စံုစီနဖာမ်ားကို ေရးခ်င္ရာေလွ်ာက္ေရး၊ တင္ခ်င္ရာေလွ်ာက္တင္ေနေသာ ကြ်န္ေတာ့္၏ ၾကြက္သိုက္ေဂဟာသို႕ တကူးတက ၾကြေရာက္လာၾကေသာ ဘေလာ့ဂ္ဂါၾကီးမ်ား၊ ဧည့္သည္ေတာ္ၾကီးမ်ားကို ကြ်န္ေတာ္ အားနာစြာျဖင့္ပင္ ေက်းဇူးအထူး တင္ရွိပါသည္။

Saturday, November 26, 2011

ဂ်ပန္က ကန္ဆိုင္း ႏုိင္ငံတစ္ကာေလဆိပ္


          ဂ်ပန္ဆိုတာ ကြ်န္းႏုိင္ငံေလးပါ။  ကြ်န္းႏုိင္ငံဆိုေတာ့ ေျမရွားပါတယ္။  ဒီေတာ့ သူတို႕ဟာ ႏုိင္ငံတစ္ကာ အဆင့္မွီေလဆိပ္တစ္ခုကို   ပင္လယ္ျပင္ေပၚမွာ တည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။  ဒီေလဆိပ္ဟာ ကန္ဆုိင္းေလဆိပ္ျဖစ္ျပီးေတာ့ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံအတြက္ ဒုတိယေျမာက္ အေရးအပါဆံုး ႏုိင္ငံတစ္ကာ ေလဆိပ္ျဖစ္ပါတယ္။  ဒီေလဆိပ္ၾကီးကို ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာ ဖြင့္လွစ္ခဲ့တာပါ။  အိုဆာကာေလဆိပ္က လူေနထူထပ္လွတဲ့ေနရာမွာလည္းရွိ၊ အလုပ္လည္း အလြန္ရႈပ္ေနေလေတာ့ တိုးခ်ဲ႕ဖို႕ဆိုတာက မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။  အိုဆာကာေလဆိပ္ကေတာ့ အီတာမီ နဲ႕ တိုယိုနာကာ ၾကားထဲမွာ ရွိတာပါ။ 
          ဒီ ကန္ဆိုင္းေလဆိပ္ကို ၁၉၈၇ ခုႏွစ္ကထည္းက စတင္ အုတ္ျမတ္ခ်ခဲတာျဖစ္ျပီး ေက်ာက္တံုးေတြနဲ႕ ကြန္ကရစ္ အတံုးၾကီးေတြေပါင္း ၄၈၀၀၀ ေက်ာ္ အသံုးျပဳျပီး ပင္လယ္ျပင္ကေန အကာအရံျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ရပါတယ္။  ဒီအျပင္ ေတာင္သံုးေတာင္ကို ျဖိဳခ်ျပီးေတာ့ ရလာတဲ့ ေျမ ကုဗမီတာ ၂၁ သန္းေက်ာ္ေက်ာ္နဲ႕ ဒီေလဆိပ္ၾကီး ပင္လယ္ျပင္အထက္ကို ေရာက္လာေအာင္ ဖို႕ခဲ့ရပါတယ္။  လူအင္အား ၁၀၀၀၀ ေက်ာ္နဲ႕ ၃ ႏွစ္အတြင္း အလုပ္ခ်ိန္စုစုေပါင္း (လုပ္ငန္း အေထြေထြအတြက္) နာရီေပါင္း ၁၀ သန္းေက်ာ္အသံုးျပဳခဲ့ရတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။  ဒီေလဆိပ္ၾကီးကို ျပီးစီးဖို႕ သေဘၤာ ၈ စင္းအသံုးျပဳျပီး မီတာ ၃၀ ျမင့္တဲ့ ေျမထုျဖစ္လာေအာင္ တည္ေဆာက္ခဲ့တာပါ။  ေနာက္ျပီးေတာ့ ၃ ကီလိုမီတာ အကြာအေ၀းရွိတဲ့ တံတား ကို ေလဆိပ္နဲ႕ ျမိဳ႕ၾကားကို ဆက္သြယ္ဖို႕ တည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။

          ဒီေလဆိပ္ၾကီးရဲ႕ စုစုေပါင္း ကုန္က်စရိတ္ကေတာ့ ၅ ဘီလီယံေလာက္ရွိတယ္လို႕ ခန္႕မွန္းရပါသတဲ့။  ဒီအထဲမွာ ကြ်န္းျဖစ္လာေအာင္ ပင္လယ္ကို ေျမဖို႕တာေတြ၊ ေလဆိပ္အေဆာက္အဦး ႏွစ္ခု၊ အျခားေသာ အရာေတြပါပါ ပါ၀င္ပါတယ္။  ေနာက္ထပ္ကုန္က်ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ ဒီ ကြ်န္းတုၾကီးဟာ တည္ေဆာက္ျပီးေတာ့ ပင္လယ္ထဲကို နစ္၀င္လာတာပါ။  ဒါဟာ အုိဆာကာ ပင္လယ္ေအာ္ ေအာက္ေျခက ေျမသားေတြ ေပ်ာ့လို႕လို႕ ေကာက္ခ်က္ဆြဲၾကပါတယ္။  ဒီအတြက္လည္း ဒီေလဆိပ္ၾကီးေဆာက္ျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီေျမနစ္ျမဳတ္ရျခင္းအေၾကာင္းအရင္းကို အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္းကို ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကရပါတယ္။  ဘူမိေဗဒ အင္ဂ်င္နီယာဆုိင္ရာ ကပ္ဆိုးၾကီးတစ္ခုလိုပါပဲ။  ဒါေပမယ့္လည္း  ကန္ဆုိင္းေလဆိပ္ၾကီးဟာ အင္ဂ်င္နီယာပညာရပ္ အတြက္ေတာ့ ၾကီးက်ယ္လွတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ႕တစ္ခုပါပဲ။  ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ကန္ဆိုင္းေလဆိပ္ကို ရာစုႏွစ္ရဲ႕ ျမိဳ႕ျပ အင္ဂ်င္နီယာ ပညာရပ္ရဲ႕ အထင္ကရ အေဆာက္အအံု “Civil Engineering Monument of the Millennium” ဆိုတဲ့ ဆုကို အေမရိကန္ ျမိဳ႕ျပ အင္ဂ်င္နီယာ အဖြဲ႕အစည္းမွ ခ်ီးျမွင့္ခဲ့ပါတယ္။
          ဒီကန္ဆုိင္း ေလဆိပ္ၾကီးဟာ ေအာင္ျမင္ခဲ့သလို႕ ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ အမွားေတြကို သင္ခန္းစာယူျပီးေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ကြ်န္းအတုေတြ မ်ားစြာကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္တည္ေဆာက္ႏုိင္ခဲ့ၾကပါျပီ။  ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွာေတာ့ ကြ်န္းတုေတြေပၚမွာ ကီတာက်ဴးရႈး ေလဆိပ္သစ္ၾကီး၊ ကိုေဘး ေလဆိပ္၊ ခ်ဴဘူး ဆန္ထရာရီးယား ေလဆိပ္ စတဲ့ ေလဆိပ္ၾကီးေတြ ျဖစ္ေပၚလို႕ လာခဲ့ပါျပီ။

Photo Credit : Wikipedia 

 Photo Credit : Wikipedia




  Photo Credit


 Photo Credit

 Photo Credit

 Photo Credit


Special Credit to Source : (Link)

6 comments:

  1. လူသားသမိုင္းက ေအာင္ျမင္မႈႀကီးပါပဲ။ ဂ်ပန္ေတြ ေတာ္ပါေပတယ္။

    ReplyDelete
  2. ခုေတာ႔ ကမာၻမွာဂ်ပန္ေတြ ေတာ္တာ
    လက္ခံရျပီေနာ္---
    AH လဲေတာ္တယ္
    ရွာရွာေဖြေဖြ ေဖာ္ျပေပးတာကုိး
    ခင္ခင္မင္မင္ jasmine

    ReplyDelete
  3. ဂ်ပန္ေတြ....ေတာ္တယ္..

    ReplyDelete
  4. ပင္လယ္ျပာျပာနဲ႔ ၾကည္႔ရတဲ႔ပံုေတြက လွလိုက္တာ
    သူတို႕ဆီမွာေတာ႕ နည္းပညာရွိျပီး ေျမမရွိဘူး
    တို႔ဆီမွာေတာ႔ ေျမရွိျပီး နည္းပညာမရွိဘူး
    ရတာမလို လိုတာမရ..

    ReplyDelete
  5. အခုေတာ့ ဒီဟာက ျပႆနာျဖစ္ေနျပီ ကိုေအာင္ထြဋ္ေရ... ထိန္းသိမ္းစရိတ္ေတြ ၾကီးလြန္းတာေၾကာင့္ လက္ရွိစီးပြားက်ေနတဲ့ ဂ်ပန္အစိုးရ ေခါင္းမီးေတာက္ေနျပီ... တရုတ္ေတြက ဒါကို သင္ခန္းစာမယူတတ္ေသးဘူး.. စီးပြားတက္တဲ့အခ်ိန္ ဘာမဆိုလုပ္ရင္ျဖစ္တယ္ဆိုျပီး မာန္တက္ေနၾကတယ္.. အက်ဘက္ေရာက္မွ အက်နာမယ္...

    ခင္မင္လ်က္
    ေန၀သန္

    ReplyDelete