာ္။
ဒီလိုနဲ႕ လည္တည္ လည္တည္နဲ႕
ေရလည္ကိုေရာက္သြားေရာ။ ေရလည္ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ
Bollard Pull ဆြဲမဲ့ၾကိဳးက သေဘၤာေဘးေရာက္ေနျပီ။
သေဘၤာကို ျပန္တည့္ဖို႕၊ ၾကိဳးကို သေဘၤာနဲ႕ ေရွ႕ေနာက္ တန္းေနေအာင္ထားဖို႕ေျပာေနတုန္းမွာပဲ
ဟိုကပၸတိန္ေကာင္က အင္ဂ်င္ပါ၀ါကို ၈၀ % ဆြဲတင္ပစ္လိုက္ေရာ။ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ သေဘၤာကို ၾကိဳးနဲ႕ ေဘးကေန ေဆာင့္ဆြဲလိုက္သလိုျဖစ္ျပီးေတာ့
သေဘၤာတစ္ျခမ္းေစာင္းသြားတာ Main Deck (ကုန္းပတ္) တစ္ျခမ္းေလာက္ ေရစိုသြားေရာ။ ထင္တယ္…
List ျဖစ္သြားတာ ၂၀ ဒီဂရီေက်ာ္ေလာက္ရွိမယ္။ Winch ရဲ႕ Emergency Release Button ကိုႏွိပ္ဖို႕၊ အင္ဂ်င္ကို စက္သပ္ဖို႕ကုန္းေအာ္…။ သြားျပီ သေဘၤာေတာ့ ေမွာက္ျပီလို႕ ထင္ေနတာ။ ေတာ္ေသးတယ္။
ဒီ သေဘၤာေလးက Stability ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။ ျပန္ျပီးေတာ့ မတ္လာေသးတယ္။
ဘာျဖစ္သြားလဲဆိုေတာ့
ျပန္ဆင္းလာတဲ့လူေတြ မ်က္ႏွာျဖဴဖတ္ျဖဴေရာ္နဲ႕ ျပန္ဆင္းလာၾကတယ္။ BV က Surveyor အသစ္ေလးဆိုရင္ မ်က္ႏွာက ဇီးေစ့ေလာက္ပဲ
ရွိေတာ့တာ။ Owner ဘက္က ခပ္၀၀ အျဖဴေကာင္တစ္ေယာက္ဆိုရင္
Wheel House (စလင္ခန္း) အျပင္ဘက္ ၀ရံတာေလးေန ထြက္ၾကည့္ေနတာ။ သေဘၤာလဲ ေစာင္းသြားေရာ ၀ရံတာလက္ရန္းကို ဖက္ထားမ်ားတာ
ေမ်ာက္ၾကီး အုန္းပင္တက္ေနတဲ့အတုိင္း။ အဲ… ေနာက္
သေဘၤာေပၚတက္ၾကည့္ေတာ့ Winch ရဲ႕ Spooling Device က ရြဲ႕ထြက္ေနျပီ။ Winch ကလည္း တစ္ျခမ္းေစာင္းသြားတယ္။ Design မွာက Towing Bit ထည့္မထားေတာ့ ၾကိဳးရဲ႕
Direction လြဲသြားရင္ Winch ဆီကို Direct Impact ေရာက္တယ္။ အစပိုင္းကထည္းက ဒါကိုေျပာေပမယ့္ မ်ားေသာအားျဖင့္
ဒီ Winch က A-frame အတြက္ပဲ သံုးမွာဆိုျပီး ထည့္မထားတာ။ ေနာက္ေတာ့ Winch ကုိျပန္ျဖဳတ္၊ Maker ဆီျပန္ပို႕၊
ပိုက္ဆံေတာ္ေတာ္ကုန္သြားသေပါ့ေလ။ အဲဒီကိစၥျပီးေတာ့မွ Towing Bit ျပန္ထည့္တာ။
ဒီလိုအေရးေပၚျဖစ္ေတာ့
သေဘၤာကို စလံုးကို ျပန္မဆြဲေတာ့ပဲ အင္ဒိုက က်င္းမွာပဲ ထားခဲ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ့္မန္ေနဂ်ာက မင္းသေဘၤာေစာင့္ဆိုျပီးထားခဲ့ေတာ့
သေဘၤာေပၚမွာ ငုတ္တုတ္ေပါ့။ ခက္တာက သေဘၤာကအေရးေပၚကပ္ေတာ့
က်င္းေဘးမွာ Along Side (ကမ္းကပ္)ဖို႕ေနရာကမရွိ။
ဒီလိုနဲ႕ သေဘၤာက Offshore Rig ေတြျပင္တဲ့ေဘးနားမွာ ေက်ာက္ဆူးခ်ျပီးထားတာ က်င္းက
ခပ္ျပျပပဲ ျမင္ရေတာ့တယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့
Bollard Pull တစ္ခုထဲဆိုျပီး သေဘၤာေပၚမွာ စားစရာမ်ားမ်ားစားစား ဘာမွ ထပ္ယူမလာဘူး။ Sea Trail လက္က်န္ ေခါက္ဆြဲေျခာက္ေလး ၄ ထုပ္ထားက်န္တယ္၊
ေရဘူးေတြေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေလး က်န္တယ္။
သေဘၤာေပၚမွာက ကြ်န္ေတာ္ရယ္ ဘဂၤလား ကုလားေလးတစ္ေကာင္ရယ္ ဒါပဲက်န္တယ္။ ဒီလိုနဲ႕ တျဖည္းျဖည္းမိုးခ်ဳပ္လာေရာဆိုပါေတာ့ေလ။
ေန႕လည္ကထည္းက ဘက္တမ္က်င္းမန္ေနဂ်ာ
ကိုရီးယားဆီကို လွမ္းဖုန္းဆက္၊ ျဖစ္ပ်က္သမွ်အေၾကာင္းေျပာျပ၊ အစာလွမ္းေတာင္းထားတာကလည္း ညေန ေျခာက္နာရီေလာက္အထိ
ေပၚမလာ။ ေနာက္ျပီးေတာ့ လံုျခံဳေရး ၆ ေယာက္ေလာက္လႊတ္ေပးဖို႕
ေျပာထားတာကလည္း မလာ။ ဂ်င္နေရတာႏိႈးထားျပီးေတာ့
သေဘၤာရဲ႕ မီးစံုအကုန္ဖြင့္ထားရတယ္။ က်န္တဲ့
၂ ေယာက္မွာ ဘဂၤလားေလးကို အင္ဂ်င္ခန္းထဲလႊတ္ျပီးေတာ့ ဆီက်န္နဲ႕ Cooling ကို ေစာင့္ခုိင္းထား။
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ Deck Watch တက္လုပ္။
ညေန ေန၀င္တာနဲ႕ စတာပဲ။ ဘာစတာလဲဆိုေတာ့ အင္ဒို ငါးဖမ္းေလွေလးေတြ အမ်ားၾကီး
သေဘၤာေဘးကို ကပ္လာတာ။ ဒီေကာင္ေတြ မီးလံုးေတြ႕မီးလံုး၊ Valve ေတြ႕ Valve၊ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ သေဘၤာအေစာင့္မရွိရင္
ေက်ာက္ဆူးၾကိဳးပါ မီးနဲ႕ ျဖတ္ျပီးေတာ့ ေရာင္းစားတဲ့အေကာင္ေတြ။ သေဘၤာနားကပ္ ရသမွ် ေဘာကြင္းကအစ၊ အကုန္ျဖဳတ္ယူေတာ့
ရွိသမွ် Loose Item ေတြအကုန္လံုး သေဘၤာထဲေရႊ႕ထည့္။ က်ီးၾကည့္ ေၾကာင္ၾကည့္နဲ႕ ကပ္လာသမွ်အကုန္လံုး ေမာင္းလႊတ္။ ဗိုက္ကလည္းဆာ။
ဒီလိုနဲ႕ ည ရနာရီေက်ာ္မွ အစာလာပို႕တဲ့ ေလွကေလးေရာက္လာေတာ့တယ္။ လံုျခံဳေရးကေတာ့ ည ၁၁ နာရီထိုးေလာက္မွ သေဘၤာေပၚေရာက္လာေတာ့တယ္။ လံုျခံဳေရးေရာက္လာေတာ့မွ နည္းနည္းေလး စိတ္ခ်လက္ခ်ျဖစ္ျပီး
တစ္ေရးေလာက္ ေမွးလို႕ရေတာ့တယ္။
အလုပ္ထဲမွာ ဒီလိုရွိတယ္ (၂)
အလုပ္ထဲမွာ ဒီလိုရွိတယ္ (၃)
အလုပ္ထဲမွာ ဒီလိုရွိတယ္ (၂)
အလုပ္ထဲမွာ ဒီလိုရွိတယ္ (၃)
အခုေတာ႔.၇ယ္ၿပီးေၿပာႏူိင္ၿပီးေပါ႔ဗ်ာ
ReplyDeleteအဟက္...ကိုႏုိင္းေျပာသလုိ ခုမွပဲေမွးႏုိင္ေတာ႔တယ္ရွင္...အဲေလ ဗ်ာ :)
ReplyDeleteမုိးနတ္က ပင္လယ္ခရီးလမ္းနဲ႔ မနီးစပ္သူမို႔ ဖတ္ရတာ
သူမ်ားေတြေတာ႔သိဘူးးးးး မုိးနတ္အတြက္ေတာ႔ အဆန္းသားရွင္..
ဗဟုသုတေတြလဲ အမ်ားၾကီးရခဲ႔ပါတယ္....:)
ေကာင္းေသာညျဖစ္ပါေစ A H
ခင္တတ္တဲ႔...မိုးနတ္
မလြယ္ဘူးေနာ္ ကြ်တ္စိန္ၾကီးပဲ ဗ်ာ
ReplyDeleteေတာ္ေသးတာေပါ့။ အစာေရာလံုုျခံဳေရးေရာေရာက္လာလိုု ့..း)
ReplyDeleteအိုုင္အုုိရာ
ေတာ္ပါေသးရဲ ့..အပိုင္း ၂ ထပ္ဖတ္လိုက္ဦးမယ္...
ReplyDeleteေမာသြားတာပဲ။
ReplyDelete