ဒီပိုစ့္မွာေတာ့ အဓိကအားျဖင့္ Inclining
Test နဲ႕ Lightship Survey အေၾကာင္းေလးကို ေျပာျပသြားခ်င္ပါတယ္။ သေဘၤာအသစ္တစ္စီး Launching လုပ္ျပီးသြားရင္
Inclining Test ကို ဦးစြာလုပ္ရပါတယ္။ သေဘၤာေတြ
စတင္ဒီဇုိင္းေရးဆြဲခ်ိန္မွာ Preliminary Stability ကိုထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ပါတယ္။ သေဘၤာျပီးစီးသြားခ်ိန္မွာေတာ့ Inclining Test လုပ္ျပီးေတာ့
ရလာတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႕ Intact Stability ဆိုျပီးေတာ့ ျပီးျပည္စံုတဲ့၊ တိက်တဲ့၊ တကယ့္
သေဘၤာရဲ႕ Stability ကိုထပ္မံ တြက္ခ်က္ပါတယ္။
ဒါကို IMO ရဲ႕ Resolution A.749(18) – Code of Intact Stability For AllTypes Of Ships Covered By IMO Instruments ကို ေဒါင္းလုပ္လုပ္ျပီးေတာ့ အေသးစိတ္ဖတ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ Inclining Test အေၾကာင္းကို အဓိကေဖာ္ျပခ်င္တာေၾကာင့္
Intact Stability အေၾကာင္းကို ခ်န္ထားခဲ့ပါရေစ။
Inclining Test နဲ႕ Lightship Survey ဟာ Intact Stability ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုလို႕သာ
မွတ္ယူထားပါ။
Inclining Test နဲ႕ Light Ship Survey ကိုခြဲျခားမယ္ဆိုရင္
SOLAS ရဲ႕ Chapter II-1 Regulation 22 အရ (IS ရဲ႕ Resolution MSC. 267(85) ထဲက
8.1.1 မွာလည္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္)၂၄ မီတာ (Load Line Convention ရဲ႕ ဥပေဒသ အတုိင္း ယူထားတဲ့
အလွ်ား) ထက္ေက်ာ္လြန္တဲ့ သေဘၤာ အသစ္တိုင္းကို Inclining Test လုပ္ေပးရပါမယ္။ တစ္ခါတစ္ေလမွာေတာ့ သေဘၤာပံုစံတူေတြ(Sister
Vessels)ကို သေဘၤာက်င္းေတြမွာ အတြဲလိုက္ေဆာက္က်ပါတယ္။ ဒီလိုအခါမွာဆိုရင္ေတာ့ Classification ေတြဟာ ပထမဆံုး
သေဘၤာကို Inclining test လုပ္ျပီးေတာ့ သူ႕နဲ႕ ပံုစံတူ သေဘၤာ ေလးစီးအထိကို
Lightship survey ခြင့္ေပးပါတယ္။ ဆိုလိုတာက
နံပါတ္ ၁ တစ္စီးကို Inclining Test လုပ္မယ္ဆိုရင္ ၂၊ ၃၊ ၄ အထိကို Lightship survey
လုပ္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ၅ စီးေျမာက္ ပံုစံတူသေဘၤာဆုိရင္ေတာ့
Inclining test ထပ္မံလုပ္ေပးရပါမယ္။ ဒီလို
sister vessel ေတြကို Lightship survey လုပ္ခြင့္ရွိတဲ့ေနရာမွာလည္း IS ရဲ႕
Resolution MSC. 267(85) ထဲက 8.1.1 မွာလည္း ေဖာ္ျပထားတဲ့အတုိင္း sister vessel ရဲ႕
lightship mass ဟာ မီတာ ၅၀ ေအာက္ သေဘၤာဆိုရင္ ၂% ထက္မေက်ာ္ရပါဘူး။ LCG ဟာ 0.5% ထက္မေက်ာ္ရပါဘူး။ မီတာ ၁၆၀ အထက္ သေဘၤာဆိုရင္ lightship mass ဟာ ၁%
ထက္မေက်ာ္ရသလို LCG ဟာလည္း 0.5% ထက္ မေက်ာ္ရပါဘူး။ ဒီအခ်က္အလက္ေတြနဲ႕ ျပည္စံုမွသာ Lightship
survey လုပ္ခြင့္ရမွာျဖစ္ျပီး တစ္ကယ္လို႕ အထက္ပါ အခ်က္အလက္ေတြထက္ ေက်ာ္လြန္သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့
အဆိုပါ sister vessel ကို inclining test ျပန္လုပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ (ဒီအထဲမွာ စကားခ်ပ္အေနနဲ႕ Passenger Ship ေတြအတြက္
SOLAS Chapter II : Construction – structure, stability, installations ထဲက
Regulation 22 ရဲ႕ နံပါတ္ ၃ မွာ သေဘၤာသက္တမ္း ၅ ႏွစ္မျပည့္ခင္အခ်ိန္မွာ အဆိုပါ ခရီးသည္တင္သေဘၤာေတြကို
Lightship Survey လုပ္ပါမယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ အဆိုပါ
ခရီးသည္တင္သေဘၤာရဲ႕ displacement ဟာ မူလ Intact Stability ထဲကထက္ ၂% မေက်ာ္ရသလို၊
LCG (Load Line Length –L အေပၚမူတည္ျပီး) ၁% မေက်ာ္ရပါဘူး။ ဒီသတ္မွတ္ခ်က္ထက္ ေက်ာ္လြန္ရင္ေတာ့ Inclining
Experiment ကို ျပန္လုပ္ေပးရပါမယ္။)
Inclining Test ရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့
သေဘၤာရဲ႕ Lightship Weight၊ Center of Gravity (LCG, VCG, TCG) ေတြကို အတိအက် သိခ်င္လို႕ျဖစ္ပါတယ္။ Preliminary Stability Booklet မွာ GM ကို ခန္႕မွန္းတြက္ခ်က္ထားတာပါ။ Inclining Test လုပ္ေတာ့မွာသာ GM အတိအက်ကို သိရွိႏုိင္ျပီးေတာ့
အဲ့ဒီကေန GZ-curve ကတစ္ဆင့္ Maximum Righting Arm အတိအက်ကိုလည္း ရရွိႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ Inclining Test လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ သေဘၤာရဲ႕
အေျခအေနကို တတ္ႏုိင္သေလာက္ ျပည့္စံုေနေအာင္ ျပင္ဆင္ထားဖို႕လိုပါတယ္။ ျပင္ဆင္မႈ႕ေတြကေတာ့ ေအာက္မွာ အပိုဒ္ေလးေတြခြဲျပီး
ေျပာပါရေစ။
၁)။ သေဘၤာဟာ Inclining Test အလုပ္ခင္မွာ အေခ်ာသပ္အေျခအေနကို
တတ္ႏုိင္သေလာက္ ရွိေနရပါမယ္။ သေဘၤာေပၚမွာရွိေနတဲ့
Staging (Scaffolding) ေတြ၊ Tool box ေတြ၊ စတဲ့ သေဘၤာေပၚကေန ဖယ္ရွားရမယ့္ ပစၥည္းေတြကို
ဖယ္ရွားရပါမယ္။ သေဘၤာေပၚမွာ တင္ေနတဲ့ ေရ၊ အရည္
စတာေတြကို ဖယ္ရွားထားရပါမယ္။ သံတိုသံစ၊ အမိႈက္
စတဲ့ Rubbish ေတြဟာလည္း သေဘၤာရဲ႕ Lightship weight ကို အမ်ားၾကီးမဟုတ္ေတာင္ အနည္းငယ္
သက္ေရာက္ေစတဲ့အတြက္ ဖယ္ရွားရပါမယ္။
Manhole Cover ေတြ မတပ္ဆင္ရေသးရင္လည္း Manhole အေပၚမွာ Temporary အျဖစ္ ဖံုးထားရပါမယ္။ စသည္အားျဖင့္ Weight ေၾကာင့္ သေဘၤာရဲ႕ CG ေျပာင္းလဲမသြားေအာင္
သေဘၤာေပၚမွာ တပ္ဆင္မည့္ ပစၥည္းေတြအားလံုး ေနသားတက် ရွိေနရမွာျဖစ္ျပီး၊ သေဘၤာေပၚက မလိုအပ္တဲ့
ပစၥည္းေတြအားလံုးကို ဖယ္ရွားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
၂။ သေဘၤာရဲ႕ Heeling angle ဟာ ၀.၅ ဒီဂရီထက္ မေက်ာ္ရပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက သေဘၤာကို Incline လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ
Free surface effect ကိုေရွာင္ရွားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက Trim နဲ႕ Deflection of Keel ကို တတ္ႏုိင္သေလာက္ ၀ ဒီဂရီျဖစ္ေနေအာင္
ညွိထားရပါမယ္။ ဒီအတြက္ Tanks ေတြထဲမွာ ေရလံုး၀
မရွိဖို႕၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္ေတာ့ Tank ေတြကို အရည္ အျပည့္ျဖည့္ထားရပါမယ္။ Free Surface Effect ေၾကာင့္ ေျပာင္းသြားတဲ့ CG
ကို လုိက္ျပီးေတာ့ တြက္ယူလို႕ရေပမယ့္ Tank ထဲက ေရကိုစုပ္ထုတ္လိုက္တာဟာ တြက္တာထက္ ပိုျမန္ျပီးေတာ့
ပိုထိေရာက္ပါတယ္။ ဒါကို IS Code, 2008, IMO.Res.A.749(18), Chap.7.3.2. 1-10, Chap.
7.3.2.5 and Annex 1 2.1, MSC.Res.267(85), Chap. 8.2.1 & Annex 1.2.1 &
Chap. 8.2.2 and မွာလည္း ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။
၃)။
Mooring Line ေတြဟာ တင္းေနလို႕မရပါဘူး။ သေဘၤာဟာ
လြတ္လပ္စြာ ေရေပၚမွာ ေပၚေနႏိုင္ေအာင္ Mooring Line ကို ေလွ်ာ့ထားရပါမယ္။ ေရအနက္ဟာ Inclining Test လုပ္ဖို႕ လံုေလာက္တဲ့ အနက္ရွိရမွာျဖစ္ျပီးေတာ့
ျမစ္ထဲက လိႈင္းေတြ၊ ေရစီးေၾကာင္းေတြရဲ႕ သက္ေရာက္မႈ႕ကို တတ္ႏုိင္သေလာက္ ေရွာင္ရွားရမွာ
ျဖစ္သလို၊ Inclining Test လုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း သေဘၤာရဲ႕ေဘးကို အျခားသေဘၤာေတြ ျဖတ္သန္းမသြားႏုိင္ေအာင္
စီမံရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေလတုိက္ႏႈန္းဟာ
သေဘၤာရဲ႕ Heeling ကို ျဖစ္ေစေလာက္တဲ့အထိ ျပင္လို႕မရပါဘူး။ ဒီေတာ့ ေလတုိက္ႏႈန္းနဲ႕ တုိက္ခတ္တဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာကိုလည္း
ၾကည့္ရပါမယ္။ မိုးသည္ထန္စြာရြာေနရင္လည္း Inclining Test ကို လုပ္လို႕မရပါဘူး။ ဒါကို IS Code, 2008MO. Res.A.749(18), Annex 1
2.2, MSC.Res.267, Annex 1.2.2 မွာလည္း ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။
၄)။ သေဘၤာ Incline ျဖစ္သြားဖို႕ လိုအပ္တဲ့ Weight ေတြကို
ၾကိဳတင္ျပီးေတာ့ Calibrate လုပ္ထားရပါမယ္။
IS Code, 2008, IMO. Res.A.749(18), Chap.7.3.2. 1-10, MSC.Res.267(85),
Chap 8.2.2 အရ Inclining Test လုပ္ရင္ လိုအပ္တဲ့ minimum heeling degree ဟာ ၁ ဒီဂရီျဖစ္ျပီးေတာ့
အမ်ားဆံုးဟာ ၄ ဒီဂရီျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့
Righting Arm ကို ၾကိဳတင္ခ်ိန္ဆထားျပီးေတာ့ ထည့္သြင္းမယ့္ Weight ေတြကို Surveyor/
owner ေတြနဲ႕ calibrate လုပ္ခ်င္လုပ္၊ calibrate လုပ္ျပီးသား valid ျဖစ္ေသးတဲ့
certificate ရွိရင္လည္း Inclining Test မစခင္ ပါ၀င္မယ့္ အဖြဲ႕အစည္းေတြအားလံုး သေဘာတူညီမႈ႕ရဖို႕
လိုအပ္ပါတယ္။
၅)။ Inclined degree ကို တုိင္းတာရာမွာ
Inclinometer နဲ႕ U-tube ေတြကို Inclining test မွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ေရွာင္ရွားပါတယ္။ Inclined degree ကို Pendulum နဲ႕ တုိင္းတာပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာလည္း Pendulum ရဲ႕ အရွည္ဟာ အနည္းဆံုး
၁၅၀ မီလီမီတာရွိရပါမယ္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ေတာ့
Pendulum ရဲ႕ အလွ်ားဟာ ၃ မီတာ ၀န္းက်င္ အရွည္ရွိတတ္ပါတယ္။ ေကာင္းတာကေတာ့ Pendulum ရွည္ေလ ေကာင္းေလပါပဲ။ ဒီေတာ့မွ လႊဲခ်ိန္္ဟာ ပိုမိုတိက်စြာ တုိင္းတာႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါကို IS Code, 2008, IMO. Res.A.749(18), Chap. 7.3.2.10, MSC.Res.267(85),
Chap.8.2.4 တို႕မွာလည္း ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။
၆)။ အထက္ပါအခ်က္ေတြ အဆင္သင့္ျဖစ္ရင္ေတာ့ အဆင္သင့္ျဖစ္ေၾကာင္းကို
သက္ဆုိင္ရာ Classification Society ေတြကို စာေရးအေၾကာင္းၾကားရပါမယ္။ စာထဲမွာလည္း Inclining Test အစီအစဥ္ကို ေဖာ္ျပရပါမယ္။ ခုအသင့္ျဖစ္၊ ခုေခၚလို႕ေတာ့ မရပါဘူး။ ဒါဟာ IS Code, 2008, IMO.Res.A.478(18), Chap.
7.3.1, MSC. Res.267(85), Chap. 8.2.1 က ျပ႒ာန္းထားတာျဖစ္ပါတယ္။
Inclining Test စတင္ျပီဆိုရင္ေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ
Classification Society က Surveyor၊ Owner Representative ေတြ ပါ၀င္မယ္ဆိုရင္လည္း
Owner Rap. ေတြနဲ႕အတူ Inclining Test လုပ္မယ့္ သေဘၤာရဲ႕ အေျခအေနကို စတင္စစ္ေဆးၾကပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ ျပင္ဆင္ထားတဲ့ အခ်က္ေတြျဖစ္တဲ့
ပစၥည္းေတြ ေနရာတက် ရွိမရွိ၊ သေဘၤာေပၚမွာ Free Surface Effect ျဖစ္ေပၚႏုိင္တဲ ေရ၊ အရည္ေတြ ရွိမရွိ၊ Tank ေတြမွာ ေရအျပည့္၊ ဒါမွ မဟုတ္ ေရမထည့္ထားျခင္းရွိမရွိကို
Sounding တုိင္း၊ Inclining လုပ္မယ့္ Weight ေတြရဲ႕ တည္ေနရာကို သတ္မွတ္ျပီး မွတ္တမ္းယူ၊
Pendulum ရဲ႕ တည္ေနရာ၊ အျမင့္၊ အကြာအေ၀း၊ Moring Line ဟာ သေဘၤာကို effect ျဖစ္ေစျခင္းရွိမရွိ၊
သေဘၤာရဲ႕ Heeling Degree 0.5 ေက်ာ္လြန္းျခင္းရွိမရွိ၊ Trim ရွိမရွိ၊ စတာ စတာ ေတြကို
စစ္ေဆးၾကပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ပတ္၀န္းက်င္ အေျခအေနေတြကလည္း
အထက္မွာေဖာ္ျပထားတဲ့အတုိင္း ေလတိုက္ႏႈန္းျပင္းထန္မႈ႕ရွိမရွိ၊ မိုးရြာျခင္း ရွိမရွိ၊
ေရျပင္ျငိမ္သက္မႈ႕ ရွိမရွိ၊ ျဖတ္သန္းသြားလာေနတဲ့ သေဘၤာေတြရဲ႕ သက္ေရာက္မႈ႕ ရွိမရွိ စတာေတြကိုလည္း
စစ္ေဆးပါတယ္။ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြအားလံုးနဲ႕ ျပည့္စံုလို႕
Inclining Test စျပီဆိုရင္ေတာ့ ေအာက္ပါ Procedure နဲ႕ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ပါတယ္။
Draft
Reading
Draft reading တိက်ဖို႕အတြက္ကေတာ့ ေရျပင္ျငိမ္သက္ေနဖို႕လိုပါတယ္။
Draft mark ဖတ္တဲ့အခါမွာ သေဘၤာမွာရွိတဲ့ Draft Mark ေတြအားလံုးကို ဖတ္ရမွာျဖစ္ျပီးေတာ့
Midship Draft mark မရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ Forward and Aft Draft Mark ေတြကို ဖတ္ျပီးေတာ့
Midship အတြက္ကေတာ့ Plimsoll Mark နဲ႕ waterline ၾကားမွာရွိတဲ့ အကြာအေ၀းကို တိုင္းယူပါတယ္။ ပိုမိုေကာင္းမြန္ တိက်တဲ့ Draft တုိင္းတဲ့နည္းကေတာ့
ပိုက္အၾကည္(ေဖာက္ထြင္းျမင္ႏုိင္တဲ့ပိုက္ကို) ခပ္နက္နက္ေရထဲကို ခ်လိုက္ျပီးေတာ့ အဲ့ဒီကေန
ေပၾကိဳးနဲ႕ Draft အတိအက်ကို တုိင္းႏုိင္ပါတယ္။
ဒါဆိုရင္ လိႈင္းေတြရဲ႕ သက္ေရာက္မႈ႕ကို ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ပါတယ္။ Draft တုိင္းတာဟာ
အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။ အနည္းငယ္ကြာသြားတာနဲ႕
သေဘၤာရဲ႕ Lighship mass ကို ေျပာင္းလဲသြားေစျပီး သေဘၤာရဲ႕ VCG ကို လည္းလြဲသြားေစပါတယ္။ ဒါကို IS Code, 2008, IMO. Res.A.749(18),
Annex 1 4.2.2., MSC.Res.267(85), Annex 1.4.2.2 မွာလည္း ဖတ္ႏုိင္ပါတယ္။
Measurement
of Sea Water Density and Temperature
Draft reading ျပီးျပီးခ်င္းမွာပဲ ပင္လယ္ေရရဲ႕
သိပ္သည္းဆနဲ႕ အပူခ်ိန္ကို တစ္ဆက္ထဲ တုိင္းတာပါတယ္။ ဒီလိုတုိင္းတာတဲ့ေနရာမွာလည္း နမူနာယူတဲ့ ပင္လယ္ေရကို
တိက်မႈ႕ရွိေစဖို႕ ခပ္နက္နက္ကေန ခပ္ယူရင္ ပိုျပီးေတာ့ တိက်တဲ့ အေျဖကို ရပါတယ္။ ဒီကေနျပီးေတာ့မွ Displacement အတိအက်ကို သိရွိႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါကို IS Code, 2008, IMO.Res.A.749(18), Annex 1 4.2.4, MSC.Res.267(85), Annex
1.4.2.4 တို႕မွာလည္း ဖတ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေတြျပီးရင္ေတာ့ တစ္ဆက္ထည္း လုပ္ေလ့ရွိတာက
Wind Speed ကို တုိင္းတာတာပါ။
Additional
Weights/ Missing weights/ Weights to be repositioned
သေဘၤာရဲ႕ CG ကို ဖမ္းတဲ့ေနရာမွာ weight ေတြရဲ႕
righting arm ဟာ အေရးပါလွသလို သေဘၤာရဲ႕ Lightship mass ကိုလည္း အက်ိဳးသက္ေရာက္ေစပါတယ္။ ဒီအတြက္ သေဘၤာေပၚမွာ တပ္ဆင္ဖို႕ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးတဲ့
(သေဘၤာေပၚ မေရာက္ေသးတဲ့ ပစၥည္း အေသးအမႊားကစလို႕) အရာေတြရဲ႕ အေလးခ်ိန္နဲ႕ တည္ေနရာကို
Weight to be added ဆိုျပီးေတာ့ ထည့္သြင္းမွတ္ရပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ သေဘၤာေပၚကေန ဖယ္ရွားပစ္ရမယ့္ (ဥပမာ-
Tanks ေတြထဲမွာ အရည္အျပည့္ျဖည့္ထားရင္ ျဖည့္ထားတဲ့ Tank, Inclining Test အတြက္သံုးတဲ့
Weights, Pendulum စတဲ့ ပစၥည္းေတြရဲ႕ အေလးခ်ိန္၊ သေဘၤာေပၚမွာ စစ္ေဆးေနတဲ့ လူေတြ) စတဲ့အရာေတြရဲ႕
တည္ေနရာ ႏွင့္ အေလးခ်ိန္ အခ်က္အလက္ေတြအားလံုးကို Weight to be removed ထဲမွာ ထည့္သြင္းျပီးေတာ့
စာရင္းျပဳစုထားရပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ေနရာ
အတည္တက်မျဖစ္ေသးတဲ့ ပစၥည္းေတြ ေရႊ႕ေျပာင္းရမယ္ဆိုရင္ Weight to be Positioned ဆိုျပီးေတာ့
ပစၥည္းေတြရဲ႕ တည္ေနရာႏွင့္ အေလးခ်ိန္ကို စာရင္းျပဳစုရပါတယ္။
ဒါေတြျပီးရင္ေတာ့
Inclined လုပ္မယ္ weight ေတြကို ေရႊ႕မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေရႊ႕တဲ့ေနရာမွာ Weight ၄ ခုကို အသံုးျပဳျပီးေတာ့
ေရႊ႕ေျပာင္းမႈ႕ ၈ ၾကိမ္ျပဳလုပ္ပါတယ္။ တစ္ၾကိမ္ျခင္းစီမွာ
Pendulum ရဲ႕ Inclined degree ကို ဖတ္ျပီးေတာ့ မွတ္ပါတယ္။ ေရႊလိုက္တဲ့ Weight ေတြရဲ႕ တည္ေနရာ အတိအက်ကို လည္း
မွတ္သားရပါမယ္။ Pendulum reading ဟာ ၁ ဒီဂရီကေန
၄ ဒီဂရီအတြင္းမွာ ရွိေနရပါမယ္။ ျမင္သာေအာင္
ကြ်န္ေတာ့္ အရင္သေဘၤာက ပံုကေလးေတြကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
ဒါေတြအားလံုးျပီးရင္ေတာ့
ရလာတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြအားလံုးကို စာရင္းျပဳစုျပီးေတာ့ Inclining Test Report မွာ သက္ဆုိင္ရာ
အဖြဲ႕အစည္း(owner representative, Classification society, Ship yard) ေတြက လက္မွတ္ထိုးပါတယ္။ ျပီးရင္ေတာ့ ဒီအခ်က္အလက္ေတြကေနျပီးေတာ့ Intact
Stability Booklet ကို တြက္ခ်က္ပါတယ္။ Lightship survey ကေတာ့ အထက္မွာေျပာခဲ့သလိုပဲ
Sister Vessel ေတြရဲ႕ နံပါတ္ ၂၊ ၃၊ ၄ ေျမာက္ သေဘၤာေတြကို Displacement နဲ႕ LCG
range အတြင္း၀င္ရင္ Lightship Survey လုပ္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ခပ္ျမန္ျမန္ေရးလိုက္လို႕ လိုအပ္တာမ်ား၊ က်န္ခဲ့တာမ်ားရွိခဲ့ရင္ comment ေပးခဲ့ပါခင္ဗ်ာ။
Reference
: Code on Intact Stability, 2008 (2008
IS Code)
Safety of Life at Sea 1974,
as amended (SOLAS)
International Convention on
Load Line, 1966 (ICLL) IMO.Res.A.749(18)
MSC.Res267(85)
IACS UI Recommendation 31:
Inclining Test Unified Procedure (Rec 31)
GL (Leaflet for Inclining
test and Lightweight Survey Version 2.0)
ဗဟုသုတေလးေတြမွတ္သားသြားပါတယ္
ReplyDelete