စံုစီနဖာမ်ားကို ေရးခ်င္ရာေလွ်ာက္ေရး၊ တင္ခ်င္ရာေလွ်ာက္တင္ေနေသာ ကြ်န္ေတာ့္၏ ၾကြက္သိုက္ေဂဟာသို႕ တကူးတက ၾကြေရာက္လာၾကေသာ ဘေလာ့ဂ္ဂါၾကီးမ်ား၊ ဧည့္သည္ေတာ္ၾကီးမ်ားကို ကြ်န္ေတာ္ အားနာစြာျဖင့္ပင္ ေက်းဇူးအထူး တင္ရွိပါသည္။

Friday, December 28, 2012

ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ေဘဂ်င္း အပိုင္းအစမ်ား ၁


          ေဘဂ်င္း ကို အသံထြက္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာထြက္သည္။  ျမန္မာလို ပီကင္းဟုေခၚၾကသလို အဂၤလိပ္လို ေဘဂ်င္း ဟုေခၚသည္။  တရုတ္လို အနီးစပ္ဆံုး ေပါင္းရလွ်င္ ေပက်င္း ဟုထြက္မည္ထင္သည္။  ဘာေၾကာင့္ “ေပက်င္း” လို႕ ေခၚသလဲေမးၾကည့္သည္။  အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ ကို ခြဲျပီးေခၚသည္ဟု ေျပာသည္။  တုန္း၊ နန္၊ စီး၊ ေပ -  “တုန္း” ဆိုသည္မွာ အေရွ႕၊ “နန္” ဆိုသည္မွာ ေတာင္၊ “စီး” ဆိုသည္မွာ အေနာက္၊ “ေပ” ဆိုသည္မွာ ေျမာက္ဟူသတဲ့။  “က်င္း” ဆိုသည္မွာ ျမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္သတဲ့။  ထို႕ေၾကာင့္ “ေပက်င္း” ဆိုသည္မွာ ေျမာက္ပိုင္း ျမိဳ႕ေတာ္ဟု အဓိပၸာယ္တြင္၏။  ေတာင္ပိုင္းမွာလည္း ျမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းရွိသည္ နန္က်င္းျဖစ္သည္။  ဒါဆို အေနာက္ဖက္ျမိဳ႕ေတာင္ “စီက်င္း” ဆိုျပီး ရွိလားေမးေတာ့ မရွိပါတဲ့။  အေရွ႕ဖက္ျမိဳ႕ေတာ္ “တုန္းက်င္း” ေရာရွိလားေမးေတာ့ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက “တိုက်ိဳ” ပါတဲ့။  အြမ္…. ဘယ့္ႏွယ္ အေရွ႕ဖက္ျမိဳ႕ေတာ္က မဆီမဆုိင္ ဂ်ပန္ျပည္ေရာက္သြားရသနည္း။  ျမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း က်ိဳတိုကို အေရွ႕ဖက္ျမိဳ႕ေတာ္ဟု မေခၚဘူးလားဆိုေတာ့ ဒီငနဲ ဘာေတြ လာေမးေနမွန္းမသိဘူးဆိုတဲ့ ပံုစံနဲ႕ လူကိုျပန္ရိႈးသည္။
          မည္သို႕ပင္ဆိုေစ ေဘဂ်င္းသည္ နန္းျမိဳ႕ျဖစ္သည္။  ေရွးေခတ္အေဆာက္အဦးေတြကို ေရွးမူမပ်က္ထိန္းသိမ္းထားသည္။  အသစ္အသစ္ေသာ ေနရာေတြမွာ မိုးေမွ်ာ္တုိက္ေတြ ထိုးေထာင္ထြက္ေနသည္။  နန္းေတာ္သည္ စတုရန္းေပေပါင္း ၇.၈ သန္း က်ယ္၏။  မႏၱေလးလိုေတာ့ ေလးေထာင့္စပ္စပ္မဟုတ္၊  ေထာင့္မွန္စတုဂံ ပံုျဖစ္သည္။  က်ံဳးကေတာ့ ေရေတြခဲေနျပီ။  နန္းျမိဳ႕ဆိုေတာ့ မႏၱေလးသူေတြလို နန္းဆန္ (ခုေခတ္ေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္ခ်င္ေတာ့မွာေပါ့ေလ)  သလိုေတာ့မဟုတ္။  ေခတ္သစ္ ယဥ္ေက်းမႈ႕ေအာက္ စီးေမ်ာသြားျပီျဖစ္သည္။  နန္းဆန္ခ်င္လို႕ မမေလးဟု တရုတ္အေခၚ “ေရွာင္ၾကယ္” လို႕ သြားေတာ့ မေခၚလိုက္ေလနဲ႕ ပါးရိုက္ခံရဖို႕ နီးသည္။  အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျပည္မၾကီးတြင္ “ေရွာင္ၾကယ္” ဟူေသာ ေ၀ါဟာရမွာ ယခုအခ်ိန္တြင္ ညဥ့္ငွက္မ်ားကို ကိုယ္စားျပဳေနလို႕ပါတဲ့။  အံေရာေသာ၀္… အံေရာေသာ၀္… ဒါဆို အဲ့ဒီလို မိန္မမ်ိဳးေတြ႕ရင္ “ေရွာင္ၾကယ္” လို႕ေခၚလို႕ရမလားေမးေတာ့ အဲ့ဒါလည္း ပါးရိုက္ခံရဖို႕ နီးတယ္၊  လူလည္ေကာင္မွာ သူ႕ကို အရွက္ခြဲတယ္ဆိုျပီး ပါးရိုက္ခ်င္ရိုက္ဦးမွာတဲ့။

အင္း ခက္ေတာ့လည္း ခက္သား၊  ဟုတ္တာကို ဟုတ္တယ္ေျပာေတာ့လည္း မေကာင္း၊ မဟုတ္တာကို ဟုတ္တယ္ေျပာေတာ့လည္း မေကာင္း။  ခက္သည္။  ခုတစ္ေလာ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ညဥ့္ငွက္လိုင္စင္ လုပ္ဖို႕ အဆိုကတင္သြင္းသည္ဟု ဖဘတြင္ ေတြ႕ရျပန္သည္။  စနစ္မက်လွ်င္ေတာ့ ပိုျပီးဖြာလန္က်ဲသြားလိမ့္မည္။  စနစ္ကေလးကို အရင္လုပ္ျပီးမွ ဥပေဒနဲ႕ အုပ္ၾကပါ လူၾကီးမင္းမ်ားခင္ဗ်ား။  လိုင္စင္ရေခါင္း၊  လိုင္စင္ရ ျပည့္တန္ဆာ ဆိုျပီး ၀င့္၀င့္ထည္ထည္ ပေရာဖက္ရွင္နယ္ ပီသသူမ်ားကို အသိုင္းအ၀ုိင္းက လက္ခံဖို႕ကလည္း လတ္တေလာ ဘယ္နည္းနဲ႕မွ မျဖစ္ႏိုင္။  စိတ္ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြ ပိုမ်ားကုန္ပါဦးမည္။  ဒီၾကားထဲ ခရိုနီေတြက ၀င္အုပ္လိုက္လွ်င္ လိုင္စင္ရ ဇိမ္ခန္း တစ္ႏုိင္ငံလံုး ေဖြးေဖြးလႈပ္သြားမည္။  က်န္းမာေရးရႈ႕ေထာင့္က ၾကည့္လွ်င္ေတာ့ စနစ္တက်လုပ္လွ်င္ မနည္းေလး ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ျဖစ္သြားမည္ ထင္သည္။  မည္သို႕ပင္ဆိုေစ ဒီလို လိုင္စင္ေပးဖို႕ ေစာလြန္းအားၾကီးေသးသည္ဟု ျမင္သည္။  ထားေတာ့… ေဘဂ်င္းေလး ျပန္ဆက္လိုက္ဦးမည္။

          ေဘဂ်င္းကို ရွန္ဟုိင္းကေန ရထားႏွင့္သြားျခင္းျဖစ္သည္။  ကိုယ့္မ်က္ေစ့ေတာင္ ကိုယ္မယံု ရထားက အေတာ့္ကို သန္႕ေနသည္။  ပံုမွန္ရွန္ဟိုင္းက ေျမေအာက္ Metro ရထားေတြဆို အေတာ္ညစ္ပတ္တာ...... ခုရထားက အေတာ္သန္႕သပဆိုျပီး ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၁၅ မိနစ္တစ္ခါေလာက္ သန္႕ရွင္းေရး လုပ္ေနၾကသကိုး။  တစ္နာရီကို ၃၀၀ ကီလိုမီတာေက်ာ္ႏွင့္ ခုတ္သည္။  အရင္လိုမ်ိဳး ဂ်ံဳးဂ်ံဳးဂ်က္ဂ်က္မဟုတ္ေတာ့၊  ေရသန္႕ဘူးကို ေျပာင္းျပန္လွန္၊  အဖံုးေနရာႏွင့္ ေထာင္ထားလွ်င္ပင္ မလဲေအာင္ ရထားလမ္းေရာ၊ ရထားပါ အေတာ့္ကို ေကာင္းေနျပီျဖစ္သည္။  ေဘဂ်င္းႏွင့္ ရွန္ဟိုင္း မိုင္ေပါင္း ၈၁၀ ေက်ာ္ကို ၅ နာရီနီးပါးသာ စီးရသည္။  ဒီရထားလိုင္းအတြက္ ကုန္က်စရိတ္က ေဒၚလာ ၃၂ ဘီလီယံေလာက္ရွိသတဲ့။  ေၾသာ္…. ငါတို႕ ႏွစ္ေပါင္း ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ျပတ္က်န္ခဲ့ျပီမသိ။  

အိမ္သာသန္႕တာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းသည္... 

ေရေႏြးကေတာ့ Free Flow ရသည္

           ဒုတိယတန္းလက္မွတ္က ယြမ္ ၅၅၀ (စလံုး ၁၁၀ ေက်ာ္)၊  ပထမတန္းလက္မွတ္က ယြမ္ ၉၃၅ (စလံုး ၁၈၅ ေက်ာ္)၊  VIP လက္မွတ္ကေတာ့ ယြမ္ ၁၇၅၀ (စလံုး ၃၅၀) ၀န္းက်င္ေလာက္ရွိသည္။  ပထမတန္းလက္မွတ္ရသည္။  သုိ႕ေသာ္ VIP ထုိင္ခံုတြင္ လူမရွိေသာေၾကာင့္ VIP ထုိင္ခံုမွာ ထုိင္ဖို႕ေပးသည္။  
သို႕ေသာ္ ရထားထြက္ေတာ့ ထုိင္ခံုက ေနာက္ျပန္ၾကီးျဖစ္ေနသည္။  မထုိင္ခ်င္ေတာ့ မူလဘူတ ကိုယ့္ေနရာကိုယ္ သြားျပန္ထုိင္သည္။


ထုိင္ခံုေအာက္မွာ ပလပ္ေပါက္ပါသည္။  ၂၃၀ ဗို႕ျဖစ္သည္။  ကြန္ပ်ဴတာသံုး၊ ခ်ာဂ်င္သြင္းလို႕ရသည္။  ရထားေပၚတြင္ ၀ိုင္ယာလက္ တပ္ေပးထားသည္။  လုိင္းသာေပၚျပီး သံုးလို႕က မရ။ 

ေရလည္းတုိက္သည္၊ မုန္႕လည္းေကြ်းသည္။  ထမင္းေတာ့ အလကားမေကြ်း ၀ယ္စားရသည္။  ၄၅ ယြမ္ (စားလို႕မေကာင္း)။

ေဘဂ်င္းေရာက္ေတာ့ ပထမဆံုး သြားျဖစ္သည္က ထ်န္းအန္းမင္ ရင္ျပင္ႏွင့္ Forbidden City ျဖစ္သည္။  ဓာတ္ပံုေတြက ကင္မရာထဲက မထုတ္ရေသး။  ေနာက္မ်ားမွ ထပ္တင္ပါဦးမည္။

6 comments:

  1. ၿဗိတိန္က ရထားေတြနဲ႔ကေတာ့ ကြာပါ့။ ဒီဘက္က လူေတြကေတာင္ စုပ္ျပတ္တာကို ပုိ တန္ဖုိးထားတတ္ၾကတယ္ ထင္ပါ့။

    မုုိင္ ရွစ္ရာေက်ာ္ကုိ ငါးနာရီထဲ။ ပ်င္းဖုိ႔ေကာင္းလုိက္တာ ေမာင္အြတ္ေထာင္ရာ။
    ရန္ကုန္နဲ႔ သူႀကီးမင္းရြာ တုံးဖလား မုိင္ ၇၀၀ ေလာက္ဘဲ ရွိတာကို ႏွစ္ညအိပ္ သုံးရက္ခရီး သြားရတယ္ေရာ။ ေပ်ာ္စရာႀကီး။ း)

    ReplyDelete
  2. ကုိယ္ .. သူမ်ားရဲ႕ ခရီးသြား အေတြ႕အၾကံဳမွတ္တမ္းဆုိ ဖတ္ရတာ အရမ္းသေဘာက်တယ္။
    ခရီးသြားရတာ ၀ါသနာ ပါေပမယ့္ အေျခအေန မေပးေတာ့ ခရီးမသြားႏုိင္လုိ႕ေလ ...
    ေနာက္ပုိစ္႕ေတြက်ရင္ လာဖတ္ပါဦးမည္။

    ReplyDelete
  3. ျမန္မာျပည္ကရထားေတြနဲ႔ခပ္ဆင္ဆင္ထင္ပါ႔ (အိပ္မက္ထဲကရထား)
    အဲလုိျဖစ္ေစခ်င္တယ္ေျပာတာပါ......တခါတေခါက္ေတာ႔တရုတ္ျပည္ၾကီးကုိလည္လည္
    ေရာက္ဖူးခ်င္ေသးတယ္

    ReplyDelete
  4. ေဘဂ်င္းအပိုင္းအစေလးေတြ အားက်စြာဖတ္သြားတယ္ ေမာင္ေအာင္ထြဋ္ေရ။
    ေနာက္ထပ္တင္လာမည့္ ပံုေတြလည္း ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါတယ္ကြယ္။
    စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစေနာ္။

    ေမတၱာျဖင့္
    အန္တီတင့္

    ReplyDelete
  5. သိမယ္လို႔ေတာ့ ထင္တာပဲ..
    ေရွာင္က်ယ္ လို႔ ေခၚရင္ ညဥ့္ငွက္မေလးေတြနဲ႔ မွားမွာ ေၾကာက္ရင္ ေမႏြီ လို႔ ေခၚၾကည့္လိုက္ေလ..
    တစ္ခါတည္း ေၾကြသြားလိမ့္မယ္..
    =P
    -m

    ReplyDelete
  6. တရုတ္စာသင္တုန္းက ေဘဂ်င္းဆို ေၿမာက္ပိုင္း၊ နန္က်င္းဆိုတာ ေတာင္ပိုင္းၿမိ ု ့လို ့ သင္ဖူးတ္..ကိုအြတ္ေထာင္လို အေရွ ့၊အေနာက္ၿမိ ု ့ကို မေမးမိဘူး..ရထားၾကီးက မိုက္သဗ်ား..ဂ်ပန္က က်ည္ဆန္ရထားလိုပါလား..ဓာတ္ပံုေတြ ၿမန္ၿမန္တင္ပါဗ်ိဳ ့...

    ReplyDelete