စံုစီနဖာမ်ားကို ေရးခ်င္ရာေလွ်ာက္ေရး၊ တင္ခ်င္ရာေလွ်ာက္တင္ေနေသာ ကြ်န္ေတာ့္၏ ၾကြက္သိုက္ေဂဟာသို႕ တကူးတက ၾကြေရာက္လာၾကေသာ ဘေလာ့ဂ္ဂါၾကီးမ်ား၊ ဧည့္သည္ေတာ္ၾကီးမ်ားကို ကြ်န္ေတာ္ အားနာစြာျဖင့္ပင္ ေက်းဇူးအထူး တင္ရွိပါသည္။

Wednesday, September 19, 2012

ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ C သံုးလံုး ဒုကၡမ်ား


          C သံုးလံုးဆိုတာ ေနရာတုိင္းမွာ ေတြ႕ရသည့္ ဒုကၡ။  အထူးသျဖင့္ သေဘၤာက်င္းေတြမွာ။  အရင္တုန္းကေတာ့ သေဘၤာက်င္းမွာ ကိုယ္ကသေဘၤာေဆာက္ေပးသူ။ အခု Owner Representative ေျပာင္းလုပ္ေတာ့ ၀ဋ္ျပန္လည္တာပဲ။  တစ္ကမၻာလံုး ဘယ္ သေဘၤာက်င္းသြားသြား ဒီ C ၃ လံုးျပႆနာကေတာ့ ရွိျမဲ။  C သံုးလံုးဆိုတာက ရယ္စရာေမာစရာလိုမ်ိဳး ေျပာတတ္ၾကတာ။  ဒါေပမယ့္ ျပႆနာကေတာ့ မေသးလွ။  Specification, new building contract, ITP (Inspection and Test Plan)၊ Yard Standard ဒါေတြအားလံုးဟာ သေဘၤာ မေဆာက္ခင္ကထည္းက သေဘၤာက်င္းနဲ႕ သေဘၤာအပ္ႏွံသူၾကားထဲမွာ ရွိရမယ့္ မရွိမျဖစ္ သေဘာတူညီမႈ႕ေတြ။  သေဘၤာစေဆာက္တာနဲ႕ ဒီသေဘာတူညီမႈ႕အတုိင္း တည္ေဆာက္မႈ႕ အဆင့္အဆင့္ရဲ႕ အဆင့္တုိင္းကို သြားရမွာ။  အဆင့္တုိင္းရဲ႕ တည္ေဆာက္မႈ႕ေတြကို Classification society က သူ႕ၾကည့္ရမယ့္ အပိုင္းကို လိုက္ၾကည့္၊ owner ကေတာ့ အကုန္လံုးလုိလုိကို လိုက္ၾကည့္။  သံျပားျဖတ္တာကစလို႕၊ သံျပားေတြ ဂေဟေဆာ္ဆက္၊ သေဘၤာပံုစံေပၚ၊ ပန္ကာေတြ ဆင္၊ အင္ဂ်င္ေတြထုိင္၊ လွ်ပ္စစ္ၾကိဳးသြယ္… ဘာညာ အကုန္လံုးဆိုပါေတာ့ေလ။  ဒီေတာ့ သေဘၤာက်င္းဆိုတာကလည္း မ တစ္ရာ သားသမီးေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္ရတဲ့ အဖြဲ႕အစည္း၊ ဒီၾကားထဲမွာ Management က ဖြတ္ျဖစ္ေနရင္ ဒီ မ တစ္ရာ သားသမီးေတြက သေဘၤာကို လုပ္ခ်င္တုိင္း လုပ္ကုန္ၾကေရာ။  ဒါကိုမွ သေဘၤာက်င္းက မထိန္းႏုိင္ရင္ ျပႆနာေတြက အဲ့ဒီ မတစ္ရာ သားသမီး လူေတြမွာ မဟုတ္ေတာ့ပဲ သေဘၤာကိုယ္တုိင္က ျပႆနာ အတံုးလိုက္ၾကီး ျဖစ္သြားေရာ။  အဲ့ဒီေတာ့ ေစာေစာက သေဘၤာတူညီခ်က္ေတြ အတုိင္း စစ္ေဆးတဲ့ အခါက်ေတာ့ ျပႆနာက စသေပါ့ေလ။
သေဘၤာက်င္းေတြရဲ႕ C သံုးလံုး ဥပေဒက Convince, Confuse and Cheat။ သေဘၤာက်င္းေတြရဲ႕ပထမဆံုး tactic C က convince။  ေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ Contract, specification, ITP, Yard Standard စတာေတြနဲ႕ မညီတဲ့ quality issue ေတြအကုန္လံုးနဲ႕ပါတ္သတ္ျပီးေတာ့ သူတို႕က convince (ဟုတ္ပါတယ္၊ မွန္ပါတယ္၊ ျဖစ္သင့္တယ္၊ ျပင္ေပးမယ္၊) ဒါမ်ိဳးေလးေတြနဲ႕  စသေပါ့ေလ၊ လုပ္တာက တစ္မ်ိဳး မလုပ္တာက တစ္မ်ိဳး.. မနက္ျဖန္မ်ားစြာရွိတယ္ ဆိုတဲ့ ဒိုးလံုး သီခ်င္းလိုမ်ိဳး မနက္ျဖန္ေတြကို ေရႊ႕ရင္း ေရႊ႕ရင္းနဲ႕  ျပႆနာေလးေတြ ပံုပံုလာျပီး ျပႆနာပံု ေတာ္ေတာ္ၾကီးလာ။  အဲ့.. ေနာက္ နဲနဲ ပိုျပီး ျပႆနာၾကီးလာရင္ေတာ့ Confuse stage ကုိေရာက္ေရာ။  ဒီအဆင့္က်ရင္ေတာ့ သေဘၤာက်င္းေတြက ျငင္းမယ္၊ ေ၀၀ါးေအာင္လုပ္မယ္၊ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းမယ္၊ အေပးအယူေတြလာမယ္၊ စသည္အားျဖင့္ ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းမယ္။  ဒီအဆင့္မွာလည္း ဘယ္လိုမွ လုပ္မရေတာ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ Cheat အဆင့္ကို ေရာက္သြားျပီ။  Cheating ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ သေဘၤာရဲ႕ quality ကို တုိက္ရိုက္ကို ထိေတာ့တာ။  ခိုးလုပ္မယ္၊ ဟုတ္ဟုတ္မဟုတ္ဟုတ္၊ ႏြားမ ရႊံပိတ္လုပ္ေတာ့မယ္။  ဒီလိုနဲ႕ C သံုးလံုးက စတယ္။ 

C သံုးလံုးစရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကေတာ့ p, bp, vbp, vgfp ဆိုျပီး သံုးၾကတယ္။  p ဆိုတာက problem။ ျပသနာ အေသးေလးေတြ။  အေသးအမႊားကိစၥေလးေတြကို ေအာက္ေျခ အဆင့္မွာ ရွင္းလို႕ရတယ္။  bp ဆိုရင္ big problem အဆင့္ကို ေရာက္သြားျပီ။  ပါးစပ္နဲ႕ ေျပာလို႕မရေတာ့ဘူး အနည္းဆံုးေတာ့ လိုအပ္ရင္ contract၊ specification၊ drawing၊ ITP ေတြ ျပန္ကိုးကား၊ ၊ meeting ေတြေခၚ၊ ရွင္း ဒါမ်ိဳးေပါ့ေလ။  bp အဆင့္ေရာက္ရင္ ေရႊေပလႊာေလးေတြ ပါးရျပီ။  ရွိရွိသမွ် project ထဲမွာ ပါတဲ့ လူေတြ အကုန္လံုးကို စာလႊာ ပါးပါးေလးေတြပို႕၊ ထိပ္ပိုင္းက လူေတြပါ ေရႊေပလႊာေလးေတြထဲမွာ cc ခံျပီး သတင္းေပး။  အဲ… VBP  very big problem အဆင့္ေရာက္ရင္ေတာ့ ရွိရွိသမွ် က်င္းရဲ႕ GM, MD, President, Vice President ေတြကို ပါေခၚ၊ Classification Society ေတြရဲ႕ Head of Division ေတြကို ေခၚ၊ သေဘၤာ အပ္ႏွံသူေတြရဲ႕ President၊ GM၊ MD စတဲ့ ထိပ္ပိုင္းေတြ အသိေပး သူတို႕ အခ်င္းခ်င္း တုိက္ရိုက္ေတြ႕။  ဂတိ၊ က၀တ္ေတြျပဳ၊ စာခ်ဳပ္တုိင္း လုပ္ပါ့မယ္ ဘာညာ စသည္အားျဖင့္ေပ့ါေလ။  အဲ့ ေပးျပီးတဲ့ ကတိေတြ ေလထဲေရာက္သြားျပီဆိုရင္ေတာ့ vbfg အဆင့္ကို ေရာက္သြားျပီ။  vbfg ဆိုတာက very big f***** problem ကို ေျပာတာ။  အဲ့ဒီ အဆင့္ေရာက္ရင္ေတာ့ ေရွ႕ေနေတြ ေရာက္လာသေပါ့ေလ။  ဥပေဒနည္းလမ္းအတုိင္း ရွင္းၾကရံု ရွိသေပါ့။  ျပႆနာကို ေငြနဲ႕ ရွင္းရတဲ့ အဆင့္ေရာက္သြားသေပါ့။  သေဘၤာ စာခ်ဳပ္ထဲမွာ ပါတဲ့ ေငြ amount ထဲက သေဘၤာ quality မမွီတဲ့အတြက္၊ ဘယ္လိုမွ ျပန္ျပင္လို႕မရေတာ့တဲ့ ျပႆနာေတြ အတြက္၊ delivery ေနာက္က်တဲ့ အတြက္ ဘာညာ သာရကာ စတာေတြကို သေဘၤာက်င္းက owner ကို ေလွ်ာ္ေၾကးျပန္ေပး။   ေပးဖို႕ သေဘာမတူရင္ တရားရံုးသြား၊ စကားေတြေျပာ၊ ေနာက္ဆံုး ဘယ္လိုမွ ေစ့စပ္လို႕မရရင္ေတာ့ မ်ိဳးၾကီးရဲ႕ ကတီပါလမ္းခြဲေပါ့။  သေဘၤာအစုတ္ၾကီးကေတာ့ သေဘၤာက်င္းမွာ က်န္ခဲ့။  ေနာက္ထပ္ ၀ယ္လက္ကို သေဘၤာက်င္းက ထုိင္ေစာင့္။  owner ေတြလည္း လက္ဗလာနဲ႕ျပန္။  အားလံုး win-win position မျဖစ္ေတာ့ပဲ ႏွစ္ဖက္လံုး အရံႈးၾကီးေပါ့။ 
သေဘၤာေဆာက္ရင္ ဒီသံသရာ က လည္ေနတာပဲ။  ျပႆနာဆိုတာကလည္း တစ္ေန႕ တစ္မ်ိဳး ရိုးမွ မရိုးပဲ။  မရိုးေတာ့ ျပႆနာ ဆိုလည္း ေၾသာ္.. ျပႆနာေပါ့ေလ။  ရွိသမွ် ျပႆနာေတြကို စာရင္းလုပ္၊ Punch List (Deficiency List) ထဲထည့္။  Report မွန္မွန္တင္။  Yard ကို pressure မ်ားမ်ားေပး၊ Yard က ကိုယ့္ကို Pressure ေတြျပန္ေပး၊ ျဖစ္ခ်င္တာ ျဖစ္၊ ေနာက္ဆံုး ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အရည္အေသြး ရရင္ျပီးတာပဲ၊ သေဘၤာ ပင္လယ္ထဲေရာက္လို႕ ၁ ႏွစ္ေလာက္အတြင္း ဘာျပႆနာမွ မတတ္ရင္ျပီးတာပဲ။  ေနာက္ ႏွစ္ ၂၀၊ ၃၀ ေလာက္ ေကာင္းေကာင္း ပင္လယ္ထဲမွာ ခုတ္ေနလို႕ရေနရင္ျပီးတာပဲ။  သေဘၤာအသစ္ ပင္လယ္ထဲေရာက္မွ ျပႆနာေတြ တစ္ပံုၾကီးတက္ရင္ သေဘၤာက်င္းဆီ warranty claim ပို႕၊ ေလွ်ာ္ေၾကးေတာင္းတာက ေနာက္၊ ဒီသေဘၤာေဆာက္တဲ့ superintendent ေသာက္သံုးမက်ခ်က္ကေတာ့ သူေဆာက္တဲ့ သေဘၤာေတြကို သာၾကည့္ဆိုျပီး ကိုယ္ေတြပဲ နာမည္ပ်က္ဦးမွာ။  သို႕ေပမယ့္ ခုတစ္ေလာ ျပႆနာေတြက လွိမ့္တက္ေနေတာ့ ဘာမွ မလုပ္ရပဲ ခဏေနရင္ အစည္းအေ၀း၊ ခဏေနရင္ အစည္းအေ၀း၊ အစည္းအေ၀းျပီးရင္ သေဘၤာေပၚကို ေျပးတက္၊  အမွားေပၚ ထပ္ျပီး ဆင့္ထားတဲ့ အမွားေတြကို လိုက္ၾကည့္၊ ျပီးရင္ျပန္ဆင္း၊ ရွိသမွ် ျပႆနာေတြကို စားရင္းခ်ဳပ္၊ ျပႆနာ စာရင္းခ်ဳပ္မွတ္တမ္းၾကီးဆိုျပီး ေရႊေပလႊာေတြ ေလွ်ာက္ပို႕၊ ရွိရွိသမွ် Rules & Regulation ေတြ ပါးစပ္က အျမႈပ္ထြက္ေအာင္ရြတ္ျပ၊ ပင္လယ္ထဲမွာ ဒီအတုိင္းဆိုရင္ ဂ်ဳန္းဂ်ဳန္းက် ျပီး ဘယ္လိုမွ အရည္အေသြးက လက္ခံႏုိင္စရာမရွိပါဘူးလို႕ ဆိုေနတာေတာင္မွ no problem ဆိုျပီး ေခါင္းခါခါ၊ လည္ခါခါနဲ႕ ဖင္ကန္ ျငင္းေနတဲ့ အရည္မရ အဖတ္မရ အစည္းအေ၀းေတြနဲ႕ အခ်ိန္ကုန္။  ေနာက္ဆံုး… သေဘၤာက်င္းက ေသာက္ျမင္ကပ္ပုဒ္မနဲ႕ ကိုယ့္ကို က်င္းထဲ အ၀င္မခံေတာ့ရင္ အထုတ္ပိုက္ျပီး ျပန္ရဦးမယ္။  ဒါက အေရးေတာ့ သိပ္မၾကီး။  Burn ေတာ့လည္း burn ေပ့ါ၊  ေခ်ာင္းမရိုက္ရင္ ျပီးတာပဲ။  ဒီလိုနဲ႕ ေလွ်ာက္သာေရးေနရရင္ ျပီးေတာ့မွာ မဟုတ္။  ဖတ္သူမ်ားကို အားနာလာသည္။  ေလာေလာဆယ္ ခက္တာက ဘေလာ့ဂ္ေရးဖို႕ အခ်ိန္မရေတာ့တာ။  မိုးနတ္မင္းၾကီးကို ဆုေတာင္းရမလိုလိုျဖစ္ေနျပီ။  ဒီလိုနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္သည္ ထုိထို ျပႆနာမ်ားကို မိုးနတ္မင္းၾကီး ေပးသနားေသာ တန္ခိုးမ်ားျဖင့္ ရွင္းလင္းႏုိင္ေသာ အခ်ိန္မွ တစ္၀ၾကီး ဘေလာ့ဂင္း ဦးမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း.........

1 comment:

  1. ဖတ္သြားပါတယ္ဗ်ာ......
    BTW...........( Burn ေတာ့လည္း burn ေပ့ါ၊ )
    Ban လို ့ ေပါင္းတာပါ

    ReplyDelete