စံုစီနဖာမ်ားကို ေရးခ်င္ရာေလွ်ာက္ေရး၊ တင္ခ်င္ရာေလွ်ာက္တင္ေနေသာ ကြ်န္ေတာ့္၏ ၾကြက္သိုက္ေဂဟာသို႕ တကူးတက ၾကြေရာက္လာၾကေသာ ဘေလာ့ဂ္ဂါၾကီးမ်ား၊ ဧည့္သည္ေတာ္ၾကီးမ်ားကို ကြ်န္ေတာ္ အားနာစြာျဖင့္ပင္ ေက်းဇူးအထူး တင္ရွိပါသည္။

Sunday, April 1, 2012

X-47B (သို႕) Unmanned Combat Aerial Vehicle (UCAV)


          ကြ်န္ေတာ္တို႕ သိပၸံကားေတြထဲမွာ လူမပါပဲ ထိန္းေက်ာင္းျပီး ေမာင္းႏွင္ႏုိင္တဲ့ ေလယာဥ္ေတြကို ေတြ႕ၾကဖူးမွာပါ။  ခုေတာ့ အေမရိကန္က X-47B ကို ေအာင္ျမင္စြာ စမ္းသပ္ေမာင္းႏွင္ပ်ံသန္းႏုိင္ခဲ့ပါျပီ။  X-47B ဟာ ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္သူမပါ၀င္တဲ့ တိုက္ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္။  ဒီေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားေတြကို ထုတ္လုပ္ဖို႕ ကနဦးက DARPA ရဲ႕ J-UCAS ရဲ႕ အစီအစဥ္ထဲမွာပါ၀င္ျပီးေတာ့ ခုေတာ့ United States Navy ရဲ႕ UCAS-D (Unmanned Combat Air System Demonstration) ပရိုဂရမ္ ထဲမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။  ဒီ ပရိုဂရမ္ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ေလယာဥ္တင္သေဘၤာေတြမွာ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ေတြ ထည့္သြင္းႏုိင္ဖို႕ျဖစ္ပါတယ္။
          ဒီေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားကို ဖန္တီးႏိုင္ဖို႕ Boeing နဲ႕ Northrop ကုမၸဏီႏွစ္ခုကို အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂သန္းစီ ခ်ေပးခဲ့ျပီး ၁၅ လတာ ကနဦး ျဖစ္ႏုိင္ေျခမ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ဖို႕ စီစဥ္ခဲ့တာပါ။  ဒီေလယာဥ္ေတြမွာ ပင္လယ္ပင္ ဆားေငြ႕ပါတဲ့ ေလေတြေၾကာင့္ ျဖစ္လာႏုိင္တဲ့ သံေခ်းတက္မႈ႕ေတြ၊ ေလယာဥ္တင္သေဘၤာ ကုန္းပတ္ေပၚကို ေလယာဥ္ အတက္အဆင္း ျပဳလုပ္ႏုိင္ဖို႕၊ ေလယာဥ္ကို ထိန္းေက်ာင္း အမိန္႕ေပး ေစခိုင္းႏုိင္ဖို႕ေတြ၊ လွ်ပ္စစ္သံလိုက္လိႈင္း ျမင့္မားတဲ့ ေနရာေတြမွာပါ သြားလာႏုိင္ဖို႕ စတဲ့ အခ်က္ေတြပါ ထည့္သြင္း စဥ္းစားခဲ့ၾကရပါတယ္။  ၂၀၀၇ခုႏွစ္ပါ ဒီလိုေလယာဥ္ေတြ တည္ေဆာက္ဖို႕အတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ 635.8 သန္းနဲ႕ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ျပီး ၂၀၁၂ မွာေတာ့ ထုတ္လုပ္မႈ႕စရိတ္ ေဒၚလာ ၈၁၃ သန္းအထိ တက္လာခဲ့ပါတယ္။

အျခားေသာ စစ္သံုးေလယာဥ္ေတြကို စိတ္၀င္စားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ - ေစ်းအၾကီးဆံုး တိုက္ေလယာဥ္မ်ားမွာ သြားေရာက္ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။


ဒါကေတာ့ X-47B ရဲ႕ တည္ေဆာက္မႈ႕ ဒီဇုိင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ပါ။
 



ေ၀ဟင္အျမင့္ ၅၀၀၀ ကို စမ္းသပ္ပ်ံသန္းေနတဲ့ X-47B ရဲ႕ ပံုပါ 









         
  Source : (Link)      
 Photos : Google Search  

No comments:

Post a Comment