သမီးေလး ဆိုျပီး ပိုစ့္တစ္ခုေရးျဖစ္သည္။ ငါ့သမီးေလး ေတာ္လိုက္တာေနာ္…. ဆိုျပီးေတာ့မွ အခုမွ
ေယာက္မ ျမင္းစီးျပီးထြက္လာသည္ဟု ေျပာလွ်င္ခံရမည္။
မတတ္ႏုိင္။ သမီးေလး ဆိုသည္မွာ ကြ်န္ေတာ့္
လက္ရွိေဆာက္ေနေသာ သေဘၤာကို ရည္ညႊန္းျခင္းသာ။
ဒီသေဘၤာကိုေဆာက္ဖို႕ေရြးေတာ့ သေဘၤာက်င္းေတြ အမ်ားၾကီးေလွ်ာက္ေရြးၾကသည္။ Keppel’၊ Damen၊ Samsaung စသည္ျဖင့္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ Samsaung ႏွင့္ တည့္သည္။ ကိုရီးယားမွာေဆာက္ဖို႕ညႊန္းတဲ့ က်င္းက သိပ္မေကာင္းလွ၊
ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ခု တရုတ္မွာရွိတဲ့ က်င္းသို႕ေရာက္လာသည္။ ေကာင္းသည္။
Infrastructure ေတြအားလံုးေကာင္းသည္။
Block Sub-assembly ေတြအားလံုးကို work shop ရံုၾကီးေတြထဲမွာ၊ overhead
crane ေတြမွ အမ်ားၾကီး၊ facility မွ အျပည့္။
Block sub-assembly ျပီးလို႕ Painting & Blasting လုပ္ရင္လည္း Blasting
ရံုၾကီးေတြမွ အမ်ားၾကီး၊ မိုးရြာရြာ၊ ေနပူပူ ဘာမွ ပူစရာမလို၊ မုန္တုိင္းတုိက္ေနတုန္းပင္
Blasting အလုပ္မပ်က္။ Humidity ထိန္းေပးသည့္
စက္ေတြလည္းရွိသည္။ Blasting ျပီးလွ်င္
Painting ရံုထဲကို Block ကို ေရႊ႕သြားရံုသာျဖစ္သည္။ အားလံုးေကာင္းသည္၊ တစ္ခုပဲလိုသည္…
တစ္ခုပဲ မေကာင္း။ မေကာင္းသည္မွာ လူျဖစ္သည္။
Organization ဟု စာရြက္ေပၚတြင္ သိပ္ၾကည့္လို႕ေကာင္းသည့္
လူမ်ား အစီအရီ တန္းစီထားသည္။ Block Stage တုန္းက
သေဘၤာေတြကို ေပါင္မုန္႕လွီးထားသလို အပိုင္းလိုက္ သူ႕ trade ႏွင့္ သူ႕လူႏွင့္သူ ေဆာက္သည္။ ပိုက္ေတြကို Work Shop ထဲမွာ Spool Pieces ေတြထုတ္သည္။ အားလံုးဟုတ္သည္။ အခု Block erection stage ေရာက္လာေတာ့ Trade ေတြအားလံုးေရာကုန္ျပီျဖစ္သည္။ ေနရာတစ္ခုထဲမွာ Block ႏွစ္ပိုင္းကို ဆက္သူက ဆက္သည္။ ပိုက္ေျပးသူက ေျပးသည္။ လွ်ပ္စစ္ၾကိဳးေျပးဖို႕
Cable Tray ေတြ ဂေဟေဆာ္တဲ့ ေကာင္ေတြေဆာ္သည္။
Air-con နဲ႕ Ventilation Ducting ေတြစျပီ။
ဒီၾကားထဲ ေဆးသမားေတြက ဟိုမွာ ဒီမွာ Roller တစ္ကိုင္ကုိင္ႏွင့္ ေလွ်ာက္ေျပးေနသည္။ ဒီေတာ့ Project Manager ဘယ္မွာလဲ၊ Project
Coordinator ဘယ္မွာလဲ လိုက္ရွာရသည္။ သေဘၤာထဲကို
ေမ်ာက္ေတြ၀င္ျပီး ေသာင္းက်န္းခ်င္တုိင္း ေသာင္းက်န္းေနသလိုပင္။ ဒီက တရုတ္ PM တုိ႕မည္သည္ ခံုထုျခင္း၊ ေအာ္ဟစ္ျခင္းတို႕တြင္
အလြန္တစ္ရာေတာ္လွသည္။ ေရာ့ ဒီအလုပ္၊ ငါဒီေန႕
ျပီးခ်င္တယ္။ မျပီးလွ်င္ ခံုကို တစ္ဘုန္းဘုန္းထုမည္၊ ေအာ္မည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သေဘၤာထဲကို
အလုပ္သမားေတြ ေမာင္းသြင္းလိုက္သည္၊ ထိုအလုပ္သမားေတြကလည္း
သူ႕အလုပ္ျပီးေရးသူလုပ္သည္။ သို႕ေသာ္ အစီအစဥ္
ေရွ႕ေနာက္ ဘာမွ မၾကည့္၊ ေဆးသမားက သူေဆးသုတ္စရာရွိသည့္ေနရာ ေဆးသုတ္သြားသည္၊ ေဆးပင္မေျခာက္ေသး ပိုက္အတြက္ သံကို အ၀ိုင္းေပါက္ထပ္ေဖာက္သည္၊
ထိုေနရာကိုပင္ လွ်ပ္စစ္သမားတို႕က ျဖတ္ျပီးေတာ့ Cable Tray ဆြဲသည္။ 3D Model သည္ ၁၀၀% အမွားမကင္းႏုိင္။ ဒင္းတို႕က သူတို႕အလုပ္မဟုတ္လွ်င္ ငါႏွင့္မဆုိင္
ဆိုသည္ကို လက္ကိုင္ထားသည္။ ဒီလိုႏွင့္
Block Erection ျပီးခါစ Multi Trade ေတြ ၀င္ေတာ့ ျဖစ္ခ်င္တုိင္းကို ျဖစ္ျပီး ၃ ပတ္ေလာက္
အုန္းအုန္းထသြားသည္။ သေဘၤာေနာက္က်ေနသည္။ နည္းမ်ိဳးစံုသံုးသည္။ ဒီလိုအေျခအေနနဲ႕ ဆက္သြားလို႕မရေၾကာင္း၊ စနစ္တက် sequence မိေအာင္ လုပ္ျပီး၊ လူေတြကို ထပ္တုိးဖို႕လိုေၾကာင္း၊ လုပ္ေနတဲ့ လူေတြကို ထိန္းဖို႕လိုေၾကာင္း ေျပာသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ သေဘၤာေဆာက္သူဘက္ကေတာ့ ယခု သေဘၤာက်င္းကို
ေခ်ာ့သည္၊ ေျခာက္သည္၊ Pressure ေပးသည္၊
Motivate လုပ္သည္၊ ရာဇသံ စာလႊာေတြ ပါးသည္။
ဟုတ္ပါတယ္၊ ျပီးေအာင္ လုပ္ပါ့မယ္ဆိုတဲ့ ကတိေတြ တစ္ပံုၾကီးရျပီး ဘာမွ မထူး။
လွ်ာထြက္လာတာသာ အဖတ္တင္သည္။
ေနာက္ေတာ့ သေဘၤာက်င္းရဲ႕ Project Management
ထဲကို ၀င္ရမည္ဟု ရာဇသံကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ထံ ႒ာနခ်ဳပ္မွ လႊတ္ေလသတည္း။ အရင္တုန္းက Inspection ေလွ်ာက္၀င္ျပီး Quality ထိန္းရံုသာ။ ခုေတာ့ ထို ေမ်ာက္ေတာထဲကိုပါ ၀င္ရေတာ့သည္။ Block erection အျပီး Multi Trade ေတြ၀င္ျပီး အုန္းအုန္းထေနတဲ့
organization ထဲကို၀င္လိုက္ေတာ့ ဘာေတြ႕ရလဲဆိုေတာ့ တစ္ေန႕တာ အတြက္ Planning မရွိ၊ ျမင္ရသည္မွာ
ရွိသမွ် Drawing ေတြကို Contractor ေတြဆီေပးျပီး ဒီတိုင္းလႊတ္ထားျခင္းသာျဖစ္သည္။ ဟိုအေကာင္ ဒီကိုလာ၊ ဒီေန႕ ဒီေနရာျပီးေအာင္လုပ္၊
ဟိုေကာင္က ဟိုကိုသြား ဟိုပိုက္ကို ဟိုကေန ဒီအထိေရာက္ေအာင္ေျပး၊ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွ ဟိုလွ်ပ္စစ္ေကာင္က
ဟိုေနရာကိုသြား ဟိုဟာ ျပီးေအာင္လုပ္၊ ဟိုေဆးသုတ္တဲ့အေကာင္
ျမင္ျမင္သမွ် ေလွ်ာက္မသုတ္နဲ႕ လွ်ပ္စစ္၊ ပိုက္ ဒါေတြျပီးေအာင္ေစာင့္၊ ဟိုေနရာကို သုတ္လို႕ရျပီ၊ ဒီေနရာကို ဘယ္ေန႕မွ သုတ္လို႕ရမယ္၊
Hot work နဲ႕ Painting နဲ႕ ထပ္မေနရေအာင္ ေရွာင္၊ ဟို အဲကြန္း ducting ေျပးတဲ့ အေကာင္က
Piping ျပီးေအာင္ ေစာင့္၊ ဒီေနရာမွာ လူခ်င္းတုိက္မေနေအာင္ ဟုိေနရာမွာ သြားျပီး လိုင္းေတြဆြဲ၊
ဒီလိုမ်ိဳး အလုပ္ခြဲေပးမည့္သူ မရွိ။ အလုပ္ေတြထပ္ကုန္ေတာ့
အကုန္ ပြစိတက္၊ မြစာတက္၊ House keeping စနစ္က လဲျပိဳက်၊ Safety ထိန္းထားတဲ့ အေျခအေနက
ဖုတ္ကနဲ ျပဳတ္က်၊ Section head တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္လည္း အလုပ္အေၾကာင္း စကားမေျပာ။ ငါဟာငါ ငါ့အလုပ္ငါလုပ္၊ က်န္တာ ငါစိတ္မ၀င္စား၊ မိုးျပိဳျပိဳ၊
ကမၻာၾကီးပ်က္ပ်က္၊ ငါ့အလုပ္မပ်က္ဖို႕အေရး ငါ့အေရး မူကို လိုက္ကိုင္ထားသည္။ ဒီလိုႏွင့္ ငါ တစ္လံုးလက္ကိုင္ထားျပီး က်န္ေသာကိစၥ
ျဖစ္ခ်င္တာျဖစ္ သူတို႕ႏွင့္ ဘာ..ဘာ.. ဘာမွမဆုိင္ေၾကာင္း၊ ျပီးသြားေသာအလုပ္ကို ထပ္မလုပ္ႏိုင္ေၾကာင္း
တြင္တြင္ေျပာေနေသာ အဆိုပါ organization ထဲသို႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ဘက္က ကြ်န္ေတာ့္ ဆရာသမားႏွင့္
ကြ်န္ေတာ္ စျပီးေတာ့ ၀င္ရေတာ့သည္။ မနက္ပိုင္း
ေန႕စဥ္ ပံုမွန္ Daily Project Meeting စဖို႕ ေခၚေတာ့ မ်က္လံုးၾကီးေတြ ျပဴးျပီး ၾကည့္ၾကသည္။ အလုပ္ေတြကို မထပ္ေအာင္ ျငွိယူဖို႕ ေျပာေတာ့ လက္ညိႈးေတြထိုးျပီး
ထခုန္တဲ့ ေကာင္ကခုန္၊ စားပြဲခံုကို လက္၀ါးနဲ႕ ရိုက္တဲ့ေကာင္ကရိုက္၊ ေအာ္တဲ့လူကေအာ္၊
ဆဲတဲ့ လူေတြကဆဲ၊ ကြိက်ိ ကြက်ိေတြ အသံစံုထြက္သည္ သူတို႕အခ်င္းခ်င္း ခုပဲ ထ သတ္ေတာ့မလိုလို။ ဒီလိုႏွင့္ တစ္ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ဦးေႏွာက္ ေဆးေပးရသည္။
Team Work ကို သြတ္သြင္းရသည္။ သေဘၤာေပၚ တစ္ေနကုန္ေလွ်ာက္ျပီးေတာ့ အလုပ္ေတြကို
ေလွ်ာက္ၾကည့္ရသည္။
ဒီလိုႏွင့္ အထီး အမ၊ အစံုေရာေနေသာ ေနရာၾကီးကို
Trade လုိက္ခြဲရသည္၊ Progress ကို မိေအာင္ယူရသည္၊ ျပီးေတာ့မွ တစ္ေန႕စာ၊ တစ္ေန႕စာ အလုပ္ေတြ
ခြဲရသည္၊ ျပီးတဲ့ အပိုင္းေတြကို ညေနပိုင္းက်လွ်င္ Drawing ေတြႏွင့္ တုိက္ၾကည့္မွတ္၊
planning ကိုျပန္တုိက္၊ လိုတိုး၊ ပိုေလွ်ာ့ေတြလုပ္ ရသည္၊ ေနာက္တစ္ေန႕အတြက္ ျပင္ရသည္။ ကိုယ္ေျပာထားေသာ ေနရာေတြမွာ လူရွိမရွိ လိုက္ၾကည္ရသည္၊ ျပီးတဲ့ ေနရာေတြကို ကိုယ္ဟာကိုယ္ inspection ေနာက္တစ္ေခါက္ျပန္၀င္ရသည္။ ဒီလိုႏွင့္ ဟင္… ငါ့ဟာငါေျပာ၊ ငါ့ဟာငါ ျပန္စစ္၊
ကိုယ္ဟာကိုယ္ ဘာမွန္းမသိေတာ့။ အဲ့ဒီလိုမွ မလုပ္ရင္လည္း
သေဘၤာထြက္ဖို႕ေနေနသာသာ ေရထဲေရာက္ဖို႕ပင္ မလြယ္။
မနက္ ၆ နာရီခြဲထ ၇ နာရီ မနက္အစည္းအေ၀းသြား၊ ေတာင္ေျပာ ေျမာက္ေျပာ Trade ေတြတစ္ခုခ်င္းစီအတြက္
Target ေတြေပး၊ area ေတြ ခြဲေပး၊ ကန္႕လန္႕ ကန္႕လန္႕ လုပ္ေနတဲ့ လူေတြကို ေခ်ာ့လိုက္၊
ေျခာက္လိုက္၊ တရားေဟာလိုက၊္ screw ၾကပ္ေပးလိုက္၊ နည္းနည္းေလး ျပန္ျဖည္ေပးလိုက္၊ ဦးေႏွာက္ေဆးေပးလိုက္။ ျပီးေတာ့ သူတို႕ ျပီးသမွ် inspection လိုက္၀င္၊
ညေန ၅ နာရီေလာက္ကစျပီး ေနာက္တစ္ေန႕အတြက္ ျပင္လိုက္တာ ၇ နာရီခြဲ ၈ နာရီေလာက္မွ ဟုိတယ္ျပန္၊
ညစာစား၊ စားရင္းနဲ႕ အလုပ္အေၾကာင္းထပ္ေျပာ။
ဘေလာ့ဂ္ထဲကို ၀င္ခ်င္လွေသာ္လည္း အခ်ိန္က ဘယ္လိုမွ မရ။ ဒီျပသနအပံုၾကီးကို ေနသားတစ္က် ေနရာခ်ထားေရး လုပ္ျပီး
သူ႕ဦးတည္ခ်က္ႏွင့္သူ Team Work ရသြားေအာင္လုပ္၊ section head ေတြ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္
စကားေျပာလာေအာင္၊ ညွိႏိႈင္းလာတဲ့ အေလ့အက်င့္ရလာေအာင္လုပ္၊ Project manager ကို
authority ရလာေအာင္၊ contractor ေတြကို ဂုတ္စိျပီး ေနရာခ်ႏုိင္လာေအာင္ power တင္ေပး၊
section head ေတြကို project manager လက္ထဲေရာက္ေအာင္ ထည့္ေပးျပီးေတာ့မွ ထို အလုပ္ကနည္းနည္းျပန္ခြာလို႕ရမည္။ မဟုတ္လွ်င္ ျပသနာေတြ ပံုပံုလာျပီး သေဘၤာအစုတ္ၾကီး
ထြက္လာသည္သာ အဖတ္တင္မည္။ ဒီၾကားထဲေတာ့ ပိုစ့္ေတြ
ေရးခ်င္ေသာ္လည္း အခ်ိန္က မရ၊ တစ္ရက္တင္လိုက္၊ တစ္ရက္ေပ်ာက္လိုက္ႏွင့္ လံုးလည္လိုက္ေနသည္။ ပိုစ့္မွန္မွန္ မတင္ျဖစ္ေသာ္လည္း လာလည္ၾကေသာ စာဖတ္သူမ်ားအားလံုးကို
အထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ေယာက္မ
ျမင္းစီးလိုက္ပါဦးမည္။ ထိုျမင္းကေလး လိမၼာသြားျပီးေတာ့
လမ္းေျဖာင့္ေျဖာင့္သြားႏုိင္တဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့မွ ဘေလာဂ့္ေတြ ေလွ်ာက္လည္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ မအားလို႕ မလည္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘေလာ့ဂ္ဂါအားလံုးကို
ေသြ႕ပုခ်ိ၊ ေသြ႕ပုခ်ိ၊ အထူးပင္ အားနာမိပါသည္။
ျမင္းစီးလိုက္ပါဦးမည္.. ဒက္ဂေလာက္… ဒက္ဂေလာက္…. ဒက္ဂေလာက္……..
ဆားပုလင္းကေတာ့ ဖစ္ရမယ္....:)
ReplyDeleteတီလုပ္ေတြနဲ႕ လုပ္ရရင္ အဲ့တိုင္းပဲဗ်ဳိး.....၊
ကဲပါေလ....ဘေလာ့ကအခ်ိန္မေရြးလည္လို႕ရပါတယ္....ေလာေလာဆယ္
ေတာ့ ျမင္းစီးလိုက္ဦးဗ်ဳိး.........ဒက္ဂေလာက္....ဒက္ဂေလာက္.....:D
ဟမ္... ဘာေတြလဲ
ReplyDeleteYes that coordination is very important for ship building .
ReplyDeleteI've been in ship building for almost 15 years as accommodation contractor (i am not a boss ). very interesting about your blog. lets keep in touch
ReplyDeleteအေတြ႔အႀကံဳေလးေတြ ဖတ္သြားတယ္ ေမာင္ေအာင္ထြဋ္ေရ သူ႔ဆန္စားမွေတာ့ ရဲရေပအံုးမေပါ့ကြယ္။
ReplyDeleteစိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမစြာနဲ႔ ျမင္းစီးႏိုင္ပါေစလို႔ း)
ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္
အခုေတာ့ လိမၼာသြားၿပီေတာ့ ေတာ္ေသးတာေပါ့ေနာ္...:)))
ReplyDeletey. It's happening in china. Really!
ReplyDelete