ေဘဂ်င္းကိုေရာက္ေတာ့ ည ၁၀ နာရီေလာက္ရွိေနျပီ။ နန္းေတာ္ေဘးက Jade Garden Hotel မွာ တည္းျဖစ္သည္။ ဟိုတယ္ကေတာ့ ေရွးမူမပ်က္ကို ေခတ္မီေအာင္ျပင္ထားသည္၊
ၾကယ္ေလးပြင့္လို႕ ေျပာထားေပမယ့္ ၾကယ္ ၃ ပြင့္သာသာ ေတာ့ ရွိမည္။ ပစၥည္းေတြခ်ျပီးေတာ့ ဟိုတယ္ရဲ႕ ဘားမွာပဲ ဘီယာစုပ္ရင္း
စကားေျပာျဖစ္သည္။ သိပ္ေတာ့ ေထြေထြထူးထူးမဟုတ္လွ၊
သေဘၤာအေၾကာင္းသာ ျပန္ေရာက္သြားသည္။
ေနာက္ေန႕မနက္ ၇နာရီေလာက္က်ေတာ့
Forbidden City ဘက္ကို လမ္းေလွ်ာက္သြားျဖစ္သည္။
ေဘဂ်င္းေဆာင္းသည္ အေတာ္ေလးေအးေနျပီျဖစ္သည္။ -၁၅ ေလာက္ဆိုေတာ့ ျမင္ေလရာရာ ေရခဲေနျပီ။ သို႕ေသာ္ Humidity က နိမ့္ေတာ့ ေျခာက္ေျခာက္ေသြ႕ေသြ႕ႏွင့္
ေနသာထုိင္သာရွိသည္။ ရွန္ဟိုင္းလို မိုးရြာျပီး
ေအးေနတာထက္စာရင္ အမ်ားၾကီး ေနသာထုိင္သာရွိသည္။ ကံေကာင္းသည္က ေဘဂ်င္းတြင္ ေနသာေနျခင္းျဖစ္သည္။
Forbidden City ႏွင့္ ထ်န္းအန္းမန္ ရင္ျပင္ကို
ခ်န္အန္းလမ္းမၾကီး တစ္ခုသာျခားသည္။ ထ်န္အန္းမန္
ရင္ျပင္ေရာက္ေတာ့ အလံလႊင့္ခ်ိန္ေက်ာ္သြားျပီျဖစ္သည္။ စစ္ေရးျပ စစ္သားေတြကေတာ့ ဥဒဟို… ခရီးသြားေတြကို
ဆြဲေဆာင္ထားတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။
ခရီးသြားရာသီ
မေရာက္ေသးေတာ့ လူေတြ သိပ္မမ်ားလွ၊ သို႕ေပမယ့္ ေသာင္းဂဏန္းေလာက္ေတာ့ ရွိမည္။ ထ်န္းအန္းမန္ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ Gate of Heavenly
Palace - ေကာင္းကင္ဘံုနန္းေတာင္သို႕ အ၀င္တံခါး လို႕ အဓိပၸာယ္ထြက္မယ္ထင္ပါတယ္။ ခ်န္အန္းလမ္းမၾကီး ဟိုဘက္က Forbidden City ကို၀င္ေသာ
တံခါးမၾကီးရဲ႕နာမည္ကို ယူျပီး အဆိုပါရင္ျပင္ကို ထ်န္းအန္းမန္ရင္ျပင္ဟု မွည့္သည္ဟု ထင္သည္။ ျပည္သူ႕ရင္ျပင္သည္သာျဖစ္သည္။ အမွတ္တရေပါင္းမ်ားစြာႏွင့္ျပည့္ေနသည္။ ၁၉၈၉ ဇြန္လတုန္းက ဒီေနရာမွာ ေသြးစြန္းခဲ့သည္။ ေမ့တဲ့လူေတြကေတာ့ ေမ့ေနၾကေလာက္ျပီ။
ရင္ျပင္ရဲ႕ ေျမာက္ဖက္မွာ ေမာ္ရဲ႕ ရုပ္အေလာင္းထားရာ
အေဆာက္အဦးရွိသည္။ အဂၤါေန႕ဆိုရင္ ပိတ္သည္။ ထ်န္းအန္းမန္ရင္ျပင္ကို ေရာက္သည့္ေန႕က အဂၤါေန႕၊ ထို႕ေၾကာင့္ ေမာ္ရဲ႕ ရုပ္အေလာင္းထားရာ အေဆာက္အဦးထဲကို
၀င္လို႕မရ။
ရင္ျပင္ရဲ႕ ေတာ္ဘက္ျခမ္းမွာေတာ့ ျပည္သူ႕
သူရဲေကာင္းတို႕ရဲ႕ ေက်ာက္တုိင္ (The Monument of People’s Heroes) ရွိသည္။ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္ကထည္းက တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ေက်ာက္တုိင္ျဖစ္သည္။ ဒီေက်ာက္တိုင္ရဲ႕ အေရွ႕ဖက္ မ်က္ႏွာစာမွာ ေမာ္ရဲ႕
လက္ေရးႏွင့္ ေရးထားေသာစာရွိသည္။ “ရဲေသာ္ မေသ၊ ေသေသာ္ ငရဲမလား” ဆိုလား ဘားလား အဲ့ဒီလို
ေရႊျပည္ၾကီးမွာ ေထာင္ေထာင္ထားတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္လိုမ်ိဳး ဆင္ဆင္ ေဆာင္ပုဒ္ကို ေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ရင္ျပင္ေဘးမွာက ျပည္သူ႕ျပတုိက္ရွိသည္။ အခ်ိန္မရေသာေၾကာင့္ လမ္းကူးျပီး အထဲကို မ၀င္ေတာ့
Forbidden City ထဲကိုသာ ခပ္သုတ္သုတ္ သြားျဖစ္သည္။
Forbidden City - တုိင္းသူျပည္သားေတြကို နန္းေတာ္ထဲေပးမ၀င္ခဲ့တဲ့ေနရာ၊ နန္းတြင္းသူ၊ နန္းတြင္းသားေတြ နန္းေတာ္ထဲက ထြက္ဖို႕
ခက္လွတဲ့ေနရာ၊ မင္ ႏွင့္ ခ်င္ မင္းဆက္ ႏွစ္ဆက္
ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀နီပါး စိုးစံသြားတဲ့ေနရာ၊ ခုေတာ့ ျပတိုက္ၾကီးျဖစ္ေနျပီ။ ယူနက္စကိုရဲ႕ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္စာရင္း၀င္ျဖစ္သည္။ သစ္ကို မြန္းမံျပီး သံုးစြဲထားတဲ့ေနရာမွာ ကမၻာေပၚမွာ
ဒီနန္းေတာ္က အမ်ားဆံုးဟုဆို၏။ တရုတ္နီႏွင့္
တရုတ္ျဖဴေတြ တိုက္ၾကေတာ့ ကူမင္တန္ေတြ တုိင္၀မ္ကြ်န္းကို ဆုတ္ခြာတုန္းက ဒီနန္းေတာ္ထဲက
နန္းတြင္း ရတနာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားယူသြားသည္။
ဒီေတာ့ နန္းတြင္းထဲက နန္းစဥ္ပစၥည္းတစ္ခ်ိဳ႕က တုိင္ေပ မွာရွိသည္။ ဒီနန္းေတာ္ႏွင့္ ဒီရင္ျပင္ၾကားမွာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း
စစ္ေရးျပ အခမ္းအနားလုပ္ေနၾကေနရာျဖစ္သည္။ ခ်န္အမ္း
လမ္းမၾကီးသည္ ဘယ္ညာ၊ ဘယ္ညာ စစ္ေရးျပ ေလွ်ာက္ရာ လမ္းမၾကီးျဖစ္သည္။ ထ်န္အန္းမင္ဂိတ္၀မွာေတာ့ ေမာ္ရဲ႕ ပန္းခ်ီကားၾကီးကို
ခ်ိတ္ထားသည္။
Forbidden City က မႏၱေလးရဲ႕ နန္းေတာ္လိုမ်ိဳး
ေလးေထာင့္စပ္စပ္မဟုတ္။ ေထာင့္မွန္စတုဂံပံုျဖစ္သည္။ က်ံဳးကေတာ့ ေရေတြခဲေနျပီျဖစ္သည္။ တရုတ္ေတြရဲ႕ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀ ကထည္းက အဂၤေတႏွင့္
သစ္ကို ဘယ္လိုတြဲစပ္တယ္ဆိုတာကို ျမင္ရသည္။
နန္းေတာ္ထဲမွာ ေလွ်ာက္သြားခ်င္လွ်င္ အလုိအေလွ်ာက္ လမ္းျပေပးသည့္ စက္ကေလးကို
ငွားျပီး လည္ပင္းမွာခ်ိတ္လိုက္ရင္ ဘယ္လိုသြားရမည္ကို ညႊန္းသည္။ ဒီေလးေထာင့္ ၀န္းၾကီးထဲ စက္ၾကည့္ျပီးေတာ့ မသြားခ်င္။ ဒီတုိင္းေလွ်ာက္သြားသည္။
ေမာ္ရဲ႕ ပန္းခ်ီကားၾကီးခ်ိတ္ထားတဲ့ တံခါးမၾကီးေန၀င္သြားေတာ့
ကြင္းျပင္တစ္ခုရွိသည္။ အဲ့ဒါျပီးေတာ့ Gate
of supreme harmony ကိုထပ္၀င္ရသည္။ ဒီတံခါးမၾကီးက
Hall of supreme harmony အေဆာက္အဦးကို ၀င္တဲ့ တံခါးမၾကီးျဖစ္သည္။
မင္ ႏွင့္ ခ်င္မင္းဆက္ေတြရဲ႕ သရဖူေဆာင္း မင္းေျမွာက္တဲ့အခါ၊
လက္ထပ္မဂၤလာ ဆင္ယင္က်င္းပတဲ့အခါေတြမွာ သံုးတဲ့ အေဆာက္အဦးၾကီးျဖစ္သည္။ တရုတ္ႏုိင္ငံမွာေတာ့ အၾကီးဆံုးေသာ သစ္သား အေဆာက္အဦးျဖစ္သည္။
အဲ့ဒီကေနထပ္ေလွ်ာက္သြားလွ်င္ Palace of
Heavenly Purity လို႕ေခၚတဲ့ တရုတ္ဧကရာဇ္တို႕ စံျမန္းခဲ့ရာ နန္းေတာ္သို႕ေရာက္သည္။ မင္ မင္းဆက္တုန္းကေတာ့ အဲ့ဒီနန္းေတာ္မွာပဲ စံျမန္းတယ္လို႕
ဆိုပါတယ္။ ဒီနန္းေတာ္ၾကီးရဲ႕ အထပ္ႏွစ္ထပ္မွာ
အခန္းၾကီး ၉ ခန္းပိုင္းျပီးေတာ့ ကုတင္ေပါင္း ၂၇ ကုတင္ရွိတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ လံုျခံဳေရးအတြက္ ဧကရာဇ္ဟာ အဲ့ဒီ ကုတင္ ၂၇ လံုးထဲက
တစ္လံုးေသာ ကုတင္မွာ အိပ္ပါသတဲ့။ အဲ့ဒီေတာ့
လုပ္ၾကံခ်င္တဲ့လူရွိရင္ ကုတင္ ၂၇ လံုးကို လိုက္ျပီး ဓားနဲ႕ ခုတ္ရမလိုလို ထင္ရတာပဲ။
က်င္း မင္းဆက္ အစပိုင္းမွာလဲ အဲ့ဒီနန္းေတာ္ၾကီးထဲမွာပဲ
ေနခဲ့တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဧကရာဇ္ ေယာင္က်န္း လက္ထက္က်ေတာ့
သူ႕ဖခင္ စိုးစံခဲ့တဲ့ ေနရာမွာ မေနခ်င္ေတာ့တဲ့အတြက္ အေနာက္ဖက္ကို ေျပာင္းေရႊ႕ေနတယ္လို႕ဆိုပါတယ္။
ဒီနန္းေတာ္ထဲမွာပဲ ဧကရာဇ္ေတြဟာ သံအမတ္ေတြ၊ မူးၾကီးမတ္ရာေတြကို
ေတြ႕ဆံု၊ အမိန္႕စာေတြ ဘာညာေတြ ေရးခဲ့ပါတယ္။ ဧကရာဇ္တုိ႕စံျမန္းတဲ့ ပလႅင္ကေတာ့ လူေတြ ၀ိုင္းျပီးအလုအယက္ရိုက္ေနလို႕
မနဲတိုးျပီး ရိုက္ခဲ့ရတယ္။ ရုပ္ရွင္ေတြထဲကလိုေတာ့
ခမ္းခမ္းနားနားၾကီး မဟုတ္လွပါဘူး။
အဲ့ဒါျပီးရင္ေတာ့ ရွင္ဘုရင္တို႕ စံျမန္းရာ
ဥယ်ာဥ္ကို ေရာက္၏။ စိုစိုေျပေျပေတာ့ ရွိသည္။ ေက်ာက္တံုးေတြဆင့္ျပီး ေက်ာက္ေတာင္အတုလုပ္ထားတာလည္း ရွိသည္။
သစ္ပင္ေတြကိုေတာ့
အေတာ္ေလးကို ျပဳျပင္ျပီး စိုက္ထားသည္။ ေမာင္ႏွံသစ္ပင္လို႕
ေျပာရမလား သစ္ပင္ႏွစ္ပင္ကို လိမ္ေနေအာင္ လုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ရႈ႕မျငီးက စင္က်ားေပါေရာက္ေနေတာ့ ႏွစ္ေယာက္အတူ ဓာတ္ပံုမရိုက္ျဖစ္ေတာ့။
ေနာက္ေတာ့ နန္းတြင္း ဘံုေက်ာင္းေဆာင္ျဖစ္သည္။ နန္းေတာ္၀န္းအျပင္မွာ ရွိသည္။ လူအားႏွင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာေတာင္ျဖစ္သည္။ ဘယ္ကေန ေျမေတြကို ဘယ္လုိယူျပီးေတာ့ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္သံုးထားသည္မသိ။ ေတာင္အေပၚထပ္မွာေတာ့ ဘံုေက်ာင္းေဆာင္ႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရား
ရုပ္ပြားေတာ္ တစ္ဆူရွိသည္။ ဆင္းတုေတာ္ကို ဓာတ္ပံုရိုက္ခြင့္
မေပး။ မည္သို႕ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ရယ္ေတာ့ မသိ။
ကုိပီတာ ေရးသလိုဆိုရင္ေတာ့ တရုတ္ျပည္မွာလည္း ဒီလို ဓာတ္ပံုရိုက္ၾကတယ္ အကို......
ေတာင္ေပၚတြင္ ခဏနားသည္။ နန္းေတာ္ တစ္ခုလံုးကို ေတာင္အေပၚမွ လွမ္းျမင္ရသည္။ ခပ္ေ၀းေ၀းမွေတာ့ မိုးပ်ံတုိက္ေတြ အမ်ားၾကီး။ ေဘဂ်င္းသည္ ေခတ္သစ္ႏွင့္ ေခတ္ေဟာင္းတို႕ရဲ႕ တိုးတိုက္မႈ႕တို႕ကို ေတြ႕ႏိုင္ေသာ ေနရာပင္ျဖစ္သည္။
ေန႕လည္ပိုင္းေတာ့
စားေသာက္ဆုိင္သြားျဖစ္သည္။ ေမာ္ ရဲ႕ စားဖိုမႈးေဟာင္းဖြင့္ထားေသာ
ဆိုင္ဟုဆိုသည္။ စားေသာက္ဆုိင္ထဲမွာေတာ့ ေမာ္ရဲ႕ ဓာတ္ပံုေတြတင္မက ရုပ္ထုပါ ခင္းျပထားသည္။
အစားအစာေတြကေတာ့
ေမာ္ၾကိဳက္တတ္တဲ့ အစားအစာေတြဟုဆိုသည္။ သို႕ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္မၾကိဳက္။ ကြ်န္ေတာ္မၾကိဳက္ေသာ္ ဘယ္သူက ဂရုစိုက္မည္နည္း။ ေမာ္ၾကိဳက္မၾကိဳက္က သူ႕ေခတ္ သူ႕အခါတုန္းက အေတာ္အေရးၾကီးသည့္
အရာပင္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ အပိုင္း ၁ ေရးျပီးေတာ့
ဘေလာ့ဂ္ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ျပတ္သြားသည္။ သေဘၤာက
Pre-commissioning မစခင္ ပိုက္လိုင္းေတြေနာက္ စျပီး လိုက္ေနရျပီျဖစ္သည္။ ပိုက္တစ္လံုးခ်င္းစီ Valve direction မွန္မမွန္၊
connection ေတြမွန္မမွန္၊ gasket type မွန္မမွန္
စသည္.. စသည္..Line check စျပီး ဆင္းေနေတာ့ ေန႕ပိုင္း လိုင္းစစ္၊ ညပိုင္း ရွိသမွ် ျပႆနာေတြ
စာရြက္ေပၚတင္ ဒီလိုႏွင့္ လံုးလည္ခ်ာလပတ္လိုက္ေနသည္။ ဒီၾကားထဲေတာ့ ရသမွ်အခ်ိန္ကို ျပန္လုယူဦးမည္။
ေဘဂ်င္းအေၾကာင္း ဒုတိယပိုင္းျပည့္ျပည့္စံုစံုေလးကို ဆက္ဖတ္သြားတယ္ ေမာင္ေအာင္ထြဋ္ေရ။ အခြင့္သာရင္ တစ္ေခါက္ေလာက္ေတာ့ အေရာက္သြားခ်င္ပါဘိ း)
ReplyDeleteစိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစကြယ္။
ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္
AH ဆီကုိလာၾကည္႔ျပီးတရုတ္ျပည္ၾကီးကုိသြားလည္ခ်င္စိတ္ေတြကထိန္းရခက္လြန္းလွပါတယ္
ReplyDeleteတခ်ဳိ႕သမုိင္း၀င္အေဆာင္ေတြအေဆာက္အဦးေတြကုိေတာ႔ တရုတ္ကားေတြထဲျမင္ဖူးတယ္ တခ်ဳိ႕ကုိေတာ႔ခုမွျမင္ဖူးတယ္
စိတ္၀င္စညးဖုိ႔လဲေကာင္းတယ္ ဗဟုသုတလဲရလုိ႔ေက်းဇူးပါ
ျမန္မာျပည္ သစ္ေတာျပဳန္းတီးရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းေပါ့ ၾဆာေထာင္ရာ...... :)))))
ReplyDeletewho said these wood and teak were taken from Burma, long long ago King's era.
Deleteကုိယ္တုိင္ေရာက္သြားသလုိပါဘဲ ေမာင္အြတ္ေထာင္ေရ။ ဖတ္ရတာ ဗဟုသုတတယ္ရသဗ်ာ။ အဲဒီမွာလဲ ေအးသကုိးဗ်။ ဒီမွာထက္ေတာင္ ပုိေအးမဲ့ပုံ။ ဒီတစ္သက္ေတာ့ အဲဒီဘက္ ေရာက္ျဖစ္မယ္မထင္။ သုိ႔ေသာ္လဲ ေရာက္ဖူးသူမ်ားဆီက အခုလုိ ၾကည့္ခြင့္ဖတ္ခြင့္ရတာကိုေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္မိေၾကာင္းရယ္ပါ။
ReplyDeleteအရမ္းကိုသြားခ်င္ေနတဲ႕ေနရာတခုဘဲ ကိုအားေထာင္ေရ ေခဇီေနရာေနာ္ ဟင္းး
ReplyDeleteခုလာဖတ္ျပီးမွ ပိုေရာဂါတိုးရပါသည္ . အရမ္းအရမ္းကိုသြားခ်င္ေနပါသည္
ဂ်ာရစ္
ကိုယ္တိုင္ေရာက္သြားသလိုပါပဲ ကိုအြတ္ေထာင္..ေနာက္အပိုင္းေတြ ေမွ်ာ္ေနပါတယ္ ခင္ည..
ReplyDelete