စံုစီနဖာမ်ားကို ေရးခ်င္ရာေလွ်ာက္ေရး၊ တင္ခ်င္ရာေလွ်ာက္တင္ေနေသာ ကြ်န္ေတာ့္၏ ၾကြက္သိုက္ေဂဟာသို႕ တကူးတက ၾကြေရာက္လာၾကေသာ ဘေလာ့ဂ္ဂါၾကီးမ်ား၊ ဧည့္သည္ေတာ္ၾကီးမ်ားကို ကြ်န္ေတာ္ အားနာစြာျဖင့္ပင္ ေက်းဇူးအထူး တင္ရွိပါသည္။

Monday, September 10, 2012

ၾကက္ဥနီနီ၊ ေခ်ာကလက္ ႏွင့္ ဂ်င္း


          ဒီေန႕ ဗူးေလးတစ္ဗူး လက္ေဆာင္ရတယ္။  ဘာလဲလို႕ေမးလိုက္ေတာ့ သားေလးေမြးလို႕တဲ့။  သားဦးေမြးလို႕ မဂၤလာသတင္းပါးရင္း လက္ေဆာင္လာေပးတာပါတဲ့။  ဖြင့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၾကက္ဥႏွစ္လံုး ထြက္လာတယ္။  ေခ်ာကလက္ ႏွစ္ခုထြက္လာတယ္။  ေဘးနားက တရုတ္ကို ရွင္းျပခုိင္းေတာ့မွ သူတို႕ ဓေလ့မွာ ရင္ေသြးရတနာ ေမြးဖြားသန္႕စင္ရင္ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြေတြကို ၾကက္ဥေ၀ပါသတဲ့။  ေခ်ာကလက္ကေရာဆိုေတာ့ ေခ်ာကလက္က ေယာက်္ားေလးေမြးရင္ ထည့္ေပးျပီးေတာ့ မိန္းကေလးဆိုရင္ေတာ့ ေခ်ာကလက္ မထည့္ပါဘူးတဲ့။  ဒီလိုနဲ႕ အင္တာနက္မွာရွာၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၾကက္ဥနီနီနဲ႕ ဂ်င္းအေၾကာင္းသြားေတြ႕တယ္။  ကေလး တစ္လျပည့္တာနဲ႕ ၾကက္ဥနီနဲ႕ ဂ်င္းပြဲေတာ္လုပ္ပါေသးသတဲ့။  ၾကက္ဥနီနီမွာ အနီေရာင္ကေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ႕ကို ကိုယ္စားျပဳျပီးေတာ့ ၾကက္ဥကေတာ့ အဟာရျဖစ္ေစဖို႕၊ က်န္းမာသန္စြမ္းဖို႕ စသည္ စသည္ သေဘာအားျဖင့္ ေကြ်းပါသတဲ့။  အင္း ကေလးမေကြ်းပဲ ဘယ့္ႏွယ္ လာတဲ့လူေတြ ေကြ်းေနသလဲေတာ့ မသိ။  မည္သို႕ပင္ဆိုေစ ၾကက္ဥႏွစ္လံုးကေတာ့ ေသာင္တင္ေနသည္။  အရင္တုန္းကေတာ့ ၾကက္ဥကို ဆိုးေဆးအနီသုတ္ျပီး ျပဳတ္သည္ဟုဆိုသည္။  ခုေတာ့ ၾကက္ဥက ဘာေရာင္မွန္းမသိ။  မဂၤလာသတင္းအတြက္စားရင္း ဘယ္ႏွစ္ဘယ္ကာလကထဲက ပါကင္ထုတ္ထားမွန္းမသိတဲ့ ၾကက္ဥကို စားမိျပီး အမဂၤလာျဖစ္သြားမွာစိုးလို႕ ရဲရဲ မစားရဲ။  စားရင္ေကာင္းမလား၊ လႊတ္ပစ္ရင္ေကာင္းမလား စဥ္းစားေနတုန္း…..  

Sunday, September 9, 2012

အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ စိတ္ရႈပ္ေနရင္ ဦးေႏွာက္ေဆးဖို႕ေပါ့ ၁၃

အင္တာနက္မွာ ေတြ႕သမွ် စိတ္အပန္းေျဖစရာပံုေလးေတြကို တင္ေပးလိုက္ပါတယ္......  စိတ္ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနသူမ်ား လက္ေျပလက္ေပ်ာက္ ၾကည့္ရင္း ရယ္ေမာေပ်ာ္ရႊင္ႏုိင္ၾကပါေစေသာ၀္.....
ရယ္ေသာသူသည္ အသက္ရွည္၏    

Just do it ဆိုေတာ့ Just do it လိုက္တာေပါ့

Saturday, September 8, 2012

ယံုခ်င္ယံု မယံုခ်င္ေန ရွန္ဟုိင္း ဖုန္းေရႊပံုျပင္မ်ား ၁


          ရွန္ဟုိင္းဆိုတာကလည္း လူေတြ အုန္းအုန္းထ၊ ကားေတြ အုန္းအုန္းထျပီးေတာ့ မိုးပ်ံလမ္းမေတြ ရႈပ္ယွက္ခက္ေနတဲ့ ျမိဳ႕။  ဟိုးတစ္ရက္တုန္းက ရွန္ဟိုင္းရဲ႕ The Bun ကအျပန္မွာ ခ်န္ဒူးလမ္းနဲ႕ ရန္အမ္းလမ္းအဆံုနားက မိုးပ်ံလမ္းရဲ႕ ေထာက္တုိင္ၾကီးတစ္လံုးက အျခားတုိင္ေတြနဲ႕ မတူပဲနဲ႕ ထူးထူးျခားျခား နဂါးရုပ္ေတြဘာေတြနဲ႕ က်က်နန လုပ္ထားတာကို သြားေတြ႕မိေတာ့ ဒရိုင္ဘာကို ေမးမိတယ္။  ဒါေပမယ့္ ဒီတုိင္က အလွအတြက္ လူျမင္ေအာင္ လုပ္ထားတာလဲမဟုတ္၊ တစ္ျခားတုိင္ေတြလိုပဲ။  နဂါးရုပ္ေတြရွိေနတာတစ္ခုပဲ ထူးျခားတာ။  ဒီလိုနဲ႕ ဒရိုင္ဘာေျပာတဲ့ ပံုျပင္ေလးရယ္၊ အင္တာနက္မွာ ေလွ်ာက္ရွာၾကည့္မိတာေလးရယ္ကို ျပန္ေရးျဖစ္လိုက္တယ္။

Thursday, September 6, 2012

ခ်စ္သဲ surprise ျဖစ္ေအာင္အလုပ္ေကာင္းတာ ကံေကာင္းလို႕ မေသတဲ့ ငနဲ


          ခ်စ္သူကို surprise ျဖစ္ေအာင္လုပ္ခ်င္တဲ့ လူေတြအမ်ားၾကီးေပါ့။  ကိုယ့္ခ်စ္က ကိုယ္ေပးတဲ့ လက္ေဆာင္ဗူးေလးကို ဖြင့္လိုက္ရင္ အရမ္းကို ၾကည္ႏူးျပီးေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္သြားတဲ့ပံုေလးကို ခ်စ္သူတုိင္း ျမင္ခ်င္ၾကတာေပါ့။  တရုတ္ႏုိင္ငံက ငနဲတစ္ေယာက္ကေတာ့ သူ႕ခ်စ္သူ အံအားသင့္ေစဖို႕ဆိုျပီးေတာ့ သူကိုယ္တုိင္ သူ႕ခ်စ္သူကို ေပးဖို႕၀ယ္ထားတဲ့ အရုပ္ကေလးနဲ႕ အတူစကၠဴပံုးထဲကို ၀င္ျပီးေတာ့ ခ်စ္သူဆီကို လက္ေဆာင္ပံုး ပို႕လိုက္ပါသတဲ့။  ပံုးကလည္း သူ႕ရဲ႕ ခ်စ္သူ ေကာင္မေလးရဲ႕ ရံုးဆီကိုေရာက္ပါတယ္။  ပံုးကိုဖြင့္လိုက္ေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာက ေအာက္ဆီဂ်င္ျပတ္ျပီးေတာ့ သတိေမ့ေနပါေလေရာတဲ့။ 
          ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာက ျပည္တြင္းေခ်ာပို႕လုပ္ငန္းတစ္ခုကို သူ႕ခ်စ္သူဆီကို ပံုးတစ္ခုပို႕ခ်င္တယ္ဆိုျပီးေတာ့ ပံုးလာယူမယ့္လူ မလာခင္မွာ ပံုးထဲကို၀င္၊ သူ႕အိမ္က သူငယ္ခ်င္းက ပံုးကို တိပ္ေတြဘာေတြနဲ႕ အက်အနပိတ္၊ ဟိုေရာက္ရင္ ပံုးထဲကထြက္၊ ခ်စ္သူကို အရုပ္ကေလး ေပးမယ္ဆိုျပီးေတာ့ စီစဥ္တာပါ။  ဒါေပမယ့္ ဒီေလာက္က်ဥ္းတဲ့ ေလလံုပံုးထဲမွာ ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာ သတိေမ့ျပီးေတာ့ ေလာကၾကီးနဲ႕ အဆက္ျပတ္သြားပါတယ္။  ကံေကာင္းတာတစ္ခုကေတာ့ သူ႕ေကာင္မေလးပံုးဖြင့္ျပီးေတာ့ မၾကာခင္မွာပဲ ငနဲက သတိျပန္လည္သြားပါတယ္တဲ့။  အင္း… ခ်စ္တာလည္းခ်စ္ေပါ့ေလ…. အရူးအမူးခ်စ္တယ္ဆိုဆို၊ ဒီလိုေနရာေတြမွာေတာ့ ႏွလံုးသားေရးကို ဦးေႏွာက္ေလးနဲ႕ နဲနဲေလး စဥ္းစားဖို႕လိုမယ္လို႕ထင္ပါတယ္။ 

99Counters new embed code

ဒီေန႕ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဘေလာ့ဂ္မွာ ကြ်န္ေတာ္ထည့္ထားတဲ့ 99counters ဆိုတဲ့ traffic counter မွာ upgraded လုပ္ထားပါေၾကာင္း၊  embed code အသစ္ကို သူ႕ဆိုဒ္မွာ သြားယူပါဆိုတဲ့ ဟာေပၚလာေရာ။

ၾကိဳးနီနီႏွင့္ ငွက္ကေလးမ်ား


          ဖဘ မွာေတြ႕တဲ့ ဒီဓာတ္ပံုေလးၾကည့္ျပီးေတာ့ ေရးခ်င္စိတ္ေပါက္လာေတာ့ ေရးခ်လိုက္မိတယ္။  ကြ်န္ေတာ္ထင္တာ ကြ်န္ေတာ္ၾကိဳက္တာ ကြ်န္ေတာ္ဟာ ကြ်န္ေတာ္ေရးေတာ့ မွန္ခ်င္မွလည္း မွန္ေပလိမ့္မေပါ့။  လူတိုင္း ကိုယ့္အၾကိဳက္နဲ႕ ကိုယ္ပဲကို။  ဒါေပမယ့္လည္း ေရးခ်င္လာေတာ့ မတတ္ႏုိင္ ေရးမိသည္။  ပထမ အခ်က္က ၾကိဳးနီနီေလးမ်ားအေၾကာင္းကို ေရးခ်င္မိသည္။  ကြ်န္ေတာ့္အလုပ္နဲ႕ပါတ္သတ္ျပီး ေလွ်ာက္သြားျဖစ္သည္။  ေရာက္တဲ့ႏုိင္ငံေတြမွာ ေတြ႕တာေလးေတြ ျမင္တာေလးေတြ ၾကည့္ျပီးေတာ့ ကိုယ့္ႏုိင္ငံနဲ႕ ယွဥ္ၾကည့္ျဖစ္သည္။  ဘာေတြ ေတြ႕လည္းဆိုေတာ့ ၾကိဳးနီနီေလးေတြ ေတြ႕သည္။  ဘာေၾကာင့္ ၾကိဳးနီေနတုန္းလဲ၊  ၾကိဳးနီေတြ အရမ္းတင္းေနလဲ ဆိုတာကို ေတြးျဖစ္သည္။  ၾကိဳးနီဆိုတာ ဗဟိုမွ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈ႕အရမ္းတင္းလြန္းတဲ့ ႏုိင္ငံေတြျဖစ္သည္။  အရာရာကို ခ်ဳပ္ကိုင္သည္။  ဗဟိုကေနျပီးေတာ့ ၀န္ၾကီး႒ာေတြေပၚ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈ႕ အရမ္းတင္းသည္။  ၀န္ၾကီး႒ာနေတြအားလံုးကေနျပီးေတာ့ ႒ာနခြဲအေသးေလးေတြအေပၚမွာ ခ်ဳပ္ကိုင္လြန္းအားၾကီးသည္။  ႒ာနခြဲေလးေတြရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္က ဘာမွမရွိေတာ့။  သူတို႕အစိုးရက စိုးရိမ္သည္။  ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံသူေတြက ျပည္သူေတြကို ၀ါးသြားမွာ၊ ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္ေတြရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ  ေလွ်ာ့လာမွာ စိုးရိမ္သည္။  ဒါေပမယ့္ ျပည္တြင္းမွာ ဘာေတြထုတ္ေနလဲ ဆိုတာကို နံပါတ္တစ္ စဥ္းစားစရာျဖစ္သည္။  ကိုယ့္ႏုိင္ငံက ကားထုတ္လား၊ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ထုတ္လား၊ သေဘၤာေတြ အမ်ားၾကီးေဆာက္ေနလား၊ စက္မႈ႕လုပ္ငန္းနဲ႕ပါတ္သတ္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းပစၥည္းေတြထုတ္ေနလား၊ ဒါေတြကို ျပည္ပကို တင္ပို႕ေရာင္းခ်ေနလား?  စိုက္ပ်ိဳးေရး ေမြးျမဴေရးနဲ႕ ပါတ္သတ္တဲ့ ထုတ္ကုန္ေတြကို ႏုိင္ငံတစ္ကာ အဆင့္မွီ အရည္ေသြးျပည့္ ေဒါင္ေဒါင္မည္နဲ႕ ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္ေတြက ထုတ္လုပ္တင္ပို႕ေနတာလား၊ ျပည္တြင္းကို ျဖန္႕ျဖဴးေနတာလား၊  ဒါမွမဟုတ္ ျပန္ဖန္တီးယူလို႕မရေတာ့တဲ့ သယံဇာတေတြကို ထုတ္ေရာင္းေနတာလား?  စသည္ စသည္။
  ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္ ႏိုင္ငံျခားက ေငြလံုးေငြရင္း၀င္ေရာက္ျခယ္လွယ္ႏုိင္တဲ့ ေရလုပ္ငန္းလို၊ သစ္လုပ္ငန္းလိုမ်ိဳး ေနရာေတြမွာေတာ့ ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္ေတြကို ငဲ့ရမည္။  သို႕ေပမယ့္ ခရိုနီေတြကိုပဲ ေဇာင္းေပးထားတဲ့ ဥပေဒမ်ိဳးကိုေတာ့ မဆိုလို။  ခရိုနီေတြက ေရနံ၊ သစ္ စတဲ့ သဘာ၀ သယံဇာတေတြအေပၚမွာ ထုိင္ျပီးေတာ့ အဆီရစ္ေနတာမ်ိဳးကို ဒီတုိင္းၾကည့္မေနသင့္။  သူတို႕မွာ စုေဆာင္းမိလာတဲ့ ေငြပင္ေငြရင္းေတြကို က်စ္ယူျပီးေတာ့ စက္မႈ႕နဲ႕ ကုန္စည္ပို႕ေဆာင္မႈ႕အတြက္ လိုအပ္တဲ့ infrastructure ေတြဆီကို ေရႊ႕ေျပာင္းပစ္ရမည္၊ ဒီ infrastructure ေတြကို Public listed အသြင္ေျပာင္းျပီး ခရိုနီေတြလက္ထဲကေန Share အသြင္နဲ႕ ျပည္သူေတြပါ ပူးတြဲပိုင္ဆိုင္လာေအာင္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းေျပာင္းယူရမည္။  ဒီလိုႏွင့္ ခရိုနီေတြရဲ႕ ျပည္တြင္း လက္၀ါးၾကီးအုပ္မႈ႕ကို အေသးစားႏွင့္ အလတ္စား လုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္ ပါအခြင့္အေရးရလာေအာင္ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း လႊဲေပးႏုိင္မည့္ အစိုးရကို လိုအပ္သည္။  ဒီအတြက္ ဥပေဒကလည္း မားမားမတ္မတ္၊ တိတိက်က် ရပ္တည္ရမည္။  ဒီေတာ့မွ ႏုိင္ငံကိုလာေရာက္ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံသူေတြအတြက္ ေနရာထုိင္ခင္းရလာမည္။ ႏုိင္ငံထုတ္ကုန္မ်ားလာျပီးေတာ့ စီးပြားေရး ဦးေမာ့လာမည္။ စက္မႈ႕လုပ္ငန္း၊ နည္းပညာနဲ႕ ပါတ္သတ္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြမွာေတာ့ ကိုယ့္မွာ လူ႕အရင္းအျမစ္၊ ပညာအရင္းအျမစ္မလံုေလာက္လွ်င္ ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံသူမ်ားကို ေခၚသြင္းရမည္။  ျပည္သူေတြအတြက္ အလုပ္ဖန္တီးေပးဖို႕လိုသည္၊ ၀င္ေငြရရွိဖို႕လိုသည္။  ျပည္ပက ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံသူေတြ ၀င္လာရင္ မျဖစ္မေန ျပင္ဖို႕လိုအပ္တာက သြင္းကုန္၊ ထုတ္ကုန္ႏွင့္ အေကာက္ခြန္စနစ္က အဓိကျဖစ္သည္။  ခက္သည္က ၾကိဳးနီက တင္းလြန္းသည္၊ ဒါေပမယ့္ ၾကိဳးနီနီမွာ ျခေတြက အေဖြးသား။  ဒီလိုဆိုလွ်င္ တစ္ျခားႏုိင္ငံကေရာ၊ ျပည္တြင္းကပါ ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံမည္သူေတြ အတြက္အေတာ့္ကို ကသိ ကေအာက္ေရာက္မည့္ ကိစၥ။  ထုတ္ကုန္ေလးတစ္ခု ႏုိင္ငံထဲက ထြက္ဖို႕အတြက္ ျခေတြကို ေကြ်းလိုက္ေမြးလိုက္၊ လိုတဲ့ ပစၥည္းေလးမွာဖို႕အတြက္ ျခေတြကို ေကြ်းလိုက္ေမြးလိုက္နဲ႕ဆိုလွ်င္ လုပ္ငန္းဘယ္ေတာ့မွ မတြင္၊  ကုန္စည္ရဲ႕ အ၀င္၊အထြက္ စီးေၾကာင္းက ဥပေဒအတုိင္းမသြားပဲ ျခေတြရဲ႕ လက္ထဲမွာ Bottle Neck ျဖစ္ကုန္ေတာ့မည္။  အင္ဒိုမွာလည္း ဒါမ်ိဳးေတြက ရွိေနတုန္း။  ဒီေတာ့ လာေတာ့ လာခ်င္ပါရဲ႕၊ ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံခ်င္ပါရဲ႕၊   သို႕ေပမယ့္ ၾကိဳးနီနီနဲ႕ ျခေၾကာက္တယ္ဆိုတယ္ သံသရာ တစ္ပတ္ျပန္လည္လိမ့္မည္။  ခံရမည္မွာ ေအာက္ေျခ ျပည္သူမ်ားသာျဖစ္သည္။ 

Wednesday, September 5, 2012

ငါးတစ္ေကာင္ကို ယြမ္ ၃သန္းနဲ႕ ပြေပါက္တိုးသြားတဲ့ တံငါသည္


          ငါးတစ္ေကာင္ကို ဘယ္ေလာက္ေစ်းရမယ္ထင္ပါသလဲ?  တရုတ္ႏုိင္ငံက တံငါသည္တစ္ေယာက္ကေတာ့ Chinese Bahaba လို႕ေခၚတဲ့ ဧရာမ အ၀ါေရာင္း ငါးပုတ္သင္ၾကီးတစ္ေကာင္ကို ဖမ္းမိခဲ့ပါတယ္။  ဒီ ငါးပုတ္သင္ၾကီးကို ေလလံတင္ျပီးေရာင္းလိုက္တာ ယြမ္ ၃ သန္းေက်ာ္ေတာင္ ရလိုက္ပါသတဲ့။  ျမန္မာေငြနဲ႕ တြက္လိုရင္ သိန္း ၄ေထာင္ေက်ာ္ေလာက္ရွိမွာပါ။  ဒီတရုတ္ ငါးပုတ္သင္ ငါးၾကီးေတြဟာ ၆ ေပ ၇ လက္မအထိ ၾကီးႏုိင္ျပီးေတာ့ ေပါင္ ၂၂၀ေလာက္အထိ အေလးခ်ိန္စီးပါတယ္။  ေစ်းၾကီးရတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ ဒီငါးေတြရဲ႕ swim bladder လို႕ေခၚတဲ့ ငါးဆီေဖာင္းဟာ ႏွလံုးနဲ႕ အဆုတ္ေရာဂါေတြအတြက္ ေဆးေဖာ္ရာမွာ အလြန္႕ကို အစြမ္းထက္တယ္လို႕ တရုတ္လူမ်ိဳးေတြက ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။  ဒါေပမယ့္ ခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီငါးေတြဟာ ယန္ဇီျမစ္ကေနျပီးေတာ့ ပုလဲျမစ္တစ္ေလွ်ာက္ သဘာ၀ ညစ္ညမ္းမႈ႕ေတြေၾကာင့္ မ်ိဳးတုန္းလုျဖစ္ေနပါျပီ။  ျပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၀ မွာတုန္းကလည္း ဒီလိုငါးၾကီးဖမ္းမိခဲ့ဖူးျပီးေတာ့ အဲ့ဒီတုန္းက ယြမ္ ၃.၄၅ သန္းနဲ႕ အေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။  တရုတ္ျပည္ေရာက္ေနတုန္း သေဘၤာမေဆာက္ပဲနဲ႕ ငါးလိုက္ဖမ္းရင္ေကာင္းမလား စဥ္းစားရမလိုလိုေတာင္ျဖစ္ေနျပီ။

Source : (Link)
Photo : Alamy

Tuesday, September 4, 2012

ဘ၀ကို အရံႈးမေပး၊ လက္ႏွစ္ဖက္မရွိတဲ့ ပန္းခ်ီပညာရွင္


          လူရယ္လို႕ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ဘ၀မွာ ျပည့္စံုမႈ႕ကို လိုလားေတာင့္ ၾကတာပဲ။  ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ မျပည့္စံုမႈ႕ေတြကို ဘ၀ေပး အေျခအေနလို႕ ခံယူျပီး အဲ့ဒီခံယူခ်က္ထဲက ရုန္းထြက္ဖို႕ မၾကိဳးစားၾကဘူး။  ဟြမ္ဂိုဖူ ဆိုတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာကေတာ့ သူ႕အသက္ ၄ႏွစ္သားမွာ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္လိုက္ျပီးေတာ့ သူ႕ရဲ႕ လက္ႏွစ္ဖက္စလံုးကို ဆံုးရံႈးခဲ့ရတယ္။  ဒါေပမယ့္ ဟြမ္ဟာ သူ႕ဘ၀ကို အရံႈးမေပးခဲ့ပါဘူး။  လက္ႏွစ္ဖက္မရွိေပမယ့္ သူ႕ဘ၀ရဲ႕ အိပ္မက္ျဖစ္တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာျဖစ္ဖို႕ကို ဆက္လက္အသက္သြင္းခဲ့တယ္။  အသက္ ၁၂ ႏွစ္သားအရြယ္ေရာက္ေတာ့ သူဟာ ေျခေထာက္နဲ႕ ပန္းခ်ီဆြဲႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားခဲ့တယ္။
          အသက္ ၁၈ ႏွစ္မွာ ဟြမ့္ အေဖရဲ႕ က်န္းမာေရးအေျခအေနဟာ အေတာ့္ကို ဆိုး၀ါးခဲ့တယ္။  ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ဟြမ္ဟာ သူ႕အေဖေဆးကုသမႈ႕အတြက္ လိုအပ္တဲ့ ေငြကိုရေအာင္ သူ႕ဘ၀ကို တစ္ဆစ္ခ်ိဳးေျပာင္းလဲခဲ့ရတယ္။  သူ႕ပညာေရးကို ရပ္တန္႕ခဲ့တယ္၊ ျမိဳ႕ေတြ တစ္ျမိဳ႕ျပီး တစ္ျမိဳ႕ကို ေလွ်ာက္သြားျပီးေတာ့ လမ္းေဘးမွာ ပန္းခ်ီဆြဲျပီး လမ္းသြား လမ္းလာေတြကို သူ႕ပန္းခ်ီကားေတြ ေရာင္းခ်လို႕ ေငြရွာခဲ့ရတယ္။  ဒီလို ခရီးသြားလာရင္းနဲ႕ သူဟာ ပါးစပ္မွာ စုပ္တံကိုကိုက္လို႕ ပန္းခ်ီဆြဲတတ္လာခဲ့တယ္။ 
          ခုေတာ့ ဟြမ္ဟာ အသက္ ၄၁ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္ေနပါျပီ။  သူဟာ ခ်ဳန္ခ်င္းျပတုိက္ရဲ႕ လက္ေထာက္ ျပတိုက္မႈးတစ္ေယာက္  ျဖစ္ေနပါျပီ။  သူ႕ရဲ႕ လက္ရာေျမာက္လွတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြကို ပါးစပ္နဲေရာက္ ေျခေထာက္ႏွင့္ပါ ေရးဆြဲျပီးေတာ့ နာမည္ၾကီး ပန္းခ်ီဆရာ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနပါျပီ။  သူ႕ဟာ ပန္းခ်ီပညာရပ္အေနနဲ႕ေရာ၊ စိတ္ဓာတ္ျမွင့္တင္ေရးအတြက္ပါ ဆုတံဆိပ္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ လက္ခံရရွိခဲ့ပါတယ္။  ဒါ့အျပင္ သူ႕လိုမ်ိဳး မသန္မစြမ္းလူငယ္ေလးေတြကို ပန္းခ်ီဆြဲတတ္လာေအာင္ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးေနပါတယ္။
          “ဘ၀မွာ ခင္ဗ်ားတို႕အတြက္ တံခါးေပါက္တစ္ေပါက္ ပိတ္ေနတဲ့အခါ တစ္ခ်ိန္ထဲမွာပဲ ခင္ဗ်ားတို႕ဟာ တစ္ျခား တံခါးေပါက္တစ္ေပါက္ကို ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ရမယ္။  တစ္ကယ္ေတာ့ ဘ၀မွာ မတြန္းလွန္ႏုိင္တဲ့ အခက္အခဲဆိုတာ မရွိဘူးဆိုတာကို မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို ကြ်န္ေတာ္က သိေစခ်င္တာပါ။  အခက္အခဲဆိုတဲ့အရာကို ေက်ာ္လႊားရမယ္၊ ျဖတ္သန္းရမယ္ဆိုတဲ ခံယူခ်က္ရွိရင္ ဘ၀မွာ ဘာအခက္အခဲကိုမွ မႈ႕စရာမလိုပါဘူး” လို႕ ဟြမ္က ဆိုပါတယ္။ 

Monday, September 3, 2012

လြယ္လြယ္နဲ႕ အရံႈးမေပးပါနဲ႕


          ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ဘ၀ကို ေနာက္ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ ေနာင္တၾကီးၾကီးမားမား ရစရာ အရာေတြေတာ့ သိပ္မရွိပါဘူး။  “ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ကို ဘယ္လိုတုိင္းတာသလဲဆိုတာဟာ အလုပ္တစ္ခုကို  သူဘယ္လို ေကာင္းေကာင္း စတင္ခဲ့တယ္ဆိုတာ နဲ႕ မဟုတ္ဘူး။  ဒါေပမယ့္ သူဘယ္လို အဆံုးသတ္သလဲဆိုတာနဲ႕ တုိင္းတာတယ္” ဆိုတဲ့ စကားေလးနဲ႕ ကြ်န္ေတာ့္ ဘ၀ကို တည္ေဆာက္ခဲ့တယ္။ 
          ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ့္ ဘ၀မွာ ေနာင္တရစရာ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။  အဲ့ဒါဟာ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ သရုပ္ေဆာင္ဘ၀ကို ေအာင္ျမင္စြာ အဆံုးမသတ္ႏုိင္ခဲ့တာပဲ။  ကြ်န္ေတာ္ ေအာင္ျမင္ဖို႕ အခြင့္အလမ္းေကာင္းေတြ ရခဲ့တယ္၊ ေအာင္ျမင္ဖို႕ နီးစပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္ လက္ေျမွာက္ျပီး သရုပ္ေဆာင္ဘ၀ကေန ထြက္ခဲ့တာ။ 
          ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တုန္းကေပါ့ ကြ်န္ေတာ့္ အသက္က ၂၀ ၀န္းက်င္။  အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္ဟာ သရုပ္ေဆာင္တစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႕ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းစခဲ့တယ္။  ကြ်န္ေတာ့္ဘ၀တစ္ခုလံုးကို သရုပ္ေဆာင္ ေလာကထဲကို ျမႈပ္ႏွံခဲ့တယ္။  ကြ်န္ေတာ့္တုိင္းျပည္က အေကာင္းဆံုး ေက်ာင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္တက္ခဲ့တယ္။  ကြ်န္ေတာ့္မွာ အရမ္းေကာင္းတဲ့ ေအးဂ်င့္ရွိတယ္။  ခင္ဗ်ားတို႕ သိတဲ့ တီဗီ အစီအစဥ္ေတြတုိင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ဟာ ဧည့္သည္အျဖစ္ ပါ၀င္ခဲ့တယ္။ 
          ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္ သရုပ္ေဆာင္ေလာကကို ေက်ာခုိင္းခဲ့တယ္။  ကြ်န္ေတာ္ ျငင္းပယ္မႈ႕ေတြကို မခံႏုိင္ဘူး။  ကြ်န္ေတာ္ တစ္စံုတစ္ရာကို ေစာင့္ေနရတာမ်ိဳး ဒါမွမဟုတ္ ကြ်န္ေတာ့္ဘ၀ၾကီးတစ္ခုလံုးကို တစ္ျခားလူေတြရဲ႕ လက္ထဲမွာ ထည့္ထားရတာကို မၾကိဳက္ဘူး။  ဒါနဲ႕ပဲ ကြ်န္ေတာ္ဟာ လက္ေျမွာက္အရံႈးေပးခဲ့တယ္၊ ေက်ာခုိင္းခဲ့တယ္။
          မွတ္မိေသးတယ္ အဲ့ဒီေန႕က ကြ်န္ေတာ့္ေအးဂ်င့္ကို အဲ့ဒီအေၾကာင္းေျပာတုန္းကေပါ့။  ကြ်န္ေတာ့္ ေအးဂ်င့္ပါးစပ္ၾကီးအေဟာင္းသားျဖစ္သြားတာ ေအာက္ေမးရိုးၾကီး ၾကမ္းျပင္နဲ႕ ထိသြားတဲ့ အသံေတာင္ ကြ်န္ေတာ္ ၾကားမိသလားပဲ။  ကြ်န္ေတာ္ ေပါက္ေတာ့မယ္ဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ့္ ေအးဂ်င့္ကသိေနတယ္။  နာမည္ၾကီး သရုပ္ေဆာင္ျဖစ္လာဖို႕ အခ်ိန္ေလးနည္းနည္းေလာက္ပဲေစာင့္ရေတာ့မယ္ ဆိုတာကို သူသိေနတယ္။  ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္ဟာ ကြ်န္ေတာ္ စတင္ခဲ့တဲ့ အလုပ္တစ္ခုကို အဆံုးမသတ္ခဲ့ဘူး။
          ဒီအေၾကာင္းကို ကြ်န္ေတာ္ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ေျပာျပေလ့မရွိေပမယ့္ အခုကြ်န္ေတာ္ ခင္ဗ်ားတို႕ကို ေျပာျပျဖစ္တယ္။  ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႕ဘ၀မွာ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ၾကည္ရင္ ေနာင္တဆိုတဲ့ အမိုးေအာက္မွာ ပိတ္မိမေနေစခ်င္လို႕။  ကြ်န္ေတာ္ ခင္ဗ်ားတို႕စတဲ့ အလုပ္တစ္ခုကို မျပီးဆံုးခင္ လက္ေျမွာက္အရံႈးေပးလိုက္တာမ်ိဳး မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။  ခင္ဗ်ားမွာ ခုလုပ္ေနတဲ့ အရာထက္ ပိုျပီးေတာ့ကို ၾကီးမားတဲ့ အိပ္မက္ရွိရွိ၊ ခင္ဗ်ားဘာပဲလုပ္လုပ္ အလြယ္တကူနဲ႕ေတာ့ အရံႈးမေပးလိုက္ပါနဲ႕။  အရံႈးေပးလိုက္ျခင္းဟာ တန္ဖိုးမရွိတဲ့ ရလဒ္တစ္ခုကိုပဲ ရလာမွာပါ။  ေနာက္တစ္ခုက အရံႈးေပးလုိက္ျခင္းေၾကာင့္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အရာတစ္ခုကို လက္လႊတ္လိုက္ရတာပါ။ 
          တစ္ကယ္ေတာ့ လူတုိင္းမွာ ဇြဲဆိုတဲ့ အရာကို လုိအပ္တယ္။  အလုပ္တစ္ခုကို စတင္တာထက္ အလုပ္တစ္ခုကို ျပီးဆံုးေအာင္လုပ္ဖို႕ဇြဲဟာ ပိုခက္ခဲတယ္။

ပင္စင္ယူပါဦး

ခုရက္ပိုင္း နားေထာင္ျဖစ္ေနတဲ ့သီခ်င္းေလးပါ...... Lလြန္း၀ါနဲ႕ Lဆုိင္းဇီ  New version နဲ႕ ျပန္ဆိုထားတဲ့ သီခ်င္းေဟာင္းေလးပါ။


Sunday, September 2, 2012

Lamborghini ျပိဳင္ကားကို ကိုယ္တုိင္လုပ္တဲ့ ကိုတရုတ္


          ေဒၚလာ ၁သန္းခြဲေလာက္ ေစ်းရွိတဲ့ လေဘာ္ဂီနီျပိဳင္ကားမ်ိဳး သင္စီးခ်င္သလား?  ေဒၚလာတစ္သန္းခြဲမတတ္ႏိုင္ရင္ ဘာလုပ္မလဲ? တရုတ္ႏုိင္ငံက အသက္ ၂၈ႏွစ္ရွိတဲ့ ၀မ္ခ်န္ဆိုတဲ့ လူငယ္ကေတာ့ သူစီးခ်င္လွတဲ့ Lamborghini’s 2007 Reventon ကို ကိုယ္တုိင္လုပ္လိုက္ပါသတဲ့။   အဲ့ဒီ Lamborghini's 2007 Reventon ျပိဳင္ကားဟာ ကမၻာေပၚမွာ ၂၁ စီးသာ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ျပိဳင္ကားျဖစ္ပါတယ္။  ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ သူ႕ရဲ႕ ကိုယ္တုိင္လုပ္ ျပိဳင္ကားဟာ မီးခြက္ေတြ မွန္ေတြ မျပီးစီးေသးေပမယ့္ ေမာင္းလို႕ေတာ့ ရေနပါျပီတဲ့။  တစ္နာရီကို ကီလိုမီတာ ၂၅၀ ႏႈန္းအထိပါ ေမာင္းလို႕ ရပါသတဲ့။  “ကြ်န္ေတာ္ဟာ ငယ္ငယ္ေလးကထဲက ျပိဳင္ကားေတြ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ” လို႕ ၀မ္က ေျပာသြားပါေသးတယ္။  “ခု အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လိုခ်င္တဲ့ ျပိဳင္ကားကို ကိုယ္တုိင္ေဆာက္ဖို႕ စိတ္ကူးရပါတယ္။  ဒီလိုနဲ႕ အခ်ိန္ေရာ၊ အခြင့္အေရးပါရလာတဲ့ တစ္ေန႕မွာ ကြ်န္ေတာ့္ အိပ္မက္ထဲက ျပိဳင္ကားကို ကိုယ္တုိင္ ေဆာက္လိုက္တာပါ” လို႕ ေျပာသြားပါေသးတယ္။  ကဲ… ဘာမွလာမေျပာနဲ႕ ပါးစပ္ၾကီး ဟျပီး ထုိင္ေတာင္ ငိုသြားမယ္…. 

Saturday, September 1, 2012

စင္ကာပူရဲ႕ Lemon Law (သို႕) သံပရာသီး ဥပေဒ



          စက္တင္ဘာလ စျပီ။  ယခုစက္တင္ဘာလ ၁ရက္ေန႕မွာေတာ့  စင္ကာပူမွာေတာ့ Lemon Law လို႕ေခၚတဲ့ သံပရာသီး ဥပေဒ စတင္မွာျဖစ္ပါတယ္။  စင္ကာပူလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလိုက္ျပီျဖစ္တဲ့အတြက္ Lemon Law ဟာလည္း စင္ကာပူမွ အသက္၀င္လာမွာပါ။  ဒီေတာ့ Lemon Law ဆိုတာဘာလဲေပါ့…. ကြ်န္ေတာ္ သေဘာေပါက္တာကေတာ့ သံပရာသီးဆိုတဲ့ Lemon ဟာ ခ်ဥ္ပါတယ္။  ဒီေတာ့ Lemon Law ဆိုတာ အခ်ဥ္ဥပေဒ လို႕ ဘာသာျပန္ရမလိုပါပဲ။  ၀ယ္သူနဲ႕ ေရာင္းသူၾကားမွာ အရည္အေသြးမေကာင္းတဲ့ ပစၥည္းေတြကို “သံပရာသီး - အခ်ဥ္” လို႕ ဒီဥပေဒထဲမွာေခၚပါတယ္။  မေန႕က ကုမၸဏီက အုိင္တီ႒ာနက တစ္ေယာက္က ဒါေလးကို ပို႕လိုက္လို႕ ဖတ္ၾကည့္ျပီးေတာ့ ပိုစ့္တင္မယ္လို႕ စိတ္ကူးျပီးေတာ့ တင္ျဖစ္လိုက္တာပါ။
          ဒီေတာ့ ဒီလိုမ်ိဳး အခ်ဥ္  ပစၥည္းေတြကို ၀ယ္မိတဲ့ စားသံုးသူေတြအတြက္ ေရာင္းခ်သူေတြရဲ႕ အခ်ဥ္ဖမ္းတဲ့ ဒဏ္ကေန ကာကြယ္ေပးမယ့္ ဥပေဒ ျဖစ္ပါတယ္။  ဒီေတာ့ ၀ယ္သူက ၀ယ္လိုက္တဲ့ ပစၥည္းကိုယ့္လက္ထဲေရာက္ခါစရွိေသးတယ္ ပ်က္သြားျပီ။  ဒီအခါမ်ိဳးမွာ ဒီဥပေဒက ၆လအတြင္း ေရာင္းခ်သူဟာ ၀ယ္ယူသူအတြက္ အဆိုပါပစၥည္းကို ျပင္ေပးရမယ္၊ ျပင္ေပးတဲ့ အခ်ိန္ဟာ လက္ခံႏုိင္တဲ့ အခ်ိန္အတြင္းမွာ ျဖစ္ရမယ္၊ မျပင္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ပ်က္သြားတဲ့ ပစၥည္းကို အစားထိုးေပးရင္ေပး၊ မဟုတ္ရင္ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္ေစ၊ အျပည့္ျဖစ္ေစ ေငြျပန္အမ္းရမယ္ ဆိုတဲ့ အခ်ဥ္ဖမ္းမႈ႕ကေန ကာကြယ္ေပးမယ့္ ဥပေဒပါ။  ဒါေပမယ့္ ၀ယ္ယူသူကလည္း တမင္တကာ ပ်က္သြားေအာင္လုပ္တာ၊ ကိုယ့္သေဘာနဲ႕ကို ၀ယ္ယူတဲ့ ပစၥည္းကို ျပဳျပင္တာ၊ ထပ္မံ ထပ္ျဖည့္တာ၊ ၀ယ္ျပီးသားကို မလိုခ်င္ေတာ့လို႕ မူလက်ီ၊ မာလက်ီလုပ္ျပီးေတာ့ ေရာင္းသူဆီျပန္သြားတာ စတာေတြ လုပ္ခဲ့ရင္လည္း ဒီဥပေဒက ေရာင္းသူေတြဖက္ကေန ကာကြယ္ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။  ဒီအေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ ဖတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ေဟာ့ဒီမွာေဒါင္းျပီး ဖတ္ႏုိင္ပါတယ္။  အက်ံဳး၀င္မယ့္ပစၥည္းေတြကေတာ့ iPad, iPhone လိုမ်ိဳး လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြကစလို႕ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ကေန ကားအထိ ပစၥည္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါပါတယ္။  အင္း ေကာင္းပါတယ္။  အခ်ဥ္ေတြကို အခ်ဥ္ဖမ္းမႈ႕ကေန ကာကြယ္ဖို႕ အခ်ဥ္ ဥပေဒၾကီးကို ျပ႒ာန္းလိုက္ေလသတည္းေပါ့။  အဲ့.. တစ္ခုေတာ့ ရွိတာေပါ့ေလ… စင္ကာပူမွာ ဘာပစၥည္း၀ယ္၀ယ္ T&C (Terms and Condition) ဆိုျပီး ၀ယ္သူေတြ သေဘာက်ေစေလာက္တဲ့ စကားလံုးေလးေတြအေပၚနားမွာ * ၾကယ္ပြင့္ေလးေတြ ၾကယ္ပြင့္ေလးေတြ ပါတယ္။  အဲ့ဒီ ၾကယ္ပြင့္ေလးေတြ အေၾကာင္းကို ေရာင္း/၀ယ္ စာခ်ဳပ္ရဲ႕ ေအာက္နားမွာ စားလံုး ပိစိေလးေတြနဲ႕ ေရးထားတယ္။  အခု ဒီ အခ်ဥ္ ဥပေဒ ထြက္လာေတာ့ စာခ်ဳပ္တစ္ခုလံုး ၾကယ္ပြင့္ေလးေတြနဲ႕ ျပည့္ေတာ့မယ္ ထင္ပ။  မေန႕က ကိုေမာင္သန္႕ရဲ႕ ဘေလာဂ္မွာ Comex 2012 အုိင္တီ ရိႈးပြဲအေၾကာင္း တင္ထားပါတယ္။  ဒီေတာ့ အဲ့ဒီမွာ ပစၥည္းေတြ၀ယ္ရင္လည္း Jail Break တို႕ root တို႕မလုပ္ခင္ ပ်က္သြားရင္ သြားျပီးေတာ့ claim လို႕ရေအာင္ ဒီ ဥပေဒေလးကို ဖတ္သြားရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့ေလ။

Thursday, August 30, 2012

ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ေယာက္မ ျမင္းစီးျခင္း


          သမီးေလး ဆိုျပီး ပိုစ့္တစ္ခုေရးျဖစ္သည္။  ငါ့သမီးေလး ေတာ္လိုက္တာေနာ္…. ဆိုျပီးေတာ့မွ အခုမွ ေယာက္မ ျမင္းစီးျပီးထြက္လာသည္ဟု ေျပာလွ်င္ခံရမည္။  မတတ္ႏုိင္။  သမီးေလး ဆိုသည္မွာ ကြ်န္ေတာ့္ လက္ရွိေဆာက္ေနေသာ သေဘၤာကို ရည္ညႊန္းျခင္းသာ။  ဒီသေဘၤာကိုေဆာက္ဖို႕ေရြးေတာ့ သေဘၤာက်င္းေတြ အမ်ားၾကီးေလွ်ာက္ေရြးၾကသည္။  Keppel’၊ Damen၊ Samsaung စသည္ျဖင့္။  ေနာက္ဆံုးေတာ့ Samsaung ႏွင့္ တည့္သည္။  ကိုရီးယားမွာေဆာက္ဖို႕ညႊန္းတဲ့ က်င္းက သိပ္မေကာင္းလွ၊ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ခု တရုတ္မွာရွိတဲ့ က်င္းသို႕ေရာက္လာသည္။  ေကာင္းသည္။  Infrastructure ေတြအားလံုးေကာင္းသည္။  Block Sub-assembly ေတြအားလံုးကို work shop ရံုၾကီးေတြထဲမွာ၊ overhead crane ေတြမွ အမ်ားၾကီး၊ facility မွ အျပည့္။  Block sub-assembly ျပီးလို႕ Painting & Blasting လုပ္ရင္လည္း Blasting ရံုၾကီးေတြမွ အမ်ားၾကီး၊ မိုးရြာရြာ၊ ေနပူပူ ဘာမွ ပူစရာမလို၊ မုန္တုိင္းတုိက္ေနတုန္းပင္ Blasting အလုပ္မပ်က္။  Humidity ထိန္းေပးသည့္ စက္ေတြလည္းရွိသည္။  Blasting ျပီးလွ်င္ Painting ရံုထဲကို Block ကို ေရႊ႕သြားရံုသာျဖစ္သည္။ အားလံုးေကာင္းသည္၊ တစ္ခုပဲလိုသည္… တစ္ခုပဲ မေကာင္း။  မေကာင္းသည္မွာ လူျဖစ္သည္။ 
          Organization ဟု စာရြက္ေပၚတြင္ သိပ္ၾကည့္လို႕ေကာင္းသည့္ လူမ်ား အစီအရီ တန္းစီထားသည္။  Block Stage တုန္းက သေဘၤာေတြကို ေပါင္မုန္႕လွီးထားသလို အပိုင္းလိုက္ သူ႕ trade ႏွင့္ သူ႕လူႏွင့္သူ ေဆာက္သည္။  ပိုက္ေတြကို Work Shop ထဲမွာ Spool Pieces ေတြထုတ္သည္။  အားလံုးဟုတ္သည္။  အခု Block erection stage ေရာက္လာေတာ့ Trade ေတြအားလံုးေရာကုန္ျပီျဖစ္သည္။  ေနရာတစ္ခုထဲမွာ Block ႏွစ္ပိုင္းကို ဆက္သူက ဆက္သည္။  ပိုက္ေျပးသူက ေျပးသည္။ လွ်ပ္စစ္ၾကိဳးေျပးဖို႕ Cable Tray ေတြ ဂေဟေဆာ္တဲ့ ေကာင္ေတြေဆာ္သည္။  Air-con နဲ႕ Ventilation Ducting ေတြစျပီ။  ဒီၾကားထဲ ေဆးသမားေတြက ဟိုမွာ ဒီမွာ Roller တစ္ကိုင္ကုိင္ႏွင့္ ေလွ်ာက္ေျပးေနသည္။  ဒီေတာ့ Project Manager ဘယ္မွာလဲ၊ Project Coordinator ဘယ္မွာလဲ လိုက္ရွာရသည္။  သေဘၤာထဲကို ေမ်ာက္ေတြ၀င္ျပီး ေသာင္းက်န္းခ်င္တုိင္း ေသာင္းက်န္းေနသလိုပင္။  ဒီက တရုတ္ PM တုိ႕မည္သည္ ခံုထုျခင္း၊ ေအာ္ဟစ္ျခင္းတို႕တြင္ အလြန္တစ္ရာေတာ္လွသည္။  ေရာ့ ဒီအလုပ္၊ ငါဒီေန႕ ျပီးခ်င္တယ္။ မျပီးလွ်င္ ခံုကို တစ္ဘုန္းဘုန္းထုမည္၊ ေအာ္မည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သေဘၤာထဲကို အလုပ္သမားေတြ ေမာင္းသြင္းလိုက္သည္၊  ထိုအလုပ္သမားေတြကလည္း သူ႕အလုပ္ျပီးေရးသူလုပ္သည္။  သို႕ေသာ္ အစီအစဥ္ ေရွ႕ေနာက္ ဘာမွ မၾကည့္၊ ေဆးသမားက သူေဆးသုတ္စရာရွိသည့္ေနရာ ေဆးသုတ္သြားသည္၊  ေဆးပင္မေျခာက္ေသး ပိုက္အတြက္ သံကို အ၀ိုင္းေပါက္ထပ္ေဖာက္သည္၊ ထိုေနရာကိုပင္ လွ်ပ္စစ္သမားတို႕က ျဖတ္ျပီးေတာ့ Cable Tray ဆြဲသည္။  3D Model သည္ ၁၀၀% အမွားမကင္းႏုိင္။  ဒင္းတို႕က သူတို႕အလုပ္မဟုတ္လွ်င္ ငါႏွင့္မဆုိင္ ဆိုသည္ကို လက္ကိုင္ထားသည္။  ဒီလိုႏွင့္ Block Erection ျပီးခါစ Multi Trade ေတြ ၀င္ေတာ့ ျဖစ္ခ်င္တုိင္းကို ျဖစ္ျပီး ၃ ပတ္ေလာက္ အုန္းအုန္းထသြားသည္။  သေဘၤာေနာက္က်ေနသည္။  နည္းမ်ိဳးစံုသံုးသည္။ ဒီလိုအေျခအေနနဲ႕ ဆက္သြားလို႕မရေၾကာင္း၊  စနစ္တက် sequence မိေအာင္ လုပ္ျပီး၊ လူေတြကို ထပ္တုိးဖို႕လိုေၾကာင္း၊  လုပ္ေနတဲ့ လူေတြကို ထိန္းဖို႕လိုေၾကာင္း ေျပာသည္။  ကြ်န္ေတာ္တို႕ သေဘၤာေဆာက္သူဘက္ကေတာ့ ယခု သေဘၤာက်င္းကို  ေခ်ာ့သည္၊ ေျခာက္သည္၊ Pressure ေပးသည္၊ Motivate လုပ္သည္၊ ရာဇသံ စာလႊာေတြ ပါးသည္။  ဟုတ္ပါတယ္၊ ျပီးေအာင္ လုပ္ပါ့မယ္ဆိုတဲ့ ကတိေတြ တစ္ပံုၾကီးရျပီး  ဘာမွ မထူး။  လွ်ာထြက္လာတာသာ အဖတ္တင္သည္။

Tuesday, August 28, 2012

စီးၾကဦးမလား စက္ဘီးမ်ား



          YouTube မွာဒီေန႕ ၾကည့္ျဖစ္လိုက္တာက ကမၻာ့အေသးဆံုး စက္ဘီးေလးကို စီးသြားတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဗီဒီယိုေလးပါ။  စက္ဘီးက လက္တစ္၀ါးသာသာပဲရွိတာ… ဒါေပမယ့္ ကပ္သီးကပ္သပ္ကို နင္းသြားတာ….  ကဲ စိတ္၀င္စားသူမ်ား ဗီဒီယိုေလးကို ရႈ႕စားၾကပါကုန္….

အဲ... ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ စက္ဘီးမဟုတ္ဘူး... ဘက္ထရီ ဆုိင္ကယ္ေလးေတြ...  Tron ရုပ္ရွင္ထဲက အတုိင္းကို လုပ္ထားတာ... အေတာ္မိုက္သဗ်ာ.. ေစ်းကေတာ့ မေသးဘူး။  အင္း ခဏေနရင္ တရုတ္ကလည္း လိုက္ထုတ္လိမ့္မယ္ထင္ပ...

Thursday, August 23, 2012

Inclining Test and Lightship Survey အေၾကာင္း


          ဒီပိုစ့္မွာေတာ့ အဓိကအားျဖင့္ Inclining Test နဲ႕ Lightship Survey အေၾကာင္းေလးကို ေျပာျပသြားခ်င္ပါတယ္။  သေဘၤာအသစ္တစ္စီး Launching လုပ္ျပီးသြားရင္ Inclining Test ကို ဦးစြာလုပ္ရပါတယ္။  သေဘၤာေတြ စတင္ဒီဇုိင္းေရးဆြဲခ်ိန္မွာ Preliminary Stability ကိုထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ပါတယ္။  သေဘၤာျပီးစီးသြားခ်ိန္မွာေတာ့ Inclining Test လုပ္ျပီးေတာ့ ရလာတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႕ Intact Stability ဆိုျပီးေတာ့ ျပီးျပည္စံုတဲ့၊ တိက်တဲ့၊ တကယ့္ သေဘၤာရဲ႕ Stability ကိုထပ္မံ တြက္ခ်က္ပါတယ္။  ဒါကို IMO ရဲ႕ Resolution A.749(18) – Code of Intact Stability For AllTypes Of Ships Covered By IMO Instruments ကို ေဒါင္းလုပ္လုပ္ျပီးေတာ့ အေသးစိတ္ဖတ္ႏုိင္ပါတယ္။  ေလာေလာဆယ္ Inclining Test အေၾကာင္းကို အဓိကေဖာ္ျပခ်င္တာေၾကာင့္ Intact Stability အေၾကာင္းကို ခ်န္ထားခဲ့ပါရေစ။  Inclining Test နဲ႕ Lightship Survey ဟာ Intact Stability ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုလို႕သာ မွတ္ယူထားပါ။
          Inclining Test နဲ႕ Light Ship Survey ကိုခြဲျခားမယ္ဆိုရင္ SOLAS ရဲ႕ Chapter II-1 Regulation 22 အရ (IS ရဲ႕ Resolution MSC. 267(85) ထဲက 8.1.1 မွာလည္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္)၂၄ မီတာ (Load Line Convention ရဲ႕ ဥပေဒသ အတုိင္း ယူထားတဲ့ အလွ်ား) ထက္ေက်ာ္လြန္တဲ့ သေဘၤာ အသစ္တိုင္းကို Inclining Test လုပ္ေပးရပါမယ္။  တစ္ခါတစ္ေလမွာေတာ့ သေဘၤာပံုစံတူေတြ(Sister Vessels)ကို သေဘၤာက်င္းေတြမွာ အတြဲလိုက္ေဆာက္က်ပါတယ္။  ဒီလိုအခါမွာဆိုရင္ေတာ့ Classification ေတြဟာ ပထမဆံုး သေဘၤာကို Inclining test လုပ္ျပီးေတာ့ သူ႕နဲ႕ ပံုစံတူ သေဘၤာ ေလးစီးအထိကို Lightship survey ခြင့္ေပးပါတယ္။  ဆိုလိုတာက နံပါတ္ ၁ တစ္စီးကို Inclining Test လုပ္မယ္ဆိုရင္ ၂၊ ၃၊ ၄ အထိကို Lightship survey လုပ္ခြင့္ရွိပါတယ္။  ၅ စီးေျမာက္ ပံုစံတူသေဘၤာဆုိရင္ေတာ့ Inclining test ထပ္မံလုပ္ေပးရပါမယ္။  ဒီလို sister vessel ေတြကို Lightship survey လုပ္ခြင့္ရွိတဲ့ေနရာမွာလည္း IS ရဲ႕ Resolution MSC. 267(85) ထဲက 8.1.1 မွာလည္း ေဖာ္ျပထားတဲ့အတုိင္း sister vessel ရဲ႕ lightship mass ဟာ မီတာ ၅၀ ေအာက္ သေဘၤာဆိုရင္ ၂% ထက္မေက်ာ္ရပါဘူး။  LCG ဟာ 0.5% ထက္မေက်ာ္ရပါဘူး။  မီတာ ၁၆၀ အထက္ သေဘၤာဆိုရင္ lightship mass ဟာ ၁% ထက္မေက်ာ္ရသလို LCG ဟာလည္း 0.5% ထက္ မေက်ာ္ရပါဘူး။  ဒီအခ်က္အလက္ေတြနဲ႕ ျပည္စံုမွသာ Lightship survey လုပ္ခြင့္ရမွာျဖစ္ျပီး တစ္ကယ္လို႕ အထက္ပါ အခ်က္အလက္ေတြထက္ ေက်ာ္လြန္သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဆိုပါ sister vessel ကို inclining test ျပန္လုပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။  (ဒီအထဲမွာ စကားခ်ပ္အေနနဲ႕ Passenger Ship ေတြအတြက္ SOLAS Chapter II : Construction – structure, stability, installations ထဲက Regulation 22 ရဲ႕ နံပါတ္ ၃ မွာ သေဘၤာသက္တမ္း ၅ ႏွစ္မျပည့္ခင္အခ်ိန္မွာ အဆိုပါ ခရီးသည္တင္သေဘၤာေတြကို Lightship Survey လုပ္ပါမယ္။  ဒီအခ်ိန္မွာ အဆိုပါ ခရီးသည္တင္သေဘၤာရဲ႕ displacement ဟာ မူလ Intact Stability ထဲကထက္ ၂% မေက်ာ္ရသလို၊ LCG (Load Line Length –L အေပၚမူတည္ျပီး) ၁% မေက်ာ္ရပါဘူး။  ဒီသတ္မွတ္ခ်က္ထက္ ေက်ာ္လြန္ရင္ေတာ့ Inclining Experiment ကို ျပန္လုပ္ေပးရပါမယ္။)
          Inclining Test ရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ သေဘၤာရဲ႕ Lightship Weight၊ Center of Gravity (LCG, VCG, TCG) ေတြကို အတိအက် သိခ်င္လို႕ျဖစ္ပါတယ္။  Preliminary Stability Booklet မွာ GM ကို ခန္႕မွန္းတြက္ခ်က္ထားတာပါ။  Inclining Test လုပ္ေတာ့မွာသာ GM အတိအက်ကို သိရွိႏုိင္ျပီးေတာ့ အဲ့ဒီကေန GZ-curve ကတစ္ဆင့္ Maximum Righting Arm အတိအက်ကိုလည္း ရရွိႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။  ဒီအတြက္ Inclining Test လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ သေဘၤာရဲ႕ အေျခအေနကို တတ္ႏုိင္သေလာက္ ျပည့္စံုေနေအာင္ ျပင္ဆင္ထားဖို႕လိုပါတယ္။  ျပင္ဆင္မႈ႕ေတြကေတာ့ ေအာက္မွာ အပိုဒ္ေလးေတြခြဲျပီး ေျပာပါရေစ။

Dennis Ritchie သို႕ ကြန္ပ်ဴတာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေလာကရဲ႕ပံုစံသစ္ကို ထုဆစ္ခဲ့သူ


          Steve Jobs ကြယ္လြန္သြားေတာ့ သတင္းေတြထဲမွာ ပလူပ်ံျပီးေတာ့ ၀မ္းနည္းေၾကာင္းေတြ ေဖာ္ျပၾကတယ္။  Steve Jobs သာ မေပၚေပါက္ခဲ့ရင္ ကမၻာေပၚမွာ iPhone, iPad Macbook ေတြကစလို႕ အုိင္တစ္ေခတ္ကို စမ္းသစ္ေစခဲ့တဲ့ လူ၊ ၂၁ ရာစုရဲ႕ ဆံုးရံႈးမႈ႕ၾကီး တစ္ရပ္လို႕ေခါင္းစဥ္တပ္ခဲ့ၾကတယ္။  ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ေမ့ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။  သူကေတာ့ Dennis Ritchie သို႕မဟုတ္ ေခတ္သစ္ ကြန္ပ်ဴတာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေလာကရဲ႕ အေရးအၾကီးဆံုး အုတ္ျမစ္ကို ထုဆစ္ခဲ့သူတစ္ေယာက္။  သူ႕ရဲ႕ ဖန္တီးမႈ႕ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ခုေရးေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ဖတ္လို႕ရေနတာပါ။  သူသာ မဖန္တီခဲ့ရင္ ကြန္ပ်ဴတာေတြကို ဒီေန႕အခ်ိန္မွာ ဒီလိုအဆင္ေျပတဲ့၊ user friendly ျဖစ္တဲ့ အေျခအေနနဲ႕ ျမင္ေတြ႕ခ်င္မွ ျမင္ေတြ႕ရႏုိင္တယ္။  သူဖန္တီးခဲ့တာကေတာ့ C programming language  ပါပဲ။  ေနာက္ျပီးေတာ့ Unix operating system ကိုပူးတြဲဖန္တီးခဲ့တဲ့ သူျဖစ္ပါတယ္။
          သူဟာ Steve Jobs နဲ႕မေရွးမေႏွာင္းမွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါတယ္။  သူကြယ္လြန္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူတစ္ေယာက္ထဲ အထီးက်န္စြာေနခဲ့တဲ့ အိမ္ေလးထဲမွာ ကြယ္လြန္ခဲ့တာျဖစ္ျပီးေတာ့ သူကြယ္လြန္သြားတဲ့ အခ်ိန္အတိအက်ကိုေတာင္ ဘယ္သူမွ မသိခဲ့ပါဘူး။  ၂၀၁၁ ေအာက္တိုဘာ ၁၂ ရက္ေန႕မွာ ကြယ္လြန္တယ္လို႕ပဲ ေျပာႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။  ဒီလိုနဲ႕ပဲ သူဟာ လူမသိ၊ သူမသိ ေလာကၾကီးကို ေက်ာခိုင္းျပီး ထြက္ခြာသြားခဲ့တယ္။  တစ္ကယ္လို႕ Dennis သာမရွိရင္ C programming ဆုိတာလည္း ရွိလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။  C programming သာ မရွိခဲ့ရင္ Unix, Windows ဒါမွ မဟုတ္ Linux စတဲ့ OS ေတြလည္း ရွိလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။  C programming မရွိခဲ့ရင္ C++ ဒါမွမဟုတ္ Object C စတာေတြလည္း ရွိလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။  သူသာမရွိခဲ့ရင္ MacOS X, iOs, Photoshop, FLStudio, Firefox, Safari, Google Chrome, Playstation, Xbox စတာေတြလည္း ရွိလာမွာမဟုတ္ပါဘူး။  ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ကမၻာေပၚမွာ ရွိတဲ့ ၉၀% ေသာ အသံုးခ်ေဆာ့ဖ္၀ဲေတြကို C ဒါမွမဟုတ္ C++ နဲ႕ ေရးထားလို႕ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး အသံုး၀င္လွတဲ့ Programming Language တစ္ခုကို ဖန္တီးခဲ့တဲ့ Dennis Ritchie ရဲ႕ ကြယ္လြန္သြားမႈ႕ကို ဒီကေနျပီးေတာ့ပဲ ဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါရေစဗ်ာ။
Photo source : (Link)

Reference : (Wikipedia)

Wednesday, August 22, 2012

ဂ်ာမနီႏုိင္ငံက အမႈိက္ပံုးစီးပြဲေတာ္


          ေဖာ္ျမဴလာ၀မ္း (F1) ကားျပိဳင္ကားပြဲေတြ၊ ဆိုင္ကယ္စီးပြဲေတြ၊ စက္ဘီးစီးပြဲေတြျခိမ့္ျခိမ့္သည္း အားေပေနရတာရိုးေနျပီးလား… ဂ်ာမနီႏုိင္ငံမွာေတာ့ ထူးထူးျခားျခား အမိႈက္ပံုးစီးျပိဳင္ပြဲပါတဲ့။  ဂ်ာမနီ၊ ၾသစၾတီယား၊ လူဇင္ဘတ္ႏုိင္ငံေတြကေန ျပိဳင္ပြဲ၀င္ ၆၀ေက်ာ္ပါ၀င္ၾကတယ္ ျပိဳင္ပြဲမွာ Norman Schafer ဆိုသူျဖစ္ျပီးေတာ့ ၂၁.၁ စကၠန္႕နဲ႕ သူ႕ရဲ႕ ခ်န္ပီယံဆုကို ကာကြယ္ကာ ခ်န္ပီယံအျဖစ္ထပ္မံ ဗိုလ္စြဲသြားပါသတဲ့။  အစကေတာ့ ဒီျပိဳင္ပြဲကို Hermeskeil က အမိႈက္ပံုးအဖြဲ႕အစည္းကေနျပီးေတာ့ စတင္ခဲ့တာျဖစ္ျပီးေတာ့ ခုအခ်ိန္မွာေတာ့ အသင္း၀င္ေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ရွိေနပါျပီတဲ့။  ကဲ.. အမိႈက္ပံုးစီးျပိဳင္ပြဲေလးကို ရႈ႕စားၾကပါဦး….

Tuesday, August 21, 2012

အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ စိတ္ရႈပ္ေနရင္ ဦးေႏွာက္ေဆးဖို႕ေပါ့ ၁၂


အင္တာနက္မွာ ေတြ႕သမွ် စိတ္အပန္းေျဖစရာပံုေလးေတြကို တင္ေပးလိုက္ပါတယ္......  စိတ္ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနသူမ်ား လက္ေျပလက္ေပ်ာက္ ၾကည့္ရင္း ရယ္ေမာေပ်ာ္ရႊင္ႏုိင္ၾကပါေစေသာ၀္.....
ရယ္ေသာသူသည္ အသက္ရွည္၏   

ဖဘ မွ ဖဘ တန္းတန္းစြဲေနတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေရခ်ိဳးရင္ေတာင္ ဒီလို လိုက္ကာေလးနဲ႕.........

Sunday, August 19, 2012

ပန္းခ်ီဆြဲတဲ့ ျမည္း


          ျမည္းကေတာ့ ျမည္းပဲ။  ဒါေပမယ့္ ထူးျခားတာက ဒီျမည္းေလးက ပန္းခ်ီဆြဲတတ္ပါသတဲ့။  လြန္ခဲ့တဲ့ ၇ ႏွစ္ေလာက္တုန္းက ဒီျမည္းကေလး ပတ္တီ ကို အဂၤလန္က ေလလံပြဲမွာ ေတြ႕လို႕၀ယ္ယူျပီးေတာ့ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တာပါ။  အဲ့ဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ပတ္တီဟာ ၾကံဳလွီေသးေကြးလို႕ ျမည္းရုပ္ေတာင္ မေပါက္ရွာဘူးလို႕ဆိုပါတယ္။  ဒီလိုနဲ႕ သူ႕ရဲ႕ သခင္ ဗစ္ကီ ဂရင္းစလိတ္ရဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္မႈ႕ေအာက္မွာ ျပန္လည္ က်န္းမာလာခဲ့ပါတယ္။  တစ္ေန႕ေတာ့ ဗစ္ကီဟာ ပန္းခ်ီဆြဲေနတုန္း သူ႕နားမွာရပ္ေနတဲ့ ျမည္းကေလး ပတ္တီရဲ႕ ပါးစပ္ထဲကို စုပ္တံေပးလိုက္ေတာ့ ျမည္းကေလးဟာ ပန္းခ်ီဆြဲေတာ့တာပဲတဲ့။  ေနာက္ထပ္ ရက္သတၱပတ္ ၃ ပတ္ၾကာျပီးမွာေတာ့ ပတ္တီဟာ ေရာင္စံုျခယ္ထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေတြကို ေဆးသားေတြ ျခယ္မႈန္းလို႕ ပန္းခ်ီဆြဲပါေတာ့တယ္။  သူ႕သခင္ဗစ္ကီက “ပတ္တီကေတာ့ သူ႕ပန္းခ်ီျပပြဲကို အေတာ္ၾကီးသေဘာက်ေနေလရဲ႕၊  သူ႕လက္ရာေတြကို လူေတြက ၀ိုင္းၾကည့္တာကို သူ ၾကိဳက္တယ္ေလ” လို႕ ဆိုသြားပါတယ္။  ဘရစ္စတိုက ပန္းခ်ီျပခန္းမွာေတာ့ ဒီျမည္းကေလးဆြဲထားတဲ့ လက္ရာေတြကို ေဒၚလာ ၁၅၀ ႏွင့္ အထက္ေစ်းသက္မွတ္ထားျပီး ၀ယ္ယူလို႕ ရပါသတဲ့။  အင္း… ျမည္းဆြဲတဲ့ ပန္းခ်ီတစ္ခ်ပ္ကို ေဒၚလာ ၁၅၀ ေက်ာ္ေပး၀ယ္ေနၾကတယ္ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း စုပ္တံကုိက္ရမလိုလိုျဖစ္ေနျပီ။

Saturday, August 18, 2012

လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ၀ါး.............


          ေရႊျပည္ေတာ္ၾကီးမွာ ေခတ္မီ ဖြံျဖိဳးတိုးတက္တဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္သစ္ၾကီးတည္ေဆာက္ဖို႕ ေန႕မနား၊ ညမအား ၾကိဳးပမ္းေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္အမတ္မင္းမ်ားတင္ (ပင္ပန္းတဲ့ အခါမ်ိဳးေပါ့ေလ...စကားခ်ပ္) အိပ္ငိုက္ျပီး ၀ါး.... ဆိုသမ္းတာမဟုတ္ပါဘူး… ကမၻာအရပ္ရပ္က  တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားရဲ႕ ေထာက္ခံမႈ႕အျပည့္နဲ႕ ပံုေလးေတြကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

ပူတင္းၾကီးလည္း ငိုက္